Ormekur?
Fra : Heidi Bojsen

Dato : 20-05-03 12:28

Hej!!

Jeg har et spørgsmål. Jeg har som i ved tre katte, en der er ude-inde kat,
en der kun er indekat (undtagen når hun stikker af) og Tox som ind til
videre er indekat.
Vi har givet Tox ormekur da vi fik hende og Mitzy og Tarzo fik for ½ år
siden. Men jeg har snakket med 2 dyrelæger, den ene sige at Tarzo
(udekatten) kun behøver ormekur en gang om året, da han var iimun mod orme.
Den anden dyrelæge siger at fordi han er udekat skal han havde ormekur et
par gange om året.
Hvad er rigtig og hvor tit bør jeg give alle mine katte ormekur??

Knus
Heidi

Fra : maz

Dato : 21-05-03 08:18

"Heidi Bojsen" wrote in message >
> Hvad er rigtig og hvor tit bør jeg give alle mine katte ormekur??

Min får ormekur to gange årligt - forår og efterår. Han er en del ude i den
periode, og ifølge dyrlægen, skal han derfor have ormekur 2 gange om året.
Men det afhænger nok af hvem du spørger - altså af dyrlæge.Katten skal i
hvert fald have ormekur een gang om året - 2 gange er vist meget normalt...

Fra : Pia J

Dato : 21-05-03 08:25

Jeg giver mine kur mod bændelorm når de viser tegn på at have det, ellers
ikke. En dyrlæge var temmelig næbbet i sidste uge da jeg på klinikken bad om
at få en pakke med. "Hvis kattene får det foder VI sælger, så har de
modstandskraft til at bekæmpe ormene og får ikke nogen uanset hvor mange mus
de fanger!" Bagefter hed det at "bændelorm skader ikke katten - dvs graver
sig ikke igennem organer, lever bare i tarmen. Nåja, de spiser kattens
næring, men den tager ikke SKADE af det."

1 - jeg tror ikke på der kun er et fodermærke i hele verden som er godt nok

2- hvis ormen tager det halve af næringen, vil jeg sige det skader katten.

Jeg købte pillerne og fodrer med det mine katte ser ud til at trives med.

Er der andre der har fået serveret det første argument?

:Pia

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 21-05-03 11:15

In <3ecb29bb$0$251$bc7fd3c@news.sonofon.dk> Pia J wrote:
> Er der andre der har fået serveret det første argument?

Nix - og jeg køber den heller ikke
Min tidligere dyrlæge gav ormekur som sprøjte samtidig med vaccinationen
også selv om jeg købte min kattemad hos ham Raiku Sarvå siger at det
ikke er nødvendigt så ofte med _indekatte_. Vi får se hvornår - og om -
hun synes det er tilrådeligt med en omgang igen...

Så vidt jeg husker er der da for resten noget med at bændelorm kan huse
nogle andre sygdomme, der absolut ikke er så rare. Men jeg kan
selvfølgelig ikke huske hvilke lige nu..
Men at de ikke skader katten tror jeg ikke på