Betingelse for udførsel af side?
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 14-01-01 10:27

Hej,

Jeg har nu en ret stor ASP-side med funktioner, variabler osv. Er det muligt
at lave en betingelse for udførsel af hele siden? Altså "If etelleranden, så
må siden godt udføres else response.redirect "fejl.asp"" e.lign?

Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Fra : Ghashûl

Dato : 14-01-01 11:15

If Betingelse = "Mødt" Then
'udskriv siden her
Else
Response.Redirect "fejl.asp"
End If

--
Regards Sir Ghashûl, Knight of The alt.Roundtable <><
ICQ: 7223629

We ain't done till this battle has been fought and won
The victory, how sweet it be, is already ours
Holding the stars, is the man that carries my scars
Always the same, I wear his name with no shame
Here in this Battle Cry, we will never die
-P.O.D. - Tribal

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 14-01-01 12:08

> If Betingelse = "Mødt" Then
> 'udskriv siden her
> Else
> Response.Redirect "fejl.asp"
> End If

Jamen kan hele ASp-siden, som også indeholder en masse if'er godt indsættes
der, uden at der går kludder i det hele? Kort sagt: Må en if-sætn. indlemmes
i en anden if-sætning?

Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Fra : Marten Ølgaard

Dato : 14-01-01 12:18

Du kan godt have if sætninger inden i if sætninger (i hvert fald i JScript
og utvivlsomt også i VBScript).

Dog ville jeg ikke have en else sætning som i eksemplet men derimod en "hvis
ikke mødt" som i JScript skrives sådan her

if(!mødt)
{
Response.Redirect ("fejl.asp");
}

Så er du også fri for at bekymre dig du får afsluttet din if sætning det
rigtige sted.

I VBScript ville det vist nok skrives sådan her

If Betingelse <> "Mødt" Then
Response.Redirect "fejl.asp"
End If

Men det må du ikke hænge mig op på.

/Marten

Fra : Janus Klok Lauritsen

Dato : 15-01-01 13:24

Jeg ved ikke om jeg misforstår dit spørgsmål, men jo det er meget muligt !

If etellerandet then
'siden udføres
else
response.redirect("fejl.asp")