Lille dumt problem
Fra : Esben Nielsen

Dato : 20-05-03 12:07

Hejsa !!!

Jeg sidder lige her og okser med en asp-kode, og er løbet ind i et lille
problem.

Jeg har en variabel, som jeg gerne vil have sendt til en anden asp-side.
Normalt kan dette jo ske fra en formular, hvor man så trykker på en knap for
at sende en eller flere data.
Nu er det bare sådan at siden udfører en beregning og gerne automatisk
skulle sende den videre til en anden side UDEN at man skal trykke på en
knap.....

Jeg har forsøgt mig med følgende, men uden held:

Response.Write("<form action=oprettet.asp method=get><input name=ID
type=hidden value="&rs("VareID")&"></form>")
Response.Redirect("nyside.asp")

Indfører jeg en knap og skipper "Response.Redirect" løser det problemet, men
det var jo netop ikke meningen.

Mit spørgsmål er så: Er dette den rigtige måde at gøre det på, eller findes
en smartere måde ???

Mvh.
Esben

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 20-05-03 12:22

Esben Nielsen skrev:

> Jeg har forsøgt mig med følgende, men uden held:
>
> Response.Write("<form action=oprettet.asp method=get><input
> name=ID type=hidden value="&rs("VareID")&"></form>")
> Response.Redirect("nyside.asp")

Du forklarer ikke hvad der sker når du prøver ovenstående (det er
altid en god ide at gøre det) - men jeg kan nu godt se hvorfor det
fejler. Du kan ikke bruge response.redirect efter at have skrevet
noget til siden (jf. <http://asp-faq.dk/article/?id=48>).

> Mit spørgsmål er så: Er dette den rigtige måde at gøre det på,
> eller findes en smartere måde ???

Da værdier i en get-formular overføres via querystringen (altså i
URI'en) kan du helt undlade at skrive selve formen. Du kan nøjes
med at skrive formens "resultat" direkte:

   Dim side
   side = "nyside.asp?id=" & rs("VareID")

   Response.redirect side
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Esben Nielsen

Dato : 20-05-03 13:30

> Dim side
> side = "nyside.asp?id=" & rs("VareID")
>
> Response.redirect side

Mange tak, nu virker den som den skal..... )))

Fra : Torben Jensen

Dato : 20-05-03 14:46

> [...]
> URI'en) kan du helt undlade at skrive selve formen. Du kan nøjes
> med at skrive formens "resultat" direkte:

Og hvis man vil bruge "post" istedet for "get", så kan det gøres ved at
tilføje følgende lille script efter din form:
<script type="text/javascript" language="JavaScript">
document.navn_på_form.submit();
</script>

M.v.h.
Torben

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 20-05-03 14:54

Torben Jensen skrev:

> Og hvis man vil bruge "post" istedet for "get", så kan det
> gøres ved at tilføje følgende lille script efter din form:

Ja. Der er dog ikke grund til at benytte post hvis det kan undgås.
Post-metoden er afhængig af javascript, og kan give bøvl ved reload
af en side.
--
Jens Gyldenkærne Clausen