RH 9.0 og DVD drev
Fra : Christian Pedersen

Dato : 20-05-03 11:21

Hej NG

Jeg kan ikke få mit DVD drev (liteon) til at virke under RH 9.0.

Dvs. Drevet læser fint mine CD'er + CD-R og CD-RW men hjemmebrændte
DVD'er eller originale DVD'er, kan den ikke læse :-/

Det er data DVD'er jeg snammer om, og altå ikke film DVD'er.

Mvh
Christian

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 20-05-03 11:49

Christian Pedersen <cvp@E51HAmail.dk> (slet E51HA) writes:

> [...]
> DVD'er eller originale DVD'er, kan den ikke læse :-/
>
> Det er data DVD'er jeg snammer om, og altå ikke film DVD'er.

Hvordan forsøger du at mounte drevet - autofs, supermount, mount
el. lign.?

Hvilket filsystem benytter du - og hvilket filsystem er der på
DVD'erne?

Hvad får du af fejlmeddelelser?

/Rasmus

Mommy, mommy! The garbage man is here!
Well, tell him we don't want any!
-- Groucho Marx

Fra : Christian Pedersen

Dato : 20-05-03 12:48

uhh, sikke en masse spørgsmål, jeg skal prøve så godt jeg kan;
Det skal dog lige siges at jeg er newbee, og ikke har den store
linux viden.. endnu

>Hvordan forsøger du at mounte
>drevet - autofs, supermount, mount
>el. lign.?

Jeg køre PT med det grafiske interface, så det ved jeg ik helt det
der. :-/

>Hvilket filsystem benytter du - og
>hvilket filsystem er der på
>DVD'erne?

Øhh, DVD'erne er brænde med Nero i Windows 2000, men filsystemet
kan jeg ik huske, tror det er ISO9600, kan det passe?

>Hvad får du af fejlmeddelelser?

Ingen, der er bare ingen data til mig :-/

VEd godt mine svar var lidt tynde, men håber stadig du kan hjælpe
mig

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 20-05-03 13:59

Christian Pedersen <cvp@5L97Vmail.dk> (slet 5L97V) writes:

> Jeg køre PT med det grafiske interface, så det ved jeg ik helt det
> der. :-/

Hm. Er det mountet, når du forsøger at læse indholdet?

> Øhh, DVD'erne er brænde med Nero i Windows 2000, men filsystemet
> kan jeg ik huske, tror det er ISO9600, kan det passe?

Så er det nok iso9660 - det samme som på CD'er. Det kunne også have
været UDF, hvorved de muligvis ikke kunne mountes pga. forkert
filsystem.

/Rasmus

Roses R Red, Violets R Blue
I Am Skizofrenic & So Am I

Fra : Christian Pedersen

Dato : 20-05-03 14:28

>Hm. Er det mountet, når du forsøger
>at læse indholdet?

Som sagt, jeg bruger grafisk så den plejer at mounte automatisk
når jeg kommer eks en alm CD i. Jeg fandt dog et disk managment
tool, kan ikke lige PT huske hva det hed, hvor man grafisk
manueelt kunne mounte, og det prøvede jeg naturligvis, men dette
virkede stadig ikke :-/

>som på CD'er. Det kunne også have
>været UDF, hvorved de muligvis ikke
>kunne mountes pga. forkert
>filsystem.

Brænder Nero default UDF?
Hvordan tjekker jeg filsystemet på en DVD jeg har brændt, for at
sikre mig det ikke er der problemet er.

Kan man ikke ounte UDF da?
Hva er forskellen?

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 20-05-03 14:39

Christian Pedersen <cvp@BEQD6mail.dk> (slet BEQD6) writes:

> [...]
> tool, kan ikke lige PT huske hva det hed, hvor man grafisk
> manueelt kunne mounte, og det prøvede jeg naturligvis, men dette

Stadig blot en tom DVD? Fejlmeddelelse? Prøvede du med UDF, ISO9660,
auto eller noget helt andet?

> Brænder Nero default UDF?

Aner det ikke, jeg bruger ikke Nero. jeg ved blot, at UDF til tider
bruges på DVD'er.

> Hvordan tjekker jeg filsystemet på en DVD jeg har brændt, for at
> sikre mig det ikke er der problemet er.

Jeg ville manuelt forsøge at mounte med hhv. iso9660 og udf og se,
hvilken der virkede.

> Kan man ikke ounte UDF da?

Jo, hvis din distribution har inkluderet UDF-understøttelse (og det
har de fleste, vil jeg tro).

> Hva er forskellen?

Hvad er forskellen på ext2 og ufs?

Det er to forskellige filsystemer med forskellige egenskaber.

/Rasmus

Memory is like gasoline. You use it up when you are running. Of
course you get it all back when you reboot.
-- Microsoft help desk

Fra : N/A

Dato : 20-05-03 14:28