scriptfejl i IE6
Fra : Per

Dato : 20-05-03 10:08

Inkompatibel version af RPS-stubben

res://C:\WINDOWS\SYSTEM\SHDOCLC.DLL/preview.dlg

Ovennævnte fejlmeddelelse fås ved forsøg på udskrift fra IE6

Kører Win98SE + IE6 med alle opdatering og servicepacks

Hjælp ønskes!

MVH
Per
LKJ Biler Vejen A/S

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 20-05-03 11:09

Per skrev:

> Inkompatibel version af RPS-stubben
>
> res://C:\WINDOWS\SYSTEM\SHDOCLC.DLL/preview.dlg
>
> Ovennævnte fejlmeddelelse fås ved forsøg på udskrift fra IE6

Gælder det alle sider eller en specifik side. I sidstnævnte
tilfælde er det formentlig ikke browseren, men derimod html-siden
der er noget galt med.

Giv om muligt et link til den eller de sider der fejler.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Per

Dato : 20-05-03 11:40

> [...]
> der er noget galt med.
>
> Giv om muligt et link til den eller de sider der fejler.

Det er ligegyldigt hvilken side jeg forsøger at skrive ud fra!

MVH
Per

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 20-05-03 11:56

Per skrev:

> Det er ligegyldigt hvilken side jeg forsøger at skrive ud fra!

2 skud fra hoften:

A) Tom mappen med temporære filer

(Funktioner => Internetindstillinger => Generelt => Midlertidige
Internetfiler => Slet filer

B) Genstart computeren

NB: Læs gerne min signatur.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Per

Dato : 20-05-03 12:20

Jens Gyldenkærne Clausen skrev

> 2 skud fra hoften:
>
> A) Tom mappen med temporære filer
>
> (Funktioner => Internetindstillinger => Generelt => Midlertidige
> Internetfiler => Slet filer
>
> B) Genstart computeren

Godt forsøgt - desværre ingen effekt!

Per

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 20-05-03 12:27

Per skrev:

> Godt forsøgt - desværre ingen effekt!

Hm. Har du opdateret eller ændret din printerkonfiguration for
nylig?

Hvis du har mulighed for det kan du prøve at udskrive til en anden
printer - evt. blot samme printer men med en anden driver.

Hvilke sider prøver du at udskrive. Prøv evt. med en helt simpel
side - fx <http://usenet.dk/>.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Per

Dato : 20-05-03 12:50

> [...]

> printer - evt. blot samme printer men med en anden driver.
>
> Hvilke sider prøver du at udskrive. Prøv evt. med en helt simpel

Ingen nylige ændringer af printerkonfiguration. Har prøvet at ændre
standardprinter - heller ingen effekt.
Fejlboksen dukker op ligeså snart jeg klikker på printer-ikon eller vælger
filer=>udskrift eller for den sags skyld filer =>vis udskrift!
Fejlen er tilsyneladende startet efter jeg forsøgte at få IE6 til at indlæse
javascript på siden http://www.cyclingworld.dk/ (menu-delen). IE6 foreslog
installation af Microsoft Virtuel Machine, men da jeg ville hente den, havde
jeg den sidste nye version, påstod Windows Update. Så der havnede jeg i en
uendelig løkke!?

Per

Fra : Madsen

Dato : 20-05-03 12:32

Per skrev:

> Inkompatibel version af RPS-stubben
>
> res://C:\WINDOWS\SYSTEM\SHDOCLC.DLL/preview.dlg

Godt nok kan jeg ikke finde noget om RPS på MS' Knowledgebase, men
scriptfejlen og meldingen fra preview.dlg kan komme på IE 6 hvis du
har Divago Surfairy inde i systemet. Divago Surfairy er et plugin
til browseren.

<http://www.pestpatrol.com/PestInfo/db/d/divago_surfairy.asp>
<http://support.microsoft.com/?kbid=811165>

Madsen.

Fra : Per

Dato : 20-05-03 13:01

"Madsen" skrev

> [...]
> scriptfejlen og meldingen fra preview.dlg kan komme på IE 6 hvis du
> har Divago Surfairy inde i systemet. Divago Surfairy er et plugin

Divago Surfairy kender jeg ikke noget til skulle være installeret - jeg ved
heller ikke hvad det er? Jeg kunne heller ikke finde noget på Knowledgebase!

Per

Fra : Madsen

Dato : 20-05-03 13:09

Per skrev:

> Divago Surfairy kender jeg ikke noget til skulle være installeret
> - jeg ved heller ikke hvad det er? Jeg kunne heller ikke finde
> noget på Knowledgebase!

Du har ikke klikket på de links jeg sendte kan jeg regne ud.

Madsen.

Fra : Per

Dato : 20-05-03 13:30

Madsen skrev

> Du har ikke klikket på de links jeg sendte kan jeg regne ud.

Jo, det har jeg nu, men med mindre det kan installerere sig selv, har jeg
det ikke installeret!

Per

Fra : Madsen

Dato : 20-05-03 13:36

Per skrev:

> Jo, det har jeg nu, men med mindre det kan installerere sig selv,
> har jeg det ikke installeret!

Du kan jo evt. prøve at kigge i Kontrolpanel > Tilføj/fjern Programmer.
Hvis du har den inde i systemet så skulle den ligge der.

Madsen.

Fra : Per

Dato : 20-05-03 13:41

Madsen skrev i en meddelelse
> Du kan jo evt. prøve at kigge i Kontrolpanel > Tilføj/fjern Programmer.
> Hvis du har den inde i systemet så skulle den ligge der.

Den er ikke installeret!

Per

Fra : Per

Dato : 04-06-03 10:30

"Per"

> [...]
>
> Ovennævnte fejlmeddelelse fås ved forsøg på udskrift fra IE6
>
> Kører Win98SE + IE6 med alle opdatering og servicepacks

Har nu selv løst problemet! (søgning på google - grupper)

Kørte programmet sfc og erstattede dispex.dll med en tidligere udgave

og vupti så kan jeg printe igen!

Per

Fra : Madsen

Dato : 04-06-03 22:06

Per skrev:

> Kørte programmet sfc og erstattede dispex.dll med en tidligere udgave
>
> og vupti så kan jeg printe igen!

Tak for tilbagemeldingen. Dejligt med folk der fortæller hvordan de
løste problemet.

Madsen.