Christen Suensch ?
Fra : Palle Aase

Dato : 19-05-03 15:41

Kære Ng

der sidder en canadier i Toronto, ved navn Paul Pedersen, - han er som
navnet antyder af dansk afstamning.
han har fundet frem til at hans "7th great grandfather" lyder navnet
Christen Suensch. - hvilket antyder en forbindelse med Sverige.
- Christen Suensch fra Holten ( det har jeg ikke kunnet finde hvor er) blev
gift i Magleby i 1667 (Sorø amt).
et barnebarn, Anders Hansen, blev født 1702 på Borreby gods.

så nu er det, at hvis nogen har noget på Christen Suensch i Sorø amt, vil
han blive meget lykkelig.
- i dåbsoptegnelserne er faddere som Peder Suensch, Hans Suensch, Jens
Suensch og Maren Suensch også dukket op.

hvis nogen har nogen har nogle skifter fra Borreby gods ( jeg har ikke
kunnet finde nogen, men jeg sidder også her på Fyn)
bliver han garanteret helt eksalteret.

i håb om nogle gevinster.
mange venlige hilsener.
palle aase

Fra : Preben Poulsgaard

Dato : 19-05-03 16:42

Hej Palle
Har du haft dine tanker på Norge istedet for Sverige da Holten er en by i
syd Norge
mvh. Preben Poulsgaard

Fra : Bent Eggert

Dato : 19-05-03 20:55

Hej Palle Aase

Holten er et stednavn omkring Stigsnæs, syd for Skælskør. Tæt på Borreby
gods.
og her ligger også Magleby sogn - lidt øst for Borreby. Men familien kender
jeg
ikke noget til - der må du i arkiverne.
hilsen Bent.

Palle Aase <Palle.Aase@post8.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ec8ece4$0$76155$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Fra : Lars J. Helbo

Dato : 26-05-03 14:26

On Mon, 19 May 2003 16:40:41 +0200, "Palle Aase"
<Palle.Aase@post8.tele.dk> wrote:

> [...]
>han har fundet frem til at hans "7th great grandfather" lyder navnet
>Christen Suensch. - hvilket antyder en forbindelse med Sverige.

Det er jeg uenig i. For mig at se er der bare tale om en anden
skrivemåde af Sunesen, og det er da et godt dansk navn.
--
Lars J. Helbo
lars@salldata.dk

Fra : Palle Aase

Dato : 28-05-03 18:20

"Lars J. Helbo" <lars@salldata.dk> skrev i en meddelelse

> Det er jeg uenig i. For mig at se er der bare tale om en anden
> skrivemåde af Sunesen, og det er da et godt dansk navn.
> [...]

Hej Lars
hvorfor lige Sunesen, - kunne Svendsen / Svensen ikke bruges ???

mvh palle

Fra : Lars J. Helbo

Dato : 28-05-03 20:38

On Wed, 28 May 2003 19:19:46 +0200, "Palle Aase"
<Palle.Aase@post8.tele.dk> wrote:

>Hej Lars
>hvorfor lige Sunesen, - kunne Svendsen / Svensen ikke bruges ???

Jo selvfølgelig eller Suensen - da u og v jo nærmest er synonyme.

Men under alle omstændigheder kan jeg dårligt se, hvorfor det skulle
pege i retning af Sverige.
--
Lars J. Helbo
lars@salldata.dk

Fra : K. Thidemann

Dato : 26-05-03 16:04

> [...]

>han har fundet frem til at hans "7th great grandfather" lyder navnet
>Christen Suensch. - hvilket antyder en forbindelse med Sverige.

Jeg tror bestemt ikke vi skal til det store UDLAND.

Fundet på Krabsens uundværlige Stednavnsdatabase.

http://www.krabsen.dk/

Stednavn -Sogn - Amt - Kommune - Herred - Gammelt amt - Bemærkning

HOLTEN - Magleby - Vestsjællands - Skælskør - Vester Flakkebjerg -
Sorø Bebyggelse. Ejerlav eller dele heraf.

Med venlig hilsen
Ketty Thidemann
k.thidemann@mail1.stofanet.dk
http://home1.stofanet.dk/thidemann/

Fra : Palle Aase

Dato : 26-05-03 17:41

Ja, - det lå !! inde på det nuværende Stigsnæs olie rafinaderi.

et besøg på KMS / Danmark før og nu viser
at Holten åbenbart flyttede lidt vestpå,

søger du på Holten, kommer det "nye" Holten.

på det "gamle" kort skal du et kortafsnit mod venste.
mvh Palle

"K. Thidemann" <k.thidemannFJERNDETTE@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:9ra4dv8rrsrl5ns5ngdp91911m7gsr7k45@4ax.com...