Unlock 3310
Fra : Ukendt

Dato : 18-05-03 19:25

Jeg har en 3310 købt hos Telia. Jeg har så lånt et kabel og kan nu lave
logoer og lign.
Men alle forsøg på at unlocke den fejler. Er der nogen kloge hoveder med et
godt forslag ?

Jan G. Nielsen
(Udtaler sig altid på vegne af sig selv,
til trods for hvad andre måtte tro)

Fra : Per Sørensen

Dato : 18-05-03 19:28

Brug knok 95 og der er ingen problemer:)

Med venlig hilsen Per Sørensen
Email : djubi@djubi.dk

\\\\////
(o)(o)
!-----ooo--(__)--ooo-----!

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-03 19:40

> Brug knok 95 og der er ingen problemer:)

Det er desværre. Den nægter !

/Jan

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-03 19:45

> Brug knok 95 og der er ingen problemer:)

Jeg får følgende fejl :

MBUS_SecurityCommand : cannot execute 'Enable extended commands'
CMD_handlecommands : cannot analyze phone

Fra : helloo.dk

Dato : 18-05-03 21:24

> Jeg får følgende fejl :
> MBUS_SecurityCommand : cannot execute 'Enable extended commands'
> CMD_handlecommands : cannot analyze phone
> MBUS_SecurityCommand : cannot execute 'Enable extended commands'

Er telefonen tændt når du prøver?? Hvis den er kan det være dit kabel der
ikke er MBUS..
Dan

--
helloo.dk åbner de fleste telefoner med garanti for kun 100,- kr.
Gratis Ringtoner og Logo'er

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-03 22:40

> Er telefonen tændt når du prøver??

Ja

> Hvis den er kan det være dit kabel der ikke er MBUS..

Hvordan kan jeg tjekke det ?

Jeg kan som sagt lave logoer og lign.

/Jan

Fra : Janus Olsen

Dato : 19-05-03 00:45

> Hvordan kan jeg tjekke det ?
>
> Jeg kan som sagt lave logoer og lign.
>
> /Jan

Hej Jan, hvis det er et originalt nokia-kabel er det F-bus, og kan ikke
bruges til unlock, ellers kan du prøve rolis nokiatool 1.9 og tryk på
auto-setup, så søger den selv på dine com-porte, og fortæller dig hvis den
finder en tlf.
Hvor er kablet købt, så kan det være der er nogen der kan svare hvilket
kabel det er, hvis ovenstående ikke virker.
MVH Janus Olsen
--
http://www.basicelectronics.dk
Når service er en selvfølge

Fra : Per Sørensen

Dato : 19-05-03 07:08

Du har også tjekket at programmet står til den rigtige comport?

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-03 08:25

> Du har også tjekket at programmet står til den rigtige comport?

Jep
/Jan

Fra : Per Sørensen

Dato : 19-05-03 08:50

Hvad styresystem kører du?

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-03 10:43

> Hvad styresystem kører du?

XP

/Jan

Fra : Per Sørensen

Dato : 19-05-03 10:45

Har du prøvet at instalerre userport, og hvis ikke du har kan den hentes hos
www.markedspladsen.com prøv at se om det hjælper:)

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-03 11:01

> Har du prøvet at instalerre userport, og hvis ikke du har kan den hentes
hos
> www.markedspladsen.com prøv at se om det hjælper:)

Hvad gør det program ?

/Jan

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 19-05-03 11:45

> Hvad gør det program ?

Giver dit unlock program de fornødne rettigheder til at tilgå dine
porte. Ved brug af NokiaTool i kombination med XP er UserPort en "must"!

\Mandal

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-03 11:53

> Giver dit unlock program de fornødne rettigheder til at tilgå dine
> porte. Ved brug af NokiaTool i kombination med XP er UserPort en "must"!

Så hvis jeg smækkede det på min Winsnøws 2K så ville det virke uden ?

/Jan

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 19-05-03 13:07

> Så hvis jeg smækkede det på min Winsnøws 2K så ville det virke uden ?

Såvidt jeg husker, tillader Win2k heller ikke at programmet tilgår
portene. Hvorfor ikke bare installere UserPort - det er "peace of cake"
:D

\Mandal

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-03 13:05

> Såvidt jeg husker, tillader Win2k heller ikke at programmet tilgår
> portene. Hvorfor ikke bare installere UserPort - det er "peace of cake"
> :D

Jeg sidder lige på mit arbejde nu. Ville bare høre hvad det gjorde.

Skal jeg bare følge PDF-dokumentet ?

/Jan

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-03 13:11

> Såvidt jeg husker, tillader Win2k heller ikke at programmet tilgår
> portene. Hvorfor ikke bare installere UserPort - det er "peace of cake"
> :D

Der står : Add the adresses you want ??

Den er jeg ikke lige med på ?

/Jan

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 19-05-03 16:45

> Hej Jan, hvis det er et originalt nokia-kabel er det F-bus, og kan ikke
> bruges til unlock

Det var da noget værre øvl, jeg har et F-bus-kabel, som FINT fungerer til
unlock på alle de Nokia 3310'ere jeg har prøvet det på...

// Troels

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-03 16:53

> Det var da noget værre øvl, jeg har et F-bus-kabel, som FINT fungerer til
> unlock på alle de Nokia 3310'ere jeg har prøvet det på...

Rolig nu :)

Jeg prøver de ting jeg har fået af vide herinde og vender tilbage med
resultat.

/Jan

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 19-05-03 17:05

> Rolig nu :)

Er helt rolig

> Jeg prøver de ting jeg har fået af vide herinde og vender tilbage med
> resultat.

Okay, held og lykke!

Ville bare pointere at mit F-BUS kabel har låst en del af familiens 3310'ere
op med succes hver gang

// Troels

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-03 17:11

> Okay, held og lykke!

Takker :)

> Ville bare pointere at mit F-BUS kabel har låst en del af familiens
3310'ere
> op med succes hver gang

Hvilket styresystem har du ?

/Jan

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-03 19:07

> Ville bare pointere at mit F-BUS kabel har låst en del af familiens
> 3310'ere op med succes hver gang

Jeg bruger Win XP, UserPort 1.0 og newkNok - Engine 22.

Det NÆGTER at virke :(

Se screendump her http://jgni.dk/pics/unlock.jpg

Der er en del den ikke kan execute ??

/Jan

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-03 19:13

> Se screendump her http://jgni.dk/pics/unlock.jpg

Det ER en 3310 jeg har prøvet på. Indstillingerne stod lige på 3330 da jeg
tog screendumpet :)

/Jan

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 19-05-03 20:16

> Det ER en 3310 jeg har prøvet på. Indstillingerne stod lige på 3330 da jeg
> tog screendumpet :)

Jeg plejer at bruge Knok Phoenix... Ser lige om jeg kan finde det nogen
steder

// Troels

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-03 20:29

> Jeg plejer at bruge Knok Phoenix... Ser lige om jeg kan finde det nogen
> steder

Jep :)

/Jan

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 19-05-03 20:51

> Jep :)

Hvis din mail er
diddl ( a ) webhiker.dk

Har du mail!

// Troels

Fra : Janus Olsen

Dato : 19-05-03 21:20

> Jep :)
>
> /Jan

hej, find rolis nokiatool 1.9 på
http://www.basicelectronics.dk/download.html
følg anvisningerne i tekstdokumentet der følger med til opsætning i XP.
Når du så har åbnet programmet, sat telefonen til og tændt telefonen,
trykker du på options og på auto-setup.
Så skulle den meget gerne selv sætte det hele op,
MVH Janus Olsen

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 19-05-03 21:27

> [...]
> trykker du på options og på auto-setup.
> Så skulle den meget gerne selv sætte det hele op,

Det var også det jeg har smidt efter ham, bare ver. 1.8., det var det eneste
der ville funke med min XP...

// Troels

Fra : Janus Olsen

Dato : 19-05-03 21:49

> Det var også det jeg har smidt efter ham, bare ver. 1.8., det var det
> eneste der ville funke med min XP...
>
> // Troels

Hej Troels så kan du jo passende også hente det, hvis du vil, og se hvordan
du sætter den til at køre i XP .
Og jeg tror altså det må være et kombineret F og M-bus kabel du har, hvor er
det købt?
MVH Janus Olsen

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 19-05-03 23:04

> [...]
> du sætter den til at køre i XP .
> Og jeg tror altså det må være et kombineret F og M-bus kabel du har, hvor

Pokkers så påståelige folk er!

www.puttitat.dk/3310.jpg

Ved nok hvad jeg taler om, og det er UDEN kompatibilitetstilstand i Windows
XP...

Har skjult IMEI o.l., synes ikke folk derude der har stjålet deres mobil,
skal benytte min moders IMEI-nummer..!

// Troels

Fra : Janus Olsen

Dato : 20-05-03 00:01

> Pokkers så påståelige folk er!

Jeg foretrækker nu ordet stædig

> [...]
>
> Har skjult IMEI o.l., synes ikke folk derude der har stjålet deres
> mobil, skal benytte min moders IMEI-nummer..!

fint nok, men det viser stadig ikke at dit kabel er ren F-bus??
MVH Janus Olsen

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 20-05-03 12:45

> fint nok, men det viser stadig ikke at dit kabel er ren F-bus??
> MVH Janus Olsen

Jeg forstår ikke helt hvorfor du tåger rundt i typen af kabel, hvis det er
kombineret kabel skal det da også kunne køre F-bus, og M-bus mener jeg
Noktool også kan køre med...?

// Troels

Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 21-05-03 07:31

"Troels [around 9000]" <puttitat@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg forstår ikke helt hvorfor du tåger rundt i typen af kabel, hvis det er
> kombineret kabel skal det da også kunne køre F-bus, og M-bus mener jeg
> Noktool også kan køre med...?

Måske fordi originalkabler er f-bus og de kan ikke bruges *s*
Eeprom-adgang kræver m-bus eller kombikabel.

--
mvh Kasper

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 22-05-03 20:39

> Måske fordi originalkabler er f-bus og de kan ikke bruges *s*
> Eeprom-adgang kræver m-bus eller kombikabel.

Lige godt fandens mit kabel er købt som et F-bus, og alle programmer skal
sættes op til F-bus for at kunne køre med dét kabel, og det har da unlocked
før..

Men hvad ved jeg?

Hvem ved om jeg er blevet snydt

// Troels

Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 23-05-03 20:17

> Hvem ved om jeg er blevet snydt

Tag to for éns pris, det er da ikke så dumt

Hvis du virkelig vil vide det er du nødt til at skille kablet ad.
Hvis det er et rent f-bus kabel er der kun loddet ledninger på tre af de
fire ben.

--
mvh Kasper