Hvad har jeg set????
Fra : Ann

Dato : 18-05-03 20:14

Hej i gruppen.

Jeg har lige set det mærkeligste....ja, det var mærkeligt for mig, da jeg
kun er en alm. borger der kan lide at kikke på fugle, men studerer dem
ikke. Men når jeg ser en rovfugl kan jeg se, det er en rovfugl.
Da jeg her for en time siden kikker ud i haven, sidder der en af mine
tyrkerduer (tror jeg) på vandbaljen i haven. Da den drejer hovedet er der
ikke tvivl om, at det er en rovfugl. Den har samme farve (lys-grå) som
tyrkerduerne ned ad ryg og vinger, er råhvid/off-white på bryst og mave og
har et bånd af lys brun om den nederste del af halsen (ikke hele vejen
rundt/ i nakken). Da den letter svæver den fuldstændig som en musvåge (har
set mange på disse kanter), med de karaktaristiske 'fingre' for enden af
vingerne.
Nu nævner jeg musvåge, men denne her er på størrelse med tyrkerduerne.

Jeg håber I kan identificere fuglen ud fra denne beskrivelse, for
selvfølgelig er der igen film i kameraet, når sådan noget sker, og den var
desværre væk, da filmen var på plads.

Min far har altid været ret fugleinteresseret og har en masse bøger om
fugle. Dem har vi været igennem den sidste time, og han tror bare det var
en tyrkerdue, siden han ikke kender den, MEN DET VAR DET IKKE.....

Jeg håber I kan hjælpe.

Med venlig hilsen

Ann

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 23-05-03 23:08

Ann <An67@ofir.dk> skrev i en news:Xns937FD845061C3Lau@130.227.3.84...
> [...]
> fugle. Dem har vi været igennem den sidste time, og han tror bare det var
> en tyrkerdue, siden han ikke kender den, MEN DET VAR DET IKKE.....

Vi har ikke noget i den pose.... Men måske (uanset at den er større) var det
en Blå Kærhøg han i en eller anden ufærdig voksendragt?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen