Sommeren begyndte i dag
Fra : Helle

Dato : 19-05-03 13:22

Ak ja, så startede sommeren pludseligt i dag. En spyflue så sit snit til at
summe en tur indenfor og det gik bestemt ikke Sylvesters næse forbi (maine
coon!!) Han kobler hjernen TOTALT fra og drøner bare afsted og jeg har ingen
jordisk chance for at stoppe ham. Han starter med at spænde en tur gennem
vindueskarme, vælte mine pæneste krukker ned med planter i (de eneste
krukker som jeg havde to ens af! Læs: havde!) de ryger på gulvet og
splintres i en million stykker og selvfølgelig havde jeg lige vandet dem så
jorden var ret våd! Ræset foresætter ind i kontoret hvor han spænder gennem
en ret stor papirstak (med glatte plastlommer imellem) for derefter at glide
og smide endnu to små planter ned på gulvet - disse går dog ikke i stykker.
Herefter fortsætter jagten rundt i hele lejligheden ind til jeg fanger ham
og lader fluen flyve ud. Sylvester sætter sig straks ved teressedøren i håb
om at han kan kalde den tilbage igen - men nej, selvom ham miaver med sin
søøøøødeste stemme så kommer den ikke tilbage og han lægger sig med et fnys
foran teressedøren og venter....

Ak ja, sommeren er begyndt...og det skal nok blive livligt når der begynder
at komme flere fluer, hvepse mm. *suk*
*måske man skulle have anskaffet sig en invalid maine coon i kørestol?!* *g*

Mvh Helle *g*
__________________________________________________________________ Helle
Nielsen ICQ#: 136819802 Current ICQ status: + More ways to contact me

Fra : Pia J

Dato : 19-05-03 13:26

"Helle" <krammemusen@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> summe en tur indenfor og det gik bestemt ikke Sylvesters næse forbi (maine
> coon!!) Han kobler hjernen TOTALT fra og drøner bare afsted og jeg har

Felix har lige taget en lignende tur gennem køkkenet. Den endte i
vindueskarmen, for der lå Mivs, og hun blev sq sur. :)

:Pia

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 19-05-03 13:49

In <3ec8cc6e$0$5157$edfadb0f@dread11.news.tele.dk> Helle wrote:
> Ak ja, så startede sommeren pludseligt i dag.

Næ nej, den startede i sidste uge
Da Ditte forskrækkede mig ved at vælte ALT i vindueskarmen (= 3
kattestatuer i forskellig str. i porcelæn + 2 glas hurricanes. Nej, de
slap alle med skrækken) fordi hun hoppede efter en flue.
Da jeg forskrækket kiggede op så jeg Ditte midt i alt rodet, der
stirrede intenst på fluen. Den sad på min arkitektlampes skærm (en
spinkel halogen tingest) og hun skulle over et stort spejl der står på
samme bord som lampen for at nå frem til den i lige linje...
Nu er Ditte som det fremgår ikke verdens mest elegante kat altid, og
slet ikke når hun er på jagt efter noget. Og min fantasi fejler ikke
noget - jeg havde ikke lyst til at se hende hænge på maven over
spejlet med forpoterne på en væltet lampe - og fluen selvfølgelig i den
anden ende af rummet under alle omstændigheder.. så jeg må indrømme at
jeg skræmte fluen væk, med en meget fornærmet kat til følge.
Ditte har i øvrigt en mani med at sidde og stirre på det sted
edderkoppen eller fluen eller hvad det nu var _sad_ engang i laaaang
tid efter. Jeg ved ikke om hun tænker, at hvis hun er tålmodig nok,
kommer den nok tilbage til gerningsstedet? *gg*

Fra : Battlefield´s

Dato : 19-05-03 13:51

"Ann Rudbeck" <webmaster@FJERNsiamis.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> kommer den nok tilbage til gerningsstedet? *gg*
> --
> Knus fra Ann R, spind fra Donna og Ditte

Haha...
Ja, her i huset (med 9 stk. siamesere) er alle ting i vindueskarmen
fastgjorte med dobbeltklæbende tape. Selvom siamesere ser elegante ud er de
det langtfra altid.
Hilsen Vibeke

---

Fra : Kate

Dato : 19-05-03 16:51

"Helle" <krammemusen@hotmail.com> wrote in

> Ak ja, så startede sommeren pludseligt i dag.

Jeps, sommer og ungkatte er en dårlig kombination for hjemmets udseende

Stakkels Sylvester at blive snydt for sådan en godbid

Mowgli tog turen forleden med en bi, øj hvor blev han sur over ikke at
måtte lege med den. Nu har jeg ikke nogle planter eller pæne krukker,
dem har Johan taget livet af for mange år siden, men jeg ønskede bare
ikke at Mowser kom til skade.

--
Kate

Lad adresse være ved privat svar
Leave the address on privat answer

Fra : Helle

Dato : 19-05-03 18:45

> [...]
> måtte lege med den. Nu har jeg ikke nogle planter eller pæne krukker,
> dem har Johan taget livet af for mange år siden, men jeg ønskede bare

Ja bier er ikke en god ting at lege med og selvom Sylvester er blevet
stukket i munden TO gange af en bi indefor 2 dage, så har han intet lært af
det! Når den stikker ham bliver han så eddergal - I skulle se ham! Han kan
blive SÅ hidsig. Så står han og stamper oven på bien og siger grynte/fnyse
lyde. Det er virkelig ala: "NÅ! Du skal ikke stikke mig, nu slår jeg dig
ihjel den lille idiot!!! fnys fnys!"

Heldigvis er der ikke sket noget de gange han er blevet stukket i munden men
det kan let gå galt...

Mvh Helle

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 19-05-03 18:55

"Helle" <krammemusen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja bier er ikke en god ting at lege med...

-Men nogen gange er de det eneste mulige. I mit barndomshjem havde vi en
kat, der var født blind, og han var en eminent jæger, blot det var bier. Dem
kunne han nemlig høre, hvor var, og han var utrolig ferm til at fange dem.
Han blev aldrig stukket, og han spiste dem med stort velbehag, idet han lod
bagenden med broden ligge. Gad vide, om de smagte sødt og honningagtigt? *G*

MVH Mette

Fra : Pia J/Kurt K

Dato : 19-05-03 22:04

Hej alle

Det er det samme her, hvor kan så´n to MCO´er fylde meget. Her i huset
starter dagen med en tur i løbegård, for katte altså, så kommer der fluer
ind i huset og så er det slavernes tur til motion.
Ønsker vi at komme hjem til et hjem, der bare tilnærmelsesvis ligner det vi
forlod, og ikke ligner noget der har være udsat for indbrud eller lign, så
må der arbejdes. Jeg er snart helt god til jagten. Hvilket også kan blive
nødvendigt, da vi bor på landet og en flue ikke er et sært eksotisk dyr, men
nærmest fast inventar.
Skægge er de at se på, når der jages( kattene altså): - alt stritter,
knurhår, ører, snude, ben og hale, ja de nærmest sitrer over det hele, og de
sanser intet på deres vej... Et bevis på at nok kalder vi dem for tamkatte,
men ......

I øvrigt er Dirty ganske vild med regnorme, de er sjove at lege med, kaste
med, og ikke mindst spise... ADRRRRR!!! Er det noget I andre har oplevet? -
Så hellere Dolly og hendes honningmeloner og oliven..

Hilsen Pia BJ

Fra : Kate

Dato : 21-05-03 22:26

"Pia J/Kurt K" <pbkk@tcdadsl.dk> wrote in

> [...]
> med, kaste med, og ikke mindst spise... ADRRRRR!!! Er det noget I
> andre har oplevet? - Så hellere Dolly og hendes honningmeloner og

Addrrr, regnorme til frokost. Nej, heldigvis har mine ikke adgang til
den slags, men de ville sikkert gerne ha' dem hvis de lige kom forbi.
Forleden gik der et stort tusindben rundt i mit køkken, lige indtil
Lante og Donse fik øje på det. Lante løb af med sejren og legede lidt
med det, da så Donse knurrende ville være med tog han det i munden og
løb. Det var det tusindben.

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 19-05-03 21:41

In <3ec8d3e0$0$4347$ba624c82@nntp03.dk.telia.net> Battlefield´s wrote:
> Ja, her i huset (med 9 stk. siamesere) er alle ting i vindueskarmen
> fastgjorte med dobbeltklæbende tape. Selvom siamesere ser elegante ud
> er de det langtfra altid.

Hej Vibeke

Ja, dit kattehold er jo til dels ansvarlig for Dittes gener
Men søster Donna er nu elegancen selv og har været det siden hun var
helt lille, så deeet...

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 19-05-03 21:51

In <3ec8fd7c$0$83040$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk> Kate wrote:
> [...]
> måtte lege med den. Nu har jeg ikke nogle planter eller pæne krukker,
> dem har Johan taget livet af for mange år siden, men jeg ønskede bare

*suk* Har du nogensinde stået på tæer på din seng kl. 1.30 om natten og
prøvet at få en rispapirlampeskærm ned med det yderste af neglene _uden_
at den hveps, der sidder inde i skærmen flyver væk eller stikker dig?
Mens to nysgerrige katte vimser rundt om dine fødder på den gyngende
seng?? Puha! Det lykkedes til sidst og jeg fik skærmen - og hvepsen -
lempet ud på badeværelset, lukket døren og rystet skærmen ud af det åbne
vindue...
Og takken? Et par dødfornærmede katte... arj, det ku' jeg altså ikke
være bekendt - de ville
_så_ gerne lege med den der summefyr. Ja tak, det tror jeg på...

Fra : Kate

Dato : 21-05-03 22:24

Ann Rudbeck <webmaster@FJERNsiamis.com> wrote in

> [...]
> natten og prøvet at få en rispapirlampeskærm ned med det yderste
> af neglene _uden_ at den hveps, der sidder inde i skærmen flyver

Heldigvis ikke
Det lader til at vi stadig har mange glæder til gode