Underligt eller hvad ?
Fra : AEK

Dato : 19-05-03 10:54

En veninde har netop haft ringet.
Deres hankat skal i morgen neutraliseres. Hun vil gerne have mig med, fint
nok.

Hvad undrer mig er: Vi skal være der kl. 16, og ½ time efter, kan vi få
Alfred med hjem.
Det var sq da hurtigt.
Da Fedeberg skulle have kronjuvelerne ordnet, blev han afl. om morgenen og
hentet om eftermiddagen .

Er jeg helt forkert på den, eller lyder det lidt underligt ??

/ Anya.

Fra : Helle

Dato : 19-05-03 11:14

"AEK" <2468SLETTES@jubiimail.dk> wrote in message

> [...]
> hentet om eftermiddagen .
>
> Er jeg helt forkert på den, eller lyder det lidt underligt ??

Hej Anya.

Jo det lyder underligt men det er min erfaring at "gamle" dyrlægere ofte gør
det på denne måde. Jeg ville aldrig føle mig tryg ved at gøre det sådan. Vi
afleverede også om morgenen og kunne så hente misserne mellem 14-16. De
ligger med drop når de vågner op og bliver holdt øje med - det synes jeg er
rart.
Så jo, det ér underligt og ikke særlig ansvarligt efter min mening.

Mvh Helle

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 19-05-03 11:29

In <baa9jr$r2ib7$1@ID-119019.news.dfncis.de> AEK wrote:

> [...]
> eftermiddagen .
>
> Er jeg helt forkert på den, eller lyder det lidt underligt ??

Hm - idag ville jeg nok foretrække den metode, hvor dyrlægen beholder
katten til den er rigtig vågen.
Men vores _hun_katte er også neutraliserede på den måde du beskriver. Vi
afleverede misserne og hentede dem ca. 1 time eller måske halvanden
efter. 2 stk. færdigopererede katte! Og hunkatte er jo igennem et langt
større indgreb.. så 1/2 time til 1 hankat er sikkert realistisk, hvis
det er samme fremgangsmåde.
Men - man får nogle _meget_ groggy katte med hjem, og derfor ville jeg
nok idag foretrække at lade dem blive til observation et par timer efter.
Måske har metoden noget at gøre med hvilken type bedøvelse dyrlægen
bruger?
Det var til oplysning en yngre dyrlæge i Kbh.'s omegn og det er ca. 5 1/
2 år siden.

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 19-05-03 18:33

Ann R skrev
<Det var til oplysning en yngre dyrlæge i Kbh.'s omegn og det er ca. 5 1/2
år siden.>

Jeg fik Baby hjem et par timer efter for 14 dage siden,
hvis man ellers er klar over at katten skal holdes varm
og at de er usikre på benene (ingen klatren højt op)
tror jeg ikke at det er så "farligt" men hvis man er utryg
ved at "tage ansvaret" for katten, bør man sige det så
de kan holde den længere.

Fra : Kate

Dato : 19-05-03 16:47

Heh Anya

Med Johan skulle det også have foregået sådan. Jeg ventede i
venteværelset mens dyrlægen snippede, men da jeg så kom ind syntes
dyrlægen alligevel at Johan blødte lidt mere end han skulle, derfor tog
jeg hjem uden og kom igen senere på dagen, husker ikke hvor længe det
er trods alt 12+ år siden

Ingen af mine andre katte er dog neutraliserede på den måde, dem har
jeg alle afleveret om morgenen og hentet sidst på dagen.

--
Kate

Lad adresse være ved privat svar
Leave the address on privat answer

Fra : AEK

Dato : 19-05-03 18:52

"AEK" <2468SLETTES@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Hej igen , og tak Jeres svar.

Jeg har talt med det pågældende sted .
Og fået arrangeret, at de ordner Alfred mellem kl 11 - 13.
Vi henter ham så ved 16 - tiden.
Det er vist bedre på denne måde.

Et andet spørgsmål :

Alfred har jo , når de ikke har lukket døren til sovevær. ,tisset i deres
seng.
Det er de naturligvis meget kede af.
De håber på, at neutraliseringen vil hjælpe.

HVIS det ikke hjælper. Hvad skal de så fjerne lugten i sengetøj og dyner ,
så han ikke vil søge der hen ?

På forhånd tak.

/ Anya.

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 19-05-03 20:33

Anya skrev
<HVIS det ikke hjælper. Hvad skal de så fjerne lugten i sengetøj og dyner ,
så han ikke vil søge der hen ?>

Det er heldigvis lang tid siden, at jeg havde de "problemer" men da vaskede
jeg alt i Rodalon i stedet
for alm. vaskepulver.

Fra : AEK

Dato : 19-05-03 21:05

"Marianne Hellemose" <hellemose.som@KATTEmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
,
> så han ikke vil søge der hen ?>
>
> Det er heldigvis lang tid siden, at jeg havde de "problemer" men da

Jeg har heldigvis aldrig prøvet at de tissede.
Men tak for svaret - jeg vil lade det gå videre, hvis det bliver aktuelt.

/Anya ( Som er sikker på, at Tildemus er en DAMPkat med al den energi, hun
har ).

Fra : Heidi Bojsen

Dato : 19-05-03 20:04

> [...]
> hentet om eftermiddagen .
>
> Er jeg helt forkert på den, eller lyder det lidt underligt ??

Hej!!

Jeg skal have Mitzy neutraliseret på fredag og vores dyrelæge har også sagt
at der ikke går så mange timer inde vi kan få hende med hjem. Hun har tid
kl. 13 og han regner med at efter 1½ - 2 timer kan vi tage hende med hjem.
Men nu må vi se hvordan det går.

Knus
Heidi og Mitzy der lykkelig uvidende spiser sin aftensmad

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 19-05-03 23:40

In <3ec91559$0$5148$edfadb0f@dread11.news.tele.dk> Marianne Hellemose
wrote:

> [...]
> tror jeg ikke at det er så "farligt" men hvis man er utryg
> ved at "tage ansvaret" for katten, bør man sige det så

Ja.. vi var ret grønne kattejere dengang, og vi blev ikke advaret om,
hvor slappe og kolde de ville være. Især Donna var mere bevidstløs end
groggy i timevis efter. Faktisk var vi rigtig bekymrede for hende og
troede at hun måske ikke kunne tåle narkose. Men da hun fik renset
tænder i narkose sidste år hos Raiku Sarvå var hun vågen nok til at
skælde mig grundigt ud da jeg hentede hende - men det var også efter
flere timers opvågning.