Udvendig filter vedligeholdelse
Fra : RuneR \(TDM850\)

Dato : 19-05-03 17:32

Hejsa

Jeg er den lykkelige ejer af 1 stks EHEIM 2224 til mit 180L akvarie. Akvarie
har været med fisk i 5 ugers tid efterhånden, og det ser ud til det kører
rigtigt godt, ingen fisk er døde. Jeg har observeret at slangerne har fået
en indvendig hvidlig belægning, det går jeg ud fra er ok ?

Hvordan ser jeres rense ritual ud og hvad renser i hvor tit i akvariet ?
Der er 2 forskellige filter materialer i.. Hvad skifter i (hvor meget af
gangen) ?

--
MVH Rune Rohleder
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Rune_Rohleder

Fra : Torben Mathiassen

Dato : 23-05-03 17:54

"RuneR (TDM850)" <ruro@get3net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> rigtigt godt, ingen fisk er døde. Jeg har observeret at slangerne har fået
> en indvendig hvidlig belægning, det går jeg ud fra er ok ?

Det gør ikke noget.

> Hvordan ser jeres rense ritual ud og hvad renser i hvor tit i akvariet ?
> Der er 2 forskellige filter materialer i.. Hvad skifter i (hvor meget af
> gangen) ?

Jeg renser mine filtre hver 4.-6. måned, alt efter hvornår jeg husker det.
Egentlig behøver du ikke at gøre det før du observerer en nedgang i
gennemstrømningen.

Jeg skifter aldrig filtermaterialet, før end filtersvampen er gennemrådden
(hvilket vil sige efter mange års brug). At EHEIM anbefaler at skifte
svampen hver måned er kun et udtryk for at de gerne vil have folk til at øge
forbruget af filtersvampe.

mvh
Torben
http://home1.stofanet.dk/discus-fever.dk

Fra : jabbe

Dato : 24-05-03 11:55

> [...]
> (hvilket vil sige efter mange års brug). At EHEIM anbefaler at skifte
> svampen hver måned er kun et udtryk for at de gerne vil have folk til at

Ja jo ældre svampen er jo flere bakterier er der på den(hvis den er blevet
behandlet korrekt(må ikke koges eller skylles under varmt vand)) Og
bakterier er godt.....

--
J@bbe

Remove NOSPAM from mail adress