Shampoo!´Hvad bruger I til jeres børn?
Fra : Per R

Dato : 19-05-03 16:04

Hej!

Jeg har lige et lille spørgsmål, måske et dumt et, men hvilken slags shampoo
bruger i til jeres børn.
Indtil videre har vi brugt baby shampo fra Mini Risk, men nu er Jakob jo
ikke lige frem en baby længere(3 år)
Det skulle helst være en shampoo uden parfume og alt for mange underlige
tilsætningsstoffer, men dem jeg har set i supermarked er med parfume.......
Så måske havde en af jer et genialt forslag til en god børneshampo.

Venlig hilsen

Jakobs mor

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 19-05-03 16:24

Per R wrote:
> [...]
> underlige tilsætningsstoffer, men dem jeg har set i supermarked er
> med parfume....... Så måske havde en af jer et genialt forslag til en

hej Jakobs mor....

jeg ville klart anbefale dig at blive ved med den shampoo du allerede
bruger.... medmindre du gerne vil have han dufter af noget, så er den lige
så god, hvis ikke bedre, end enhver anden....

til et barns hår og hovedbund er der yderst sjældent brug for diverse
spændende tilsætningsstoffer, men hvis du føler behov for at finde et andet
mærke af en eller anden årsag, så ville jeg anbefale at prøve hos din
frisør, og spørge hvad de har at byde på......
Mini Risk er et udemærket produkt, og selvom der står babyshampoo på kan
børn sagtens bruge den i lang tid.... voksne kan endda sagtens bruge den,
fordi den er væsentligt mere baseret på hudens PH-værdi end de fleste andre
mærker......
jo mildere produkt, jo sundere hud..... og et barn i 3 års alderen bruger
vel næppe gel og stylingprodukter, eller får farvet håret, så det er
nødvendig med ekstra pleje ;)

ang min egen søn på 9 år, så bruger jeg en billig mild litershampoo fra
føtex... kan ikke huske mærket, men det er mildt parfumeret...... derudover
bruger jeg normalt medicinsk sæbe(den kirurgerne bruger) på hans krop, da
han har en tendens til at få bylder og vi på den måde kan undgå dem......

--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Tina

Dato : 20-05-03 02:16

> [...]
> han har en tendens til at få bylder og vi på den måde kan undgå dem......

Hejsa

Hvad er navnet på den medicinske sæbe, og hvor kan den købes? (Hvilke
butikstyper).

Tina

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 20-05-03 06:04

Tina wrote:

> Hejsa
>
> Hvad er navnet på den medicinske sæbe, og hvor kan den købes? (Hvilke
> butikstyper).

den hedder "Hibiscrub" og kan købes på apoteket....
mærket er SSL Healthcare, SSL Danmark A/S

Fra : Lykke

Dato : 20-05-03 07:52

jeg ved ikke om jeg er forkert på den,
men hibiscrub står for os, som en ret voldsomt sæbe, netop for at undgå
bylder o. lign. er den god, da den er deffincerende.
med den normale bakterieflora som de fleste bære rundt på, skulle den ikke
være nødvendig.
prøver I den alligevel, så vær opmærksom på, at den ikke må bruges tæt på
"åbninger" d.v.s. øjne, mund
skridtet, o.a.
det i sig selv, siger lidt om hvor agressiv den er.

vi bruger APONTI til vores store og små børn, -men der er parfume i.
er man til det duftfri, må minirisk være optimal.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 26-05-03 22:05

Lykke wrote:
> jeg ved ikke om jeg er forkert på den,
> men hibiscrub står for os, som en ret voldsomt sæbe, netop for at
> undgå bylder o. lign. er den god, da den er deffincerende.

lige nøjagtig...... min søn har desværre tendenser til at få bylder meget
nemt.... på et halvt år havde han tre ( har netop haft sin 4 inden for et
år).... den første sad på ballen (lige der hvor den går over til låret) den
anden midt på brystkassen oven på ribenene, den 3 under hans forhud, og den
4 på hans finger (den mener vi dog skyldes neglebideri)....... endvidere har
han i det samme år haft en byldlignende tingest ved øjet, som sprang af sig
selv....
alle gangene er vi strøget til lægen, kun en enkelt gang var det nødvendig
med antibiotika i pilleform, de andre gange kunne vi nøjes med bade og
lokalbehandling......
efter 3 gang blev vi desperarte og synes jo det er skide synd for en 8 årig
knægt at rende rundt på den måde, og fik derfor anbefalet Hibiscrub af vores
læge.... spurgte endda også på apoteket og de sagde det samme.....
han kommer i bad hver anden dag, og kun hver 4 dag bruger vi Hibiscrub,
netop for ikke at ødelægge den naturlige bakterieflora, selvom det jo altså
er den der skaber bylderne......

> med den normale bakterieflora som de fleste bære rundt på, skulle den
> ikke være nødvendig.

nej det skulle den ikke under normale omstændigheder..... lider barnet ikke
af dne type problemer som min søn, så lad for guds skyld være..... brug i
stedet en god mild sæbe eller hvis han ikke er snavset, så bare lidt olie i
vandet......

hørt!!

Fra : Lykke

Dato : 27-05-03 08:50

har man ikke kunne finde en årsag til denne bylde vækst?
jeg mener, for nylig at have hørt om en virus, som for nogle gav forkølelse
uden men, hos andre forkølelse med
kold lungebetændelse til følge og så denne virus der kunne efterlade en
ophobning af noget, som kunne danne bylder.
min mor havde den for 20 år siden og hun husker ikke hvad det var.
jeg synes, hvis I har mod på, at I skulle opsøge en irisanalytiker,
han kan se svagheder i øjet og ud fra dette give drengen et naturudtræk, som
styrker netop det svage område, som måske bare er en del af emumforsvaret.
vend tilbage hvis du ikke selv kan finde, en der kan dette!
for du har ret, det er sørme synd for en dreng i den alder.
knus tilbage fra lykke

Fra : Tina

Dato : 20-05-03 07:58

"Sabina Hertzum" <sabina@SPAMmandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> den hedder "Hibiscrub" og kan købes på apoteket....
> mærket er SSL Healthcare, SSL Danmark A/S

Tak for oplysningen
Den skal afprøves.

Tina

Fra : Kevin

Dato : 20-05-03 08:45

d. 20/05/03 8:57 ytrede Tina

> "Sabina Hertzum" <sabina@SPAMmandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> Tak for oplysningen
> Den skal afprøves.
>
> Tina

Jeg synes du skal være meget varsom med at bruge hibiscrub, vi bruger den på
hospitalerne til at desinficere med, så den dræber også almindelige
bacterier, som barnets hud har brug for, der findes udmærkede cremer til
bylder som jeg synes du skal få din læge til at ordinere, og der findes i
øvrigt meget forskellige bylder, så få det hellere undersøgt først.
Vh kevin
--
Fjern nospam ved privat svar

Fra : Kevin

Dato : 20-05-03 08:50

d. 20/05/03 8:57 ytrede Tina

> "Sabina Hertzum" <sabina@SPAMmandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> Tak for oplysningen
> Den skal afprøves.
>
> Tina

Jeg er ikke sikker på at jeg har fat i hvem der er hvem i det forrige indlæg
det beklager jeg, jeg ville kome med et velment råd, men hvis nogen mener
man skal bruge hibiscrub for at forhindre bylder, har de vel deres grunde
til det, jeg ville bare advare imod de generelle antisceptiske medikamenter
i denne.

Vh kevin
--
Fjern nospam ved privat svar

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-03 20:23

On Mon, 19 May 2003 17:04:22 +0200, "Per R" <eros@(fjern)mail.dk>
wrote:

> [...]
>tilsætningsstoffer, men dem jeg har set i supermarked er med parfume.......
>Så måske havde en af jer et genialt forslag til en god børneshampo.

Vi bruger Shampoo fra Urtekram. Det er den eneste shampoo, som jeg har
kunnet finde, der ikke indeholder nogle kritiske tilsætningsstoffer.
Da jeg undersøgte markedet ift. til shampoo til min datter, blev jeg
faktisk lidt overrasket over hvor mange kritiske stoffer der findes i
forskellige shampoo mærker. Selv en shampoo som Matas Kids Shampoo,
der tilmed har fået svanemærket indeholder et konserveringsmiddel der
kan fremkalde allergi.

Tag evt. et kig forbi Grøn Information på www.greeninfo.dk

Urtekram produkter kan købes i bl.a. Kvickly.

/Dennis

Fra : Charlotte

Dato : 19-05-03 21:47

On 19/05/03 17:04, in article
3ec8f272$0$76165$edfadb0f@dread11.news.tele.dk, "Per R" <eros@fjernmail.dk>
wrote:

> [...]
> tilsætningsstoffer, men dem jeg har set i supermarked er med parfume.......
> Så måske havde en af jer et genialt forslag til en god børneshampo.

Hej
Jeg bruger kun shampoo fra urtekram ( og sommetider fra www.ecocentrica.dk),
da de ikke indeholder skadelige stoffer som de fleste andre.
Til karbadet bruger jeg "børnebad" fra Wedela ( kan købes I helsebutikker) -
det er ret dyrt, men der skal kun nogle få dråber I
Jeg har, siden min søns fødsel, læst (næsten *s*) alt om tilsætningsstoffer,
konserveringsmidler,allergifremk., stoffer, kræftfremk. Stoffer mv. - så
spørg endelig..Jeg er ny her, men har tænkt mig at "kigge forbi" ofte.
Jeg så at én anden henviser til Grøn information, og deres hjemmeside er
guld værd

Venlig hilsen
Charlotte Jensen

Fra : Iben Holst

Dato : 20-05-03 08:04

> Jeg har lige et lille spørgsmål, måske et dumt et, men hvilken slags
shampoo
> bruger i til jeres børn.

Der findes ingen dumme spørgsmål - kun dumme svar....

> [...]
parfume.......
> Så måske havde en af jer et genialt forslag til en god børneshampo.

Nu kender jeg ikke Mini Risk, men det skulle jo eftersigende være et rigtig
godt mærke, når man vil være fri for alt det unødvendige mange andre putter
i deres produkter. Så jeg vil sige at du sagtens kan fortsætte med den.
Generelt bruger vi kun Apotekets produkter til alt hygiejne og pleje af
huden og kan varmt anbefale deres "Soft Shampoo".

Iben

Fra : Charlotte

Dato : 20-05-03 23:01

On 20/05/03 9:03, in article 3ec9d3f1$0$5133$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
"Iben Holst" <ria@os.dk> wrote:

> [...]
> Generelt bruger vi kun Apotekets produkter til alt hygiejne og pleje af
> huden og kan varmt anbefale deres "Soft Shampoo".

Hej

Håber at det er I orden at jeg blander mig ( igen..)
Jeg stoppede med at bruge "mini risk", da jeg fandt ud af at den alligevel
indeholdt "uheldige" stoffer...kan altså ikke huske hvad jeg havde imod den,
men der var et eller andet..
Læs evt. Om alle ingredienserne på Grøn informations hjemmeside - og vurdér
selv.

Mvh.
Charlotte

Fra : Musen

Dato : 20-05-03 23:18

> [...]
parfume.......
> Så måske havde en af jer et genialt forslag til en god børneshampo.

Hej
Jeg har en søn på 1½ og har faktisk aldrig brugt shampoo til hans hår. Det
var en frisør der engang sagde til mig, at jeg skulle tage at lade være, og
hans hår er faktisk rigtig fint og blankt, så jeg har heller ikke tænkt mig
at starte med at bruge det...
Venlig hilsen Mia

Fra : Anja Holdum

Dato : 21-05-03 07:26

--
> Jeg har en søn på 1½ og har faktisk aldrig brugt shampoo til hans hår

Vi har heller aldrig brugt shampo til vores drenge men babyolie. Den store
var 3 år før vi begyndte og den lille er kun 17 måneder så det er ikke
nødvendigt endnu.

Anja
Tjek www.holdum.dk

Fra : Charlotte

Dato : 21-05-03 20:59

On 21/05/03 8:25, in article 3ecb1bd6$0$97176$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
"Anja Holdum" <salg@holdum.dk> wrote:

> [...]
>
> Vi har heller aldrig brugt shampo til vores drenge men babyolie. Den store
> var 3 år før vi begyndte og den lille er kun 17 måneder så det er ikke

Jeg er helt enig og når man bruger shampoo, er det kun nødvendigt ca. Én
gang om ugen, de resterende dage er vand nok.

Mvh.
Charlotte

Fra : Per R

Dato : 21-05-03 21:32

"Per R" <eros@(fjern)mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
parfume.......
> Så måske havde en af jer et genialt forslag til en god børneshampo.

Hej !

Mange tak for jeres svar, jeg er åbenbart ikke den eneste der har tænkt over
hvad der er vi bruger af forskellige kemikalier/tilsætningsstoffer til vores
børn.
Jeg har været inde og kigge på www.greeninfo.dk og der er også noget om
solcreme, som er værd at kigge på.

Bare lige en tanke her fra " Hvorfor finder vi os mon i, at der bliver
puttet så mange forskellige skadelige stoffer i vores børns mad, shampo,
legetøj osv?"

Venlig hilsen
Jakobs mor

Fra : Lykke

Dato : 22-05-03 09:35

ja- hvorfor????????
men hvorfor skulle det være nødvendigt, barn eller ej.

Fra : Charlotte

Dato : 22-05-03 23:12

On 22/05/03 10:34, in article bai23l$dge$1@news.net.uni-c.dk, "Lykke"
<rodin@nyka.dk> wrote:

> [...]

Det har undret mig meget meget længe...
Jeg finder mig IKKE I det, og køber derfor ikke de tonsvis af produkter,
inkl. Mad, der indeholder skadelige stoffer.
Jeg kan anbefale "E-nummerbogen" af Orla Zinck.
Når man har læst den, tror jeg ikke man har lyst til at give sit barn anden
mad, end økologisk..bare et eksempel..
Folk tror, helt fejlagtigt, at hvis det er lovligt - er det uskadeligt...

Mvh.
Charlotte

Fra : Berit & René

Dato : 22-05-03 19:27

Brug den fra NUSKIN den kan fåes ved forskellige forhanlere jeg inklosive.
prøv denne side HTTP://www.dupont.gpn10.com Adgangskode: lotte
Password: NSE

mvh RENÈ

Fra : Marianne Feddersen

Dato : 24-05-03 15:58

Per R skrev:
> Jeg har lige et lille spørgsmål, måske et dumt et, men hvilken slags shampoo
> bruger i til jeres børn.

Ingen sæbe! Hverken på huden eller i håret.

Vores to drenge på 4 og 5 har aldrig været udsat for sæbe.
De får naturligvis vasket fingre når de er beskidte, efter toiletbesøg
og før spisningen og her er sæbe nødvendig.

Når de når en alder hvor de begynder at lugte fra div. kritiske steder
(puberteten)skal de naturligvis bruge sæbe, men indtil da ser vi ikke
nødvendigheden af det.

Både huden og håret holder en fin balance uden unødig indblanden.

Marianne Feddersen