Lasat Speed II
Fra : Peer Jensen

Dato : 19-05-03 23:32

Kombination: RD 9 + Lasat Speed II

Jeg har søgt på Google... - web og news og ikke fundet en løsning på den
kombination. Findes der en løsning?

Jeg mindes en kommentar om Lasat "dårlige" implementering af PPP var årsag!?

--
/Peer

It's not a bug... - it's a feature!

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 20-05-03 09:22

Peer Jensen wrote:
> Kombination: RD 9 + Lasat Speed II

Mener du RedHat (RH) med RD 9?

> Jeg har søgt på Google... - web og news og ikke fundet en løsning på den
> kombination. Findes der en løsning?

Stryg "RedHat 9" fra din søgning.

<http://www.google.com/search?q=lasat+speed+ii+linux&sourceid=mozilla-search&start=0&start=0>

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Peer Jensen

Dato : 20-05-03 23:17

"Steen Suder, privat" <sfs_news@suder.dk> skrev i en meddelelse
> Mener du RedHat (RH) med RD 9?

Ups, Redhat 9

> Stryg "RedHat 9" fra din søgning.

<http://www.google.com/search?q=lasat+speed+ii+linux&sourceid=mozilla-search
&start=0&start=0>

Den søgning er prøvet, dog som:
1) lasat +"speed ii" +linux
2) lasat +"speed 2" +linux
www.google.com/linux er osse prøvet.

Resultatet var følgende init-strenge som ikke virker:
AT&F\P1&B2X3
AT&F&D&B2%B7
AT&B2%B0\P1
med og uden tom init2-streng jf.
sdb.suselinux.hu.de/sdb/html/hoe_lasat_ta.html

Der findes en vejledning på FLUG, men ikke medlemmer har ikke adgang... -
lidt underligt.

Forsøgene med wvdial starter med følgende: good menu found for "protocol"
og ender med: no carrier found -> nyt opkald (frit efter hukommelsen)

--
/Peer

It's not a bug... - it's a feature!

Fra : Bo Simonsen

Dato : 20-05-03 15:30

Peer Jensen wrote:
> [...]
> kombination. Findes der en løsning?
>
> Jeg mindes en kommentar om Lasat "dårlige" implementering af PPP var årsag!?

Er den tilkoblet via Seriel eller USB?

Der burde ikke være noget problem i det, da Adapteren forudsætter at PPP
er standart protocolen. Det er kun for X.75/V.120/V.110 den skal have
speciel initstreng.

Derfor burde systemet opfatte det som et almindeligt modem med et Hayes
kombatibelt instruktionssæt.

Mvh.
Bo

Fra : Peer Jensen

Dato : 20-05-03 23:26

"Bo Simonsen" <bo@geekworld.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Sorry, Redhat 9

> Er den tilkoblet via Seriel eller USB?

Seriel port

> Der burde ikke være noget problem i det, da Adapteren forudsætter at PPP
> er standart protocolen. Det er kun for X.75/V.120/V.110 den skal have
> speciel initstreng.

Adaptor er sat op til: PPP/MLPPP og BOD... - som virker under Windows

> Derfor burde systemet opfatte det som et almindeligt modem med et Hayes
> kombatibelt instruktionssæt.

Min procedure var:
1) Enable com2 (= /dev/ttyS2)
2) Starte wvdial, som dannede wvdial.conf med et forslag, som ikke
virkede...
3 .. x) Starte wvdail med de øvrige initstrenge som forrige news

--
/Peer

It's not a bug... - it's a feature!

Fra : Sonni Skammelsen

Dato : 21-05-03 07:41

"Peer Jensen" <maxfart@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> virkede...
> 3 .. x) Starte wvdail med de øvrige initstrenge som forrige news

Hej

Jeg har en svag erindring fra da jeg brugte samme T/A for nogle år siden.
Jeg kan ikke huske helt hvordan jeg gjorde det, men jeg kunne ikke få det
til at virke med wvdail, men kun den dailup manager der fulgte med KDE og
jeg fandt den initstreng der skulle bruges på lasat's hjemmeside. Jeg mener
dog også jeg skulle sætte et eller andet med minicom, men det kan dog godt
være det kun var når T/A'en døde.
Jeg fandt en vejledning på sslug så vidt jeg husker.
Kan desværre ikke give mere hjælp, men håber det hjælper dig lidt videre.

/Sonni

Fra : Bo Simonsen

Dato : 21-05-03 14:01

Peer Jensen wrote:

> Seriel port

Aha.

> Adaptor er sat op til: PPP/MLPPP og BOD... - som virker under Windows

Fint.

> [...]
> virkede...
> 3 .. x) Starte wvdail med de øvrige initstrenge som forrige news

Du er sikker på den bruger PAP frem for chatscript?

(Det er dog noget tid siden jeg har brugt ISDN i PPP sammenhæng).

Mvh.
Bo