Compaq Bios
Fra : Anders

Dato : 19-05-03 17:55

Hej,

jeg vil gerne prøve Knoppix.

jeg kan bare ikke finde ud af hvordan jeg kommer ind i biosen så jeg
kan sætte den til at boote fra cd-drevet istedet.

det er en compaq dekstop pro, hvis det giver nogen forskel

håber der er nogen der kan hjælpe

Anders

Fra : Kent Wormsdorf

Dato : 19-05-03 19:05

Anders wrote:

> [...]
> kan sætte den til at boote fra cd-drevet istedet.
>
> det er en compaq dekstop pro, hvis det giver nogen forskel

Hej Anders

Nu har jeg aldrig arbejdet med en Compaq Deskpro, men på mit forrige
job, havde jeg en Compaq Armada M700 bærbar, og man skulle ind i BIOS'en
via en eller anden tastekombination så som: Alt + F10 (?!?!?!) eller
ligende i selve opstarten, før eller under visningen af Compaq logoet.
Armadaen var dog sat op fra start til at boot først på CD'en.

Med venlig hilsen
Kent Wormsdorf
--
PS.

Er der nogen der mangler en mand med lidt viden om Sun HW og SW,
så må I gerne sende mig en E-mail.
Jeg er uddannet datamatiker og har senest arbejdet som teknisk presale
konsulent.

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 19-05-03 18:14

In article <fv2icv8kbgthfcl4rk1nrkes1r5135qm7l@4ax.com>, Anders wrote:
> Hej,
>
> jeg vil gerne prøve Knoppix.
>
> jeg kan bare ikke finde ud af hvordan jeg kommer ind i biosen så jeg
> kan sætte den til at boote fra cd-drevet istedet.

F10 eller F2 mener jeg. Ellers bare hold en knap nede under opstart,
saa skal biosen nok brokke sig og fortaelle hvad du skal goere.

Thomas, Vanloese