Om at hente mails fra Outlook til Kmail.
Fra : Jakob Kusk

Dato : 18-05-03 17:27

Problemet er, at jeg har en 500MB .pst-fil (MS Outlook "privatmappe-fil")
som jeg gerne skulle have hentet alle mails ud af, så jeg kan få lagt dem
ind i Kmail istedet.

Jeg har hørt rygter om "lookout", der skulle være skrevet af Eric S.
Raymond, men jeg har ikke været i stand til at finde det.

Alle forslag modtages med glæde.

mvh
Jakob Kusk

Fra : Kenneth Laulund Niel~

Dato : 18-05-03 17:35

"Jakob Kusk" <jak@qpc.YouKnowWhatToDoWithThis.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg har hørt rygter om "lookout", der skulle være skrevet af Eric S.
> Raymond, men jeg har ikke været i stand til at finde det.

Så har du nok ikke brugt google.com

http://www.google.com/search?q=lookout+eric+raymond&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=da&lr=

http://www.catb.org/~esr/lookout/

--
Kenneth Laulund Nielsen
dsl25451 (at) vip.cybercity.dk

Fra : Christian Laursen

Dato : 18-05-03 17:39

"Jakob Kusk" <jak@qpc.YouKnowWhatToDoWithThis.dk> writes:

> [...]
>
> Jeg har hørt rygter om "lookout", der skulle være skrevet af Eric S.
> Raymond, men jeg har ikke været i stand til at finde det.

http://catb.org/~esr/lookout/

Jeg er dog ikke lige sikker på, at det helt kan det ønskede.

Christian Laursen

Fra : Jørgen

Dato : 18-05-03 18:36

Jakob Kusk wrote:

> [...]
>
> Jeg har hørt rygter om "lookout", der skulle være skrevet af Eric S.
> Raymond, men jeg har ikke været i stand til at finde det.

Prøv at søge i Linuxdelen af google (http://www.gogle.com/linux)med f. eks
outlook + howto

Hilsen
Jørgen

Fra : Jesper Krogh

Dato : 18-05-03 18:49

I dk.edb.system.unix, skrev Jakob Kusk:

> [...]
>
> Jeg har hørt rygter om "lookout", der skulle være skrevet af Eric S.
> Raymond, men jeg har ikke været i stand til at finde det.

KMail har et lille indbygget program der hedder: kmailcvt

Kan det ikke gøre det for dig?

--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc
Jabber ID: jesper@jabber.krogh.cc

Fra : Jakob Kusk

Dato : 18-05-03 23:08

Lidt follow-up:

1: http://www.gogle.com/linux kendte jeg ikke. Den er genial, og ligger nu
i Operas bookmarks. Tak for det.

2: kmailcvt kunne ikke lige bruges. Den lod som om den hentede
kontaktpersonerne, men det virkede ikke lige.

2b: Et andet site foreslog, at jeg kunne bruge Mozillas mailklient, men
der var heller ikke held. Mozilla kan tilsyneladende importere fra
OutlookExpress, så hvis jeg kan få OE til at importere fra Outlook skulle
den være fjong.

Alternativt sætter jeg en IMAP-server op, uploader alle mails fra Outlook
til den, og lader Kmail hente dem ned igen. Let klumpet, men det vil
virke, og det er det, der gælder... :)

Jeg takker for de venlige råd.

mvh
Jakob Kusk

Fra : Torben Frøberg

Dato : 19-05-03 21:21

Jakob Kusk wrote:

> [...]
> der var heller ikke held. Mozilla kan tilsyneladende importere fra
> OutlookExpress, så hvis jeg kan få OE til at importere fra Outl

Jeg har lavet en lignende eksport engang. Men jeg kan ikke huske om jeg
gik fra outlook til outlook ekspress til mozilla. Eller om jeg gik
direkte fra Outlook til Mozilla.

Men metoden er mulig.

Mvh. Torben

Fra : Thomas Overgaard

Dato : 19-05-03 21:35

Jakob Kusk wrote:

> Mozilla kan tilsyneladende importere fra OutlookExpress, så hvis jeg
> kan få OE til at importere fra Outlook skulle den være fjong.

KMail kan vist også importere fra Outlook Express. Jeg rodede engang
lidt med Outlook på jobbet og der er svjh en eksport mulighed her.
--
Thomas O.

This area is designed to become quite warm during normal operation.