MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Printer begynder at skrive mystiske tegn?
Fra : Kleves

Dato : 19-05-03 13:45

Hejsa

Vi har en Printer HP930C. Den kører på egen Printer-server, og styresystemet
er Win2k Adv. Server.

Efter et stykke tid begynder den at udskrive mystiske tegn. Og den bliver
bare ved og ved, også efter vi har slukket den og tænt den igen.

Så fjerner vi driveren og installerer den igen og prineren virker igen. 2-4
uger efter sker det hele om igen. Det er den nyeste driver som er på HP's
hjemmeside vi bruger.

Håber nogle kan hjælpe

Mvh Klaus

Fra : John Doe

Dato : 19-05-03 13:54

> Vi har en Printer HP930C. Den kører på egen Printer-server, og
styresystemet
> er Win2k Adv. Server.

Hvilken printer-server er det og understøtter HP denne?

John

Fra : Administrator Grenaa~

Dato : 20-05-03 07:32

John Doe skrev:

> Hvilken printer-server er det og understøtter HP denne?
>
> John

Printserveren er fra : D-Link. Den hedder DP 301P.

Vi har samme Print servere over hele skolen og på andre servere kører vores
printere fint.

Mvh Klaus

Fra : Ole Mogensen

Dato : 19-05-03 14:03

Kleves wrote:

> [...]
> uger efter sker det hele om igen. Det er den nyeste driver som er på HP's

Vi havde samme problem , det var en Pc der var inficeret med Bugbear.

Ole

--
ole.mogensen@fysik.dtu.dk

Fra : Kleves

Dato : 19-05-03 15:04

Ole Mogensen <ole.mogensen@fysik.dtu.dk> skrev i en meddelelse

> Vi havde samme problem , det var en Pc der var inficeret med Bugbear.

Jeg prøver at scanne systemet i morgen så vender jeg tilbage

Mvh Klaus

Fra : Administrator Grenaa~

Dato : 20-05-03 08:41

> Vi havde samme problem , det var en Pc der var inficeret med Bugbear.

Vi har ingen virus på vores system

Mvh Klaus

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 19-05-03 15:38

"Kleves" <kleves@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
2-4
> uger efter sker det hele om igen. Det er den nyeste driver som er på HP's

Hmm...
Lyder lidt som en PC der er i stand til at skrive udenom printerserveren =
forkert driver/manglende 'reset' efter speciel opsætning. Når først et job
er 'fucket up', kan bufferen i printeren indeholde et utal af sider med
'specialharakterer'.

Kig i log'en på printerserveren for at se om job'et er kommet den vej.

Omdøb printeren i en priode (hvis det kan lade sig gøre i W2K og er nemt) og
se hvilken bruger der 'brokker sig' over manglende udskrift.

Hvis problemet opstår med ca. 4 ugers mellenrum, ville jeg undersøge hvilke
statusudkrifter/lister der er oprettet/ændret af brugerne siden sidst.
held og lykke
Carsten

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 20-05-03 07:51

On Mon, 19 May 2003 14:45:10 +0200, "Kleves" <kleves@vip.cybercity.dk>
wrote:

> [...]
>uger efter sker det hele om igen. Det er den nyeste driver som er på HP's
Det kan være at den printer ikke egner sig til at blive delt af flere
brugere (sidde på en printerserver) Det er tilfældet med nogle HP
printere bla. DJ880C.

/Hans

Fra : Administrator Grenaa~

Dato : 20-05-03 08:42

> [...]

> Det kan være at den printer ikke egner sig til at blive delt af flere
> brugere (sidde på en printerserver) Det er tilfældet med nogle HP

Er der en måde at finde ud af det på ??

Mvh Klaus