MS Windows
briani 27239
Adgang til Windows 2000 registry fra DOS
Fra : Lasse

Dato : 18-05-03 23:06

Hejsa!

Jeg er løbet ind i et mindre problem som jeg virkelig håber nogen kan hjælpe
mig med!

Jeg har lige afinstalleret min ASUS GFX driver, da jeg ville prøve en nyere
version!

Af-installationen gik som planlagt! Jeg genstartede maskinen som jeg skulle!

Windows booter fint op, lige indtil den når login skærmen, hvor jeg skal
indtaste brugernavn og password. Her opstår problemet! Windows reagere slet
ikke på mit keyboard. Jeg kan ikke komme til at indtaster hverken det ene
eller det andet!

Jeg lukker ned, skifter keyboard og prøver igen -> samme resultat!

Jeg genstarter og booter op i samtlige indstillinger der findes når man
trykker F8.... det virker stadigvæk ikke!

Jeg er nu lidt på herrens mark jeg vil så nu forsøge, at ændre i regdb
via dos, så windows foretager et autologon (så jeg ikke skal indtaste
noget!). Problemet er bare, at jeg ikke kan få adgang til regdb.... jeg
skal derfor bruge et program, hvor jeg kan få adgang til regdb via DOS (hvis
det da findes!) Nogen der kender et sådanne program ?

Eller evt. har et andet løsningsforslag ?? (recovery console er måske et
bud! har dog ikke rodet ret meget med det! jeg ved heller ikke lige hvad jeg
skal lede efter)

Mvh
Lasse

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 19-05-03 13:02

In dk.edb.system.ms-windows, Lasse <whup-ass@trustme.com> says...
> Jeg er nu lidt på herrens mark jeg vil så nu forsøge, at ændre i regdb
> via dos, så windows foretager et autologon (så jeg ikke skal indtaste

Jeg går ud fra at Win2000 ligger på NTFS. I så fald kan du ikke tilgå
systemet via DOS.

> Eller evt. har et andet løsningsforslag ?? (recovery console er måske et

Det er faktisk mit bedste bud.

Virker dit tastatur på en anden maskine?

Virker det i BIOS?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Lasse [7500]

Dato : 19-05-03 18:21

> Jeg går ud fra at Win2000 ligger på NTFS. I så fald kan du ikke tilgå
> systemet via DOS.

nope! den ligger på en FAT32

> Det er faktisk mit bedste bud.
>
> Virker dit tastatur på en anden maskine?
>
> Virker det i BIOS?

Keyboardet fejler intet!

Jeg skal dog lige sige, at det er lykkedes mig at løse problemet! Jeg
rendte på den lokale admin, som havde et program, der kunne give mig adgang
til min regdb .... dog ikke fra DOS, men fra et windows-lignende miljø!
Derefter tog det kun 2 min. om at indsætte de rette key i databasen, og så
havde jeg adgang til windows

/Lasse