IP-v6
Fra : Ivar Madsen

Dato : 19-05-03 21:47

Nnogen der har et bud på hvornår IP-v6 bliver almendeligt blandt alm.
internetbruger?

Ivar Madsen

Fra : Michael Lyngbøl

Dato : 19-05-03 22:47

On Mon, 19 May 2003 22:46:58 +0200, Ivar Madsen wrote:
> Nnogen der har et bud på hvornår IP-v6 bliver almendeligt blandt alm.
> internetbruger?

Om nogle år.

--
Michael Lyngbøl -- Opinions are mine[TM];
ZX-9R

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 20-05-03 20:39

On Mon, 19 May 2003 22:46:58 +0200, Ivar Madsen <news-@milli.dk>
wrote:

> Nnogen der har et bud på hvornår IP-v6 bliver almendeligt blandt alm.
> internetbruger?

Et sted mellem "snart" og "engang", bla. afhængig af sammenhængen
og hvor man er placeret geografisk. Hvis man fx. bruger bestemte
typer af mobile devices bestemte steder i verden er det "nu".

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Glenn Møller-Holst

Dato : 22-05-03 19:10

Ivar Madsen wrote:
> Nnogen der har et bud på hvornår IP-v6 bliver almendeligt blandt alm.
> internetbruger?

Hej Ivar

Det er et godt spørgsmål - et vigtigt signal er nok, når Microsoft's
programmer understøtter IPv6 - her er lidt relateret information:

EU advarer: Ikke flere IP-adresser i 2005.
Hvis ikke skiftet til IPv6 bliver gennemført snart, vil vi løbe tør
for IP-adresser allerede i 2005, advarer EU-kommissionen.
http://www.comon.dk/index.php?page=news:show,id=10763

22. maj 2003 Windows-firewall kan ikke blokere IPv6-trafik.
Microsoft har indrømmet at den indbyggede firewall i Windows XP og
Windows Server 2003 ikke er i stand til at filtrere IPv6-trafik.
http://www.comon.dk/index.php?page=news:show,id=14100
Citat: "... Flere lande har planer om at skifte helt til IPv6, som
mangedobler antallet af mulige adresser. Som det første land vil Taiwan
helt afskaffe IPv4 til fordel for IPv6.
http://www.ipv6.org.tw/eng/index_E.shtml ..."

21.05.03 Windows-Firewall scheitert an IPv6:
http://www.pressetext.at/pte.mc?pte=030521025
Citat: "... http://www.ipv6.org.tw/eng/index_E.shtml ..."

-

http://www.nordu.net/ipv6activity.html
Citat: "...
IPv6 protocol requires new addresses for network interfaces. Nordic
national research and education networks have registered their own IPv6
address blocks followingly:
FUNET has official IPv6 addresses, block name is 2001:0708::/32
UNINETT has official IPv6 addresses, block name is 2001:0700::/32
SUNET/NORDUnet has official IPv6 addresses, block name is 2001:06B0::/32
Forskningsnettet has official IPv6 addresses, block name is 2001:0878::/32
Copenhagen University has a web page about their IPv6 projects and
plans. See http://www.ku.dk/net/ipv6.html
An IPv6 traceroute server is available at
http://www.traceroute6.org/
..."

http://www.eg3.com/WebID/internet/ipv6/index.htm

Linux IPv6 HOWTO
http://www.tldp.org/HOWTO/Linux+IPv6-HOWTO/

IPv6 & Linux - Current Status - Applications:
http://www.bieringer.de/linux/IPv6/status/IPv6+Linux-status-apps.html

Linux IPv6 HOWTO:
http://www.tldp.org/HOWTO/Linux+IPv6-HOWTO/

23. jul. 2002, Windows XP får ny internetprotokol.
Den næste service-pack til Windows XP vil give understøttelse af den
næste generation Internet i form af IPv6. Det løser ikke problemerne
med den gamle internetprotokol, men det er et vigtigt signal til
netværksudbyderne.
http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=15434

Welcome to the IPv6 Information Page!
http://www.ipv6.org/

05/15/01 Cisco offers free download to fuel move to IPv6
http://www.eetimes.com/story/OEG20010515S0036

-

IPv6 i SUNET
http://www.sunet.se/ipv6.html

http://www.6net.org/
Citat: "...
*Initial IPv4 to IPv6 Migration Cookbook for organizational/ISP (NREN)
and backbone networks - 10 March 2003:
http://www.6net.org/publications/deliverables/D2.2.2.pdf
# Initial IPv4 to IPv6 transition cookbook for end-site
networks/universities - 5 March 2003:
http://www.6net.org/publications/deliverables/D2.3.2.pdf
..."

http://www.6bone.net/