centrering af baggrund
Fra : Kenny Jensen

Dato : 18-05-03 20:02

Jeg har lidt problemer med at centrer min baggrund på min hjemmeside.
Laver jeg det i 1024x768 kan den hele ikke ses i browseren og laver jeg den
i 800x600 gentager den sig selv indtil skærmen er fyldt ud(jeg køre selv
1024x768)
Den skal jo gerne kunne ses i alle opløsninger.

Jeg har hørt at jeg skal bruge et script, er det noget jeg kan finde her.

Jeg bruger FP2000

Mvh
Kenny

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 19-05-03 00:16

Du kan bruge CSS til at centrere baggrunden og forhindre den i at
gentages.
Se CSS tutorial på http://html.dk/

Fra : Kenny Jensen

Dato : 19-05-03 21:02

> Du kan bruge CSS til at centrere baggrunden og forhindre den i at
> gentages.
> Se CSS tutorial på http://html.dk/

Jeg kan ikke få det til at virke.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 19-05-03 21:48

"Kenny Jensen" <kenny@REMOVEskydebanen.net> skrev :

>Jeg kan ikke få det til at virke.

Så upload et eksempel, hvor det ikke virker, ellers er det svært
at svare på, hvad fejlen er.

Centrering af baggrundsbillede er ellers ret enkelt.

I head:
<!--
body   {background: transparent url(bg.gif) 50% 50% no-repeat
fixed}
-->

transparent kan udskiftes med den farve som baggrunden uden om
billedet skal have.
--
Knud