Bestilling af ADSL
Fra : [: ::AaBFrEaK:: :] -~

Dato : 19-05-03 13:49

Hej

Jeg står og skal bestille en ADSL-løsning til en af mine venner, men er
blevet lidt i tvivl. Jeg har en Net-Express løsning med en Speedstream 2601
router. Vi har det der PPOe er tror jeg det hedder, eller vi har det sådan
så vi sætter vores computer til selv at hente en IP addresse og det er jo
godt for så kan vi jo sætte totalt mange computere til så de er på nettet.
Men hedder det PPOe det vi sætter vores router til at gøre?

Nå, men altså.. Nu ville jeg så bestille den samme løsning som jeg har til
min ven, men så ser jeg at det vidst er en Cisco router der er med. Kan jeg
gøre sætte min Cisco til at lave det der PPOe som min speedstream gør?

Mvh Mick

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-03 18:16

> Men hedder det PPOe det vi sætter vores router til at gøre?

Nope. DHCP. PPPoE betyder egentlig bare at du har en dialer til at koble dig
på nettet med (simpelt fortalt).

> [...]
jeg
> gøre sætte min Cisco til at lave det der PPOe som min speedstream gør?

Vælg Linksys-routeren. Den er utrolig nem at opsætte til DHCP også. Og så er
den billigere.

/Jan