Fast IP og flere computere (ej router)?
Fra : Allan Jensen

Dato : 19-05-03 10:38

Jeg er netop i dag blevet den lykkelige ejer af ADSL (okay, måske vi
skal se hvor længe det varer - det er jo TDC...) og har jo som
standard fået 2 dynamiske IP adresser og kører med et SpeedStream 5100
som er koblet til min hub. Jeg kører med 2 comptere og de har fint nok
fået hver sin IP adresse - som jo altså er dynamisk.

Så er mit spørgsmål - hvad sker der hvis jeg bestiller fast IP, som
jeg meget gerne vil have? Kan jeg så stadig have 2 computere på for så
får jeg vel kun en enkelt offentlig IP... Bemærk som jeg SpeedStream
modem og IKKE en router... endnu i hvert fald.

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-03 10:49

> [...]
> som er koblet til min hub. Jeg kører med 2 comptere og de har fint nok
> fået hver sin IP adresse - som jo altså er dynamisk.

Er det en Pro@ ?

/Jan

Fra : Allan Jensen

Dato : 19-05-03 10:51

>Er det en Pro@ ?

Nej, alm. Bredbånd for private.

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-03 13:40

> Nej, alm. Bredbånd for private.

Den version hvor du betaler sammen med tlf, eller særskilt fra tlf ?

/Jan

Fra : Allan Jensen

Dato : 19-05-03 18:02

>Den version hvor du betaler sammen med tlf, eller særskilt fra tlf ?

Det er uden fastnet abonn. hos TDC - men jeg kan ikke se hvad det har
med sagen at gøre!

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-03 18:14

> Det er uden fastnet abonn. hos TDC - men jeg kan ikke se hvad det har
> med sagen at gøre!

Meget !
Men du lyder ikke som en der vil have et svar ?

Nå men her kommer det alligevel :
http://privat.tdc.dk/artikel.php?id=48683&dogtag=tdc_p_int_bred_faq

Så må du selv læse :)

/Jan

Fra : Allan Jensen

Dato : 20-05-03 20:47

On Mon, 19 May 2003 19:13:40 +0200, "Jan G. Nielsen"
<diddl.snabelabe.webhiker.dk> wrote:

>Meget !
>Men du lyder ikke som en der vil have et svar ?

Hmmm - ellers ville jeg jo nok ikke have spurgt!

>Nå men her kommer det alligevel :
>http://privat.tdc.dk/artikel.php?id=48683&dogtag=tdc_p_int_bred_faq

Men der står ikke et eneste ord om fast IP der.... der står kun noget
om routere - og det er jo ikke sådan een jeg har. Men nu har jeg
faktisk snakket med TDC og de siger at jeg ikke kan få fast IP uden at
have en router! Kan det nu også passe?!

Jeg kan til nød forstå at jeg kun kan have én computer når jeg har
fast IP og ingen router, men at min modem ikke kan finde ud af at give
mig Internet når jeg har fast IP kan jeg ikke rigtig se...

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 20-05-03 20:55

"Allan Jensen" <public@hverdag.dk> skrev i en meddelelse
> faktisk snakket med TDC og de siger at jeg ikke kan få fast IP uden at
> have en router! Kan det nu også passe?!

Ja, forudsat at du fortsat vil have 2 maskiner på samtidig

--
Martin Højriis Kristensen - http://makr.starthotel.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 21-05-03 15:56

Allan Jensen <public@hverdag.dk> wrote:

> [...]
>om routere - og det er jo ikke sådan een jeg har. Men nu har jeg
>faktisk snakket med TDC og de siger at jeg ikke kan få fast IP uden at

Nej. Men det er rigtigt hvis du vil have to maskiner på.

>Jeg kan til nød forstå at jeg kun kan have én computer når jeg har
>fast IP og ingen router, men at min modem ikke kan finde ud af at give
>mig Internet når jeg har fast IP kan jeg ikke rigtig se...

Med fast IP-adresse har du kun én offentlig tilgængelig IP-adresse.
Den kan du enten give til præcis én pc eller også kan du give den til
en ruter, som så kan have utallige pc'er tilsluttet.

--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 19-05-03 21:53

In dk.edb.internet.udbydere.xdsl, "Jan G. Nielsen"
<diddl.snabelabe.webhiker.dk> <"Jan G. Nielsen"
<diddl.snabelabe.webhiker.dk>> says...

2 dynamiske IP'er på P@ ???

--
Med venlig hilsen/best regards