Q: nogen idè om hvor jeg skal begynde ?
Fra : Karsten

Dato : 19-05-03 20:49

hej-

installerede lige et prg. og straks gik PC i sort ?
sender ingen signal til skærmen , bare sort .
prøver at redde med XP home skiven, men ingen
respons, og skal slukke PC ved stikkontakten !
altså fuldstændig låst .

er der nogen der har prøvet samme trælse situation,
og har en idè om hvordan jeg kommer i 'kontakt'
med maskinen igen ?

mvh. Karsten

Fra : Thomas Smedebøl

Dato : 19-05-03 20:54

> er der nogen der har prøvet samme trælse situation,
> og har en idè om hvordan jeg kommer i 'kontakt'
> med maskinen igen ?

Hvilket program?

Mvh Thomas

Fra : Karsten

Dato : 19-05-03 21:11

Thomas Smedebøl :

>Hvilket program?

et 30 dages prøve af PSP ,
har installeret den her på den bærbare, og ville så
lige prøve den også på den 'store' da der er nogle
billeder jeg ville rode lidt med !

har godt nok aldrig været ude for sådan noget før,

kender du en metode hvor man kan være "grov" ved
maskinen så man bare kan komme i kontakt med den igen ?

tror ikke på at det er noget hardware fejl, da det skete i
samme sekund prg'et blev installeret

>Mvh Thomas

mvh. Karsten

Fra : Aksel Spandet

Dato : 19-05-03 21:15

> Hvilket program?
Ja....

og hvordan sort...? Kommer der ikke billede på skærmen når du starter
maskinen? Altså mens den booter op?

Mvh
Aksel

Fra : Karsten

Dato : 19-05-03 21:26

Aksel Spandet :

>og hvordan sort...? Kommer der ikke billede på skærmen når du starter
>maskinen? Altså mens den booter op?

nej, ingen ting overhovedet på skærmen , har prøvet skærmen
på den her maskine, og er OK !

den anden er bare fuldstændig låst , kan hverken slukkes
normalt eller boote op ?
crtl-alt-del og de andre tænd og sluk knapper er bare
døde :-/
må simpelthen slukke ved stikkontakten, og når jeg
så tænder igen, ja så sker der jo bare ikke en dyt

>Mvh
>Aksel

mvh. Karsten

Fra : Aksel Spandet

Dato : 19-05-03 21:34

> [...]
> døde :-/
> må simpelthen slukke ved stikkontakten, og når jeg
> så tænder igen, ja så sker der jo bare ikke en dyt

Så må det være et hardware/bios problem....

Start med at kigge efter løse forbindelser.....

Mvh
Aksel

Fra : Karsten

Dato : 19-05-03 21:40

Aksel Spandet :

>Start med at kigge efter løse forbindelser.....

ok, det vil jeg prøve
tak for respons

>Mvh
>Aksel

Karsten

Fra : Karsten

Dato : 20-05-03 14:25

Aksel Spandet :
>Så må det være et hardware/bios problem....
>Start med at kigge efter løse forbindelser.....

bare lige hvis andre kommer ud for det samme !
prøvede først at resette CMOS og hive alle stik og
ram og kort ud , rense og i med det igen , det samme.

fik så en mail om at hive stikket ud til harddisken og
i med en bootdiskette , og bingo , maskinen kører normalt,
så det er jo nok harddisken det er død og færdig
troede ikke at HDD sådan bare lige vupti kunne dø, ?
jeg ville da have været glad for lidt forvarsel med
bad sectors og mærkelige kliklyde

>Mvh
>Aksel

mvh. Karsten

Fra : Aksel Spandet

Dato : 20-05-03 15:39

> [...]
> troede ikke at HDD sådan bare lige vupti kunne dø, ?
> jeg ville da have været glad for lidt forvarsel med

Kunne din hd virkelig gøre at pc'en slet ikke ville boote op?

Mvh
Aksel

Fra : Karsten

Dato : 20-05-03 19:44

Aksel Spandet :

>Kunne din hd virkelig gøre at pc'en slet ikke ville boote op?

ja åbenbart !
den er fuldstændig låst , mystisk ?
nu har jeg 2 gange prøvet at sætte stikket i igen i
den syge HDD og begge gange med samme resultat .

nå, ud til højre med den ,

>Mvh
>Aksel

mvh. Karsten

Fra : Aksel Spandet

Dato : 20-05-03 22:24

> ja åbenbart !
> den er fuldstændig låst , mystisk ?
> nu har jeg 2 gange prøvet at sætte stikket i igen i
> den syge HDD og begge gange med samme resultat .
>
> nå, ud til højre med den ,
Ja.... jeg synes bare det lød lidt mærkligt.... men alt kan vel næsten ske,
når man har med elektronik at gøre....

Mvh
Aksel

Fra : Thomas Smedebøl

Dato : 19-05-03 21:37

> nej, ingen ting overhovedet på skærmen , har prøvet skærmen
> på den her maskine, og er OK !

Det lyder efter min mening meget grimt!
Tror ikke jeg vil forsøge at bidrage med nogle idéer - har ikke noget i
baghovedet der kan redde en maskine hvor bios ikke kommer frem.

Held og lykke med det - min egen får nogle bank når den laver sådan noget,
men den er også snart 5 år gammel, så hvis den dør er det ingen ulykke.

Mvh Thomas

Fra : Karsten

Dato : 19-05-03 21:41

Thomas Smedebøl :
>Det lyder efter min mening meget grimt!

også her

> [...]

>men den er også snart 5 år gammel, så hvis den dør er det ingen ulykke.

har prøvet at banke lidt på kassen

>Mvh Thomas

tak for respons