problemer med Canon BJC-4300
Fra : Onkel Ond

Dato : 19-05-03 11:37

Hej

En af mine venner sidder med en gammel bærbar (233MhZ, 32 MB RAM,
Win98SE) og skal have den til at skrive ud til en Canon BJC-4300 -men
printeren vil ikke printe...
Der kommer den klassiske "der er opstået en fejl i kommunikationen med
printeren", afbryd eller forsøg igen? Men der står ikke noget om hvad
jeg skal gøre for at løse problemet.
Lampen på printeren står og blinker, på trods af at jeg har en
formodning om at når den er tændt, skal den lyse konstant. -Sådan plejer
de fleste printere at opføre sig, jo.
Driveren er installeret korrekt, så det eneste jeg kan komme på nu,
skulle være at skifte patronen, men burde printeren ikke give en melding
via Windows, hvis patronen er tom?

Er der nogen der har en idé desangående?

Mvh,
Jakob Færch-Jensen

PS. Hvis der skulle være en der ligger inde med manualen, ville det være
cool med en kopi :)

--
"Og hvis det er OT, så giv en venlig henvisning til rette sted,
istedet for at svinge det hellige sværd og starte en laaaang

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 19-05-03 12:17

Onkel Ond skrev :
> Hej
>
> En af mine venner sidder med en gammel bærbar (233MhZ, 32 MB RAM,
> Win98SE) og skal have den til at skrive ud til en Canon BJC-4300 -men
> printeren vil ikke printe...

Nej den er jo kendt for at farverne næsten stopper til før du får dem
monteret. Efter et par uger er de tørret godt ind og resning i koldt vand er
sagen, men det sviner!

> Der kommer den klassiske "der er opstået en fejl i kommunikationen med
> printeren", afbryd eller forsøg igen? Men der står ikke noget om hvad
> jeg skal gøre for at løse problemet.

Prøv med et andet printerkabel. Det må ikke være ret langt (helst <1,8 m)

> Lampen på printeren står og blinker, på trods af at jeg har en
> formodning om at når den er tændt, skal den lyse konstant. -Sådan plejer
> de fleste printere at opføre sig, jo.

Nope - der er kommunikationsfejlen - ikke farverne.

> Driveren er installeret korrekt, så det eneste jeg kan komme på nu,
> skulle være at skifte patronen, men burde printeren ikke give en melding
> via Windows, hvis patronen er tom?

Nej. Den skriver, men der kommer ikke noget på papiret.

> Er der nogen der har en idé desangående?

Printerkabel.

> Mvh,
> Jakob Færch-Jensen
>

> PS. Hvis der skulle være en der ligger inde med manualen, ville det være
> cool med en kopi :)

Øhhh den er på 135 sider plus "plakat" og printguide 44 sider, så bad luch
her.
Men vil du købe en billig BJC 4300 følger manualen med. Jeg garanterer at
farverne ikke virker, men ellers virker den 100%. Befinder sig i København
N.
news@1234567890gromit.dk - fjern tallene

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Onkel Ond

Dato : 19-05-03 12:44

Michael Lund Sørensen skrev bl.a.:

> Nej den er jo kendt for at farverne næsten stopper til før du får dem
> monteret. Efter et par uger er de tørret godt ind og resning i koldt
> vand er sagen, men det sviner!

OK, det vidste jeg så ikke. Printeren er desuden nogle år gammel, og har
sandsynligvis stået opmagasineret noget af tiden, så det lyder meget
plausibelt med en tilstoppet farvepatron.
Hvad gør du rent praktisk ved en sådan rensning? Holder skidtet under
den kolde hane og skrubber med en neglebørste?

> Prøv med et andet printerkabel. Det må ikke være ret langt (helst
> <1,8 m)

Printerkablet er nyindkøbt til lejligheden, så det burde ikke være der
problemet ligger. Eller...?

> Nope - der er kommunikationsfejlen - ikke farverne.

HVAD er kommunikationsfejlen? At lampen blinker? Og hvad er det med
farverne?

> Nej. Den skriver, men der kommer ikke noget på papiret.

Ok, men da den slet ikke skriver, kan det altså ikke have noget med
patronen at gøre. Hm.

> Printerkabel.

Ja, men jeg synes jo stadig det skulle være sært om et nyindkøbt
Sandbergkabel på 1,5 m skulle være defekt... Men det kan selvfølgelig
ikke skade at prøve et andet.

> [...]
> Men vil du købe en billig BJC 4300 følger manualen med. Jeg
> garanterer at farverne ikke virker, men ellers virker den 100%.

Hvad er billig? I forhold til at den anden var gratis, så bliver det jo
svært at gøre det rigtig billigt ;) Desuden er det ikke til mig selv,
men en kammerat, som er studerende, og ikke har røven fuld af penge. Men
kom med en pris, så skal jeg viderebringe ideen til hende. Den skal bare
skrive s/h, og vi kan sagtens finde ud af at hente den.

Mange hilsner
Jakob Færch-Jensen

Fra : Gunnar Grooss

Dato : 19-05-03 19:11

> HVAD er kommunikationsfejlen? At lampen blinker? Og hvad er det med
> farverne?

> Ok, men da den slet ikke skriver, kan det altså ikke have noget med
> patronen at gøre. Hm.

Hej nu er det jo altid let at se når det er for andre. jeghavde et problem
med min canon 3000. Det var kun enkelte farver der manglede, men nye
patroner hjalp, og de er jo ikke særlig dyre. Når lampen blinker kan du
trykke på den det betyder genoptag. Jeeg havde et problem i sidste uge
(Printeren svare ikke) alle kabler blev taget af og samlet igen, og nu kører
jeg igen
Gunnar

Fra : Onkel Ond

Dato : 19-05-03 19:44

Gunnar Grooss skrev bl.a.:

> [...]
> blinker kan du trykke på den det betyder genoptag. Jeeg havde et
> problem i sidste uge (Printeren svare ikke) alle kabler blev taget af

Hej Gunnar,

Der sker intet ved tryk på nogle af knapperne -jo, power-knappen tænder
og slukker naturligvis for printeren, men det gør ingen forskel på den
blinkende lampe (altså når jeg har tændt den igen!). Har også prøvet at
skille det hele ad, afinstallere driverne, samle det hele og
geninstallere fra bunden. Intet hjalp...

Andre forslag?

/Jakob Færch-Jensen