Flytning af harddiske?
Fra : Michael von Thun

Dato : 19-05-03 07:51

Hej NG.
I min computer sidder to fysiske drev. En harddisk på 8 Gb (drev C) som
indeholder Win 98. En harddisk på 20Gb (drev D og E) hvor D indeholder Win
XP og E er backup. Systemet er sat op til DualBoot og virker perfekt. Nu har
jeg købt en 40Gb harddisk som jeg gerne vil ha' som drev D og E i stedet for
den nuværende på 20 Gb, som så skal være C drev. Systemet er sat op til DVD
og 8 Gb harddisk som master/sekundær master, og brænder og 20 Gb harddisk
som slave/sekundær slave.
Kan jeg fjerne den lille harddisk og sætte 20Gb harddisken som master? Den
indeholder jo Win XP og backup drevne (D og E). Vil systemet ændre
drevbogstaverne til C og D? Jeg er naturligvis opmærksom på at jumperne skal
flyttes.
Jeg har så tænkt mig at sætte 40Gb harddisken ind som slave sammen med
brænderen. Kan ovenstående lade sig gøre? Eller skal det gøres på en anden
måde?
Mvh. Michael.