Duron 1200 mhz 59 til 61 grader ???
Fra : Niels Solskin

Dato : 18-05-03 21:16

Hej NG

Har målt min cpu til 59 til 61 grader ....er det ikke lidt meget ?

Har lige skiftet min harddisk ud som brændte af, og for en uge siden
ville min brænder ikke brænde mere......

Har ellers virket upåklageligt i et år.

Er mit system for varmt ???? Har et lille kabinet vil et større
hjælpe...

Hvad er ellers bedst runde kabler eller interne kabinet kølere ???

Fortsat god søndag

Hilsen

Niels

Fra : Bach|DK|

Dato : 18-05-03 21:45

> Har målt min cpu til 59 til 61 grader ....er det ikke lidt meget ?

Duron genererer MEGET varme. Hvis du kører med standard køler virker det
ikke voldsomt. Min Duron1300 med Silent Viking ligger omkring det samme
(med åben kabinet). Husk at først omkring de 65-70 grader er der grund
til bekymring.

> [...]
> ville min brænder ikke brænde mere......
>
> Har ellers virket upåklageligt i et år.
>
> Er mit system for varmt ???? Har et lille kabinet vil et større

Meget airflow er vigtigt. Husk at luft skal suges ind foran og "pustes"
ud bagtil.

> Hvad er ellers bedst runde kabler eller interne kabinet kølere ???

Runde kabler forbedrer airflow, det samme gør kølerne. Begge ting er at
foretrække

--
Michael Bach

Fra : Niels Solskin

Dato : 18-05-03 21:57

Hej Michael

Tak for dine svar....

Der er lavet en plads i jernskelletet i mit kabinet....
til en køler.

Er det nok, at jeg bare smider en køler der,
eller skal jeg skære hul i kabinettet ??

Hvordan vender man den køler så den trækker luft ind ?

Endnu engang tak for din tid.

Niels

Fra : Bach|DK|

Dato : 18-05-03 22:03

> Er det nok, at jeg bare smider en køler der,
> eller skal jeg skære hul i kabinettet ??

Hvis der er et "hul" med et gitter for så er det der hvor køleren skal
placeres.

> Hvordan vender man den køler så den trækker luft ind ?

Der er ofte pile på siden af køleren som viser blæseretningen, men eller
kan du vel mærke det med fingrene?

--
Michael Bach

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 19-05-03 00:40

Niels Solskin wrote:

> Har målt min cpu til 59 til 61 grader ....er det ikke lidt meget?

Jo.
Har du ikke en køler med kobberbund?

Fra : Niels Solskin

Dato : 19-05-03 06:01

> Jo.
> Har du ikke en køler med kobberbund?

Nej jeg tror det er sådan en stålting...

Niels

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 19-05-03 08:07

Niels Solskin wrote:

> Nej jeg tror det er sådan en stålting...

Arh, næppe. Det må være aluminium.

Jeg har også prøvet at køle en Duron 1200 med en alu-køler - alu er ikke
nok, der skal kobber til.

Fra : salle \(8700\)

Dato : 19-05-03 08:25

eller endnu bedre vandkøling

salle

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 19-05-03 13:56

"salle \(8700\)" <salomonsen****@tdcadsl.dk> crashed Echelon writing

> eller endnu bedre vandkøling

Nu er det jo sådan at i vandkøling er det jo ikke vand der kommer direkte
på CPU'en, der er stadig brug for et varmeledende element :)

--
Bjarke Andersen

Fra : salle \(8700\)

Dato : 19-05-03 14:07

der var sku da noget jeg ikke viste *smiler*

salle

Fra : Niels Solskin

Dato : 19-05-03 18:50

Arh, næppe. Det må være aluminium.

Jeg har også prøvet at køle en Duron 1200 med en alu-køler - alu er ikke
nok, der skal kobber til.

Kan I anbefale en stille kobber køler ????????

Endnu engang ...tak for Jeres svar !!!

Hilsen

Niels

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 19-05-03 23:32

Niels Solskin wrote:

> Kan I anbefale en stille kobber køler ?

Thermalright SLK-800 eller 900U, alt efter tykkelsen af pengepungen.
Det er dog kun en køleprofil, så man skal smide en Papst blæser eller
tilsvarende på den.

Fra : Niels Solskin

Dato : 20-05-03 06:26

"Jens C. Hansen [Odense]" <greylion@gmx.net> wrote in message
> Thermalright SLK-800 eller 900U, alt efter tykkelsen af pengepungen.
> Det er dog kun en køleprofil, så man skal smide en Papst blæser eller
> tilsvarende på den.

Salle vil gerne sælge den her: MOLEX NR. 371650008

Kan den køle min duron 1200 ned ????

Niels