Nogen fordel med DirectX9, og hvordan?
Fra : Kent

Dato : 18-05-03 16:08

Hej

Min computer har følgende relevante specs.:

QDI Plat2e6a C4/P4 533 DDR USB2,0 5.1LYD
Intel P4 2400/533T(478) 512kb m/boxkøler
DDR-ram 512 mb PC266 originalmodul
Geforce4 TI4200 128 mbDDR tv+DVI

Jeg har senere fået sat et SB Audigy 2 lydkort i 'puteren,
og jeg har de seneste drivere.

Lige nu kører jeg med DirectX8.1

Kan jeg mon få noget ud af at installere DirectX9?
Hvis ja, hvordan gør jeg så? Er det svært, og er der
nogen større risiko ved at gøre det?

Grunden til at jeg overvejer at installere DirectX9 er især,
at jeg har nogle problemer med Battlefield 1942. Jeg har
faktisk prøvet næsten alt for at løse problemet, så det
nytter nok ikke, hvis du kommer med gode råd i den
retning . MEN jeg har altså ikke prøvet at opdatere
DirectX!

Vh
Kent

Fra : [SANTA]-Cinnober

Dato : 18-05-03 16:28

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nytter nok ikke, hvis du kommer med gode råd i den
> retning . MEN jeg har altså ikke prøvet at opdatere

min ydelse i 3Dmark 2001 blev lavere med DX9 end DX8.XX med et geforce2 GTS
m. 32 mb DDR-ram.

Fra : klander

Dato : 18-05-03 17:30

> Kan jeg mon få noget ud af at installere DirectX9?

<snip>
Det er meget lidt du vil få ud af det,
da dit Grafikkort ikke understøtter DirectX9..
Men det skader ikke at prøve, da den hjælper lidt på lyd.
Jeg bruger DirectX9 men det giver ikke noget.

> [...]
> faktisk prøvet næsten alt for at løse problemet, så det
> nytter nok ikke, hvis du kommer med gode råd i den

Ok så lader vi være med at hjælpe dig med det, selv om vi måske kunne ;)

Kurt

Fra : Kent

Dato : 18-05-03 17:57

"klander" <klander@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Ok så lader vi være med at hjælpe dig med det, selv om vi måske kunne ;)
>
> Kurt

Du må da gerne give et bud, men jeg vil næste hoppe på tungen til
arbejde i morgen, hvis du rammer rigtigt!

Derudover vil jeg snarest muligt overføre 100,00 kr. til din konto,
når jeg har fået dit kontonummer Jeg forbeholder mig ret til
at afvise et bud, hvis jeg vurderer, der vil være en uforholdsmæssig
stor risiko ved at udføre det!

Men jeg sværger!!!! Hvis du rammer rigtigt, vil jeg overføre pengene!!

Vh
Kent

Fra : klander

Dato : 18-05-03 18:43

> Du må da gerne give et bud, men jeg vil næste hoppe på tungen til
> arbejde i morgen, hvis du rammer rigtigt!
LOL
OK
her kommer nogle bud.

1. Du kan roligt installere DirectX9 den hjælpe/ retter noget på lyden
den ligger her
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=A19BED22-0B25-4E5D-A584-6389D8A3DAD0&displaylang=en

2. har du evt slået hardware acc fra på dit lydkort, en del SB lydkort har
problemer med det spil .
Start - Kør¨- dxdiag.exe - Sound.

3. Du har vel alle de nye opdate til spillet ( ja jeg skulle spørge )

4. Du kan også slå lyd acc fra og til i spillet

nu har du jo ikke beskrevet hvad for nogle problemer du har,
men det jo nok at grafikken hakker ?

5.Du skulle have ram nok, men kik efter om din Harddisk lampe lyser når den
hakker
hvis den gør så kunne du prøve at køre Defragmenter på din HD
Det er der mange der aldrig tænker over, men det bør man gøre 1 gang
om ugen

Helg & Lykke til

Mvh
Kurt.

Fra : Kent

Dato : 19-05-03 21:16

> [...]
> OK
> her kommer nogle bud.
>
> 1. Du kan roligt installere DirectX9 den hjælpe/ retter noget på lyden

Det har jeg jo så ikke prøvet endnu

> 2. har du evt slået hardware acc fra på dit lydkort, en del SB lydkort har
> problemer med det spil .
> Start - Kør¨- dxdiag.exe - Sound.

Har jeg forlængst prøvet.

> 3. Du har vel alle de nye opdate til spillet ( ja jeg skulle spørge )

Yep.

> 4. Du kan også slå lyd acc fra og til i spillet

Har jeg også prøvet for længe siden.

> [...]
> men det jo nok at grafikken hakker ?
>
> 5.Du skulle have ram nok, men kik efter om din Harddisk lampe lyser når

Det gør den ikke.

> hvis den gør så kunne du prøve at køre Defragmenter på din HD
> Det er der mange der aldrig tænker over, men det bør man gøre 1 gang
> [...]

Tak

Fra : Kurt

Dato : 19-05-03 20:05

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> wrote in message

> [...]
> stor risiko ved at udføre det!
>
> Men jeg sværger!!!! Hvis du rammer rigtigt, vil jeg overføre pengene!!

Jeg vil gerne give nogle bud ,MEN det kræver at du for det første fortæller
hvad problemet er i bf1942 ,og også at du evt. fortæller lidt mere
detaljeret om anden hardware du måtte ha' tilsluttet ,udover Audigy 2 .
Og du kan roligt opdatere til direct x 9.0a,men det vil højst sandsynligt
ikke afhjælpe dit battlefield problem .
Er bf1942 det eneste spil du har et problem i ,og hvilke andre spil har du
prøvet ?

Fra : Kent

Dato : 19-05-03 21:29

"Kurt" <kurt@kurt.kurt> skrev i en meddelelse

> [...]

> ikke afhjælpe dit battlefield problem .
> Er bf1942 det eneste spil du har et problem i ,og hvilke andre spil har du

Når "jeg" smider mig ned i BF1942 for derefter at rejse mig op igen, sker
der et hak i grafikken. Man kan også sige, at grafikken "tøver" i et kort
øjeblik. Det sker også, når jeg hopper og lander igen - så giver grafikken
på samme måde et ryk. Hvis jeg fx bliver beskudt bagfra, kan jeg desuden
finde på at smide mig ned på maven og dreje mig rundt på jorden for at
besvare ilden - men så sker rykket igen! Dermed er mine chancer for
at skyde modstanderen ned reduceret til næsten 0.

Dette sker kun i multiplayer, så derfor troede jeg på et tidspunkt, at det
kunne have noget med et evt. for højt ping at gøre, men det lader
det ikke til. Selv når jeg har oprettet mit eget multiplayerspil, sker
det samme. Og det sker uanset om mit ping er høj eller lav - og på
præcis samme måde hver evige eneste gang! Det lyder ikke af meget,
men det gør virkelig, at jeg ikke gider spille spillet. Når grafikken giver
sådan et ryk, mister jeg totalt orienteringen.

Håber du kan forstå det ovenstående . Det er lidt svært at forklare.

Derudover kan grafikken finde på at fryse i omkring 10 sekunder,
forderefter at fortsætte igen. Altså alt på skærmen fryser. Det er ret
usmart, når man fx sidder i et fly i multiplayer, for så er man virkelig
død, når grafikken fortsætter igen

Jeg spiller meget Soldier Of Fortune II, og det kører bare helt
fantastisk. Ikke en eneste gang har jeg oplevet, at spillet er gået ned
eller noget som helst - og INGEN problemer med grafikken. Spiller
også Hitman 2 en smule - heller ingen problemer her.

Jeg kan oplyse, at jeg har en 256/128 ADSL-forbindelse.

Se i øvrigt mit svar til Klander.

Tror du evt., det kan være en løsning at opdatere min BIOS?

Vh
Kent

Fra : Kurt

Dato : 19-05-03 22:38

> [...]
>
> Se i øvrigt mit svar til Klander.
>
> Tror du evt., det kan være en løsning at opdatere min BIOS?

Jeg kan huske da jeg selv spillede bf ,at hvis man hoppede ned fra f.eks en
flyver så ville spillet fryse et microsekund i det øjeblik man ramte
jorden,men dog ikke mere end det var til at have med at gøre .
Men jeg tror at din problem skal løses primært i bios'en . Der er tale om en
slags lag ,men ikke nødvendigvis netværks lag, men system lag ,da du jo også
har problemet når du hoster et spil .

Selvfølgelig kan du prøve at opdatere din bios ,men jeg tror nærmere at en
OPTIMERING af din bios ville hjælpe ..
Her tænker jeg især på Ram timings .CAS latency ,Active to precharge delay
,DRAM RAS to CAS delay ,DRAM RAS Precharge. Hvis din Ram ellers kan klare
det bør du sætte dem til laveste timing .
Hvis det er muligt ville det nok også være godt hvis du kan hæve din front
side bus (FSB) . Prøv dig frem med Ram timings først og derefter FSB ,et
lille skridt ad gangen ,så du ved hvor det gik galt ,hvis det gør det .

Ud over det vil jeg anbefale dig at opdatere driverne til dit motherboard
(chipset),samt driverne til netkort .
Og som en sidste ting har du tjekket at AC97 AUDIO og AC97 modem er disabled
i din bios efter at du har sat dit audigy 2 i maskinen ?

Håber det hjælper ,og du siger bare til hvis du står og skal bruge mit
kontonummer ..hehehe.