MySql - problemer med at logge på udefra
Fra : Erik v.

Dato : 18-05-03 22:14

Hvis jeg vil logge på udefra på en MySql-database, er jeg så nødt til at
oprette en bruger med % (wildcard) som brugernavn?

Hvad med user på selve databasen? Skal der være % på der, eller hvordan gør
man?

Jeg får lov at connecte fra localhost, og webserveren der kører på samme
maskine (Windows) får også adgang.
Derimod er der access denied for user brugernavn@ipadresse using password:
yes, når jeg forsøger at logge på via en anden maskine på netværket.

Min database har både brugernavn og password.

Hvad gør jeg forkert?

Erik.

Fra : Ole

Dato : 20-05-03 07:24

"Erik v." <ingen@mail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> yes, når jeg forsøger at logge på via en anden maskine på netværket.
>
> Min database har både brugernavn og password.

Hej Erik

Jeg havde samme problem i går da jeg lavede mit første projekt med MySql.

Du skal passe på at du ikke kun opretter brugeren med 'localhost' adgang,
altså ikke "GRANT.... brugernavn@localhost"

mvh

Ole

Fra : Erik v.

Dato : 20-05-03 18:24

"Ole" <news@kirkholt.com> wrote in message

> [...]
>
> Du skal passe på at du ikke kun opretter brugeren med 'localhost' adgang,

Ja, men hvordan giver jeg så adgang så jeg kan logge på uanset hvilken
Ipadresse jeg er på?
Jeg er på et lokalnetværk hvor jeg af og til får ny IP.
Desuden vil jeg også kunne logge på udefra (hjemmefra).

Bruger jeg % tegn et, eller flere steder?

Jeg bruger EMS-MySQL manager til at styre brugere.
Det er heller ikke let at se hvilke brugere der har oprettet hvilke
databaser.
Hvor ser jeg det?

Erik

Fra : Jimmy

Dato : 20-05-03 19:08

"Erik v." <ingen@mail.com> wrote in message

> Ja, men hvordan giver jeg så adgang så jeg kan logge på uanset hvilken
> Ipadresse jeg er på?

> Bruger jeg % tegn et, eller flere steder?

Ja - % er wildcard og skal angives i kolonnen "host".

> Jeg bruger EMS-MySQL manager til at styre brugere.
> Det er heller ikke let at se hvilke brugere der har oprettet hvilke
> databaser.

Jeg kender ikke programmet, men til Windows kan du google dig frem til
"mysqlfront download", som er et suverænt simpelt program til at oprette
brugere og give dem præcis de rettigheder du vil.

Mvh
Jimmy

Fra : Erik v.

Dato : 22-05-03 17:19

"Jimmy" <nyhedsgruppe@get2net.dk> wrote in message

> [...]
> "mysqlfront download", som er et suverænt simpelt program til at oprette
> brugere og give dem præcis de rettigheder du vil.

Det virkede med % i kolonnen "host" - alle tiders!

Erik