Begynder ASP
Fra : Navn

Dato : 12-01-01 13:52

Jeg er helt ny ud i ASP og har brug for lidt kode som afløsning for det
CGIder var adgang til før ASP.

Det drejer sig om indsendelse af formular. Håber jeg kan få lidt
begynder hjælp her.

Ibholt

Fra :

Dato : 12-01-01 14:02

Det kan du sikkert godt.

Men du er nødt til at have nogle konkrete spørgsmål for at nogen kan hjælpe.

I øvrigt kan du også få god hjælp i bøger om ASP. Der var en tråd om bøger
for et par dage siden...

- Niels

Fra : Navn

Dato : 15-01-01 11:22

"NØ" wrote:

> Det kan du sikkert godt.
>
> Men du er nødt til at have nogle konkrete spørgsmål for at nogen kan hjælpe.

Dette er koden for en af mine "problemer" Det kan også finde på forsiden af
kif-atletik.dk.

Ibholt

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
(validmail)
</SCRIPT>

<FORM NAME="regform" onsubmit="return isReady(this);" METHOD=POST
ACTION="/cgi-bin/formmail/FormMail.pl">
<INPUT TYPE=HIDDEN NAME="recipient" VALUE="webmaster@kif-atletik.dk">
<INPUT TYPE=HIDDEN NAME="subject" VALUE="Nyhedsbrev">
<INPUT TYPE="hidden" NAME="redirect" VALUE="http://www.kif-atletik.dk/">
<DIV ID=H5F>Nyhedsbrev fra KIF online</DIV>
<DIV ID=PF>Tilmeld dig til vores mailliste, og f&aring; tilsendt nyhedsbrevet
med oplysninger om opdateringer, nyheder m.m.</DIV>
<BR>
<CENTER>
<INPUT TYPE=text SIZE=19 value="Din emailadresse.dk" NAME="email"><BR><BR>
<INPUT TYPE=SUBMIT NAME="Tilmeld" VALUE="Tilmeld" STYLE="font-size: 12;
font-family: Arial, sans-serif;" onMouseOver="highlightButton('start')"
onMouseOut="highlightButton('')">&nbsp;&nbsp;
<INPUT TYPE=SUBMIT NAME="Afmeld" VALUE="Afmeld" STYLE="font-size: 12;
font-family: Arial, sans-serif;" onMouseOver="highlightButton('start')"
onMouseOut="highlightButton('')">
</CENTER>
</FORM>

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 15-01-01 12:00

"Navn" <email@email.dk> wrote in message news:3A62CF39.CE7238DC@email.dk...

> Dette er koden for en af mine "problemer" Det kan også finde på forsiden
af
> kif-atletik.dk.
>
> METHOD=POST ACTION="/cgi-bin/formmail/FormMail.pl">

Sådan som jeg lige ser det prøver du at kalde noget perl script
"FormMail.pl"
Er det hvad du vil?
Du bedes venligst beskrive problemstillingen

Ved du hvad ASP (Active Server Pages) er?
Vil du lave noget tilsvarende bare vha fx vbscript, eller vil du bruge perl
på en IIS server
Kører dit website på en WinNT/Internet Information server?

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Navn

Dato : 16-01-01 08:41

Jeg ved ikke helt hvad der skete, men det var en forkert kode jeg fik postet.
Se venligst "Abselut begynder spm".

Ibholt

Fra : Ghashûl

Dato : 12-01-01 15:41

On Fri, 12 Jan 2001 13:51:40 +0100, Navn <email@email.dk> wrote:

>Det drejer sig om indsendelse af formular. Håber jeg kan få lidt
>begynder hjælp her.

Jeg går ud fra at du kan HTML.
Bare lav en formular på en side og peg den på en ASP side.

På ASP siden kan du fange felterne med Request.Form("navn") hvor navn
svarer til navnet du har givet feltet i HTML koden.

--
Regards Sir Ghashûl, Knight of The alt.Roundtable <><

Does it offend you that I got a friend who
knows what you've been through and says that he loves you?