Dianosticering
Fra : Hans-Henrik Andersen

Dato : 18-05-03 07:32

Hej

Efter at have installeret nyt bundkort, er det ligesom om alting ikke rigtig
virker så godt mere - WinXP går ned (mere end den plejer), spil der før
virkede crasher m.v.

Jeg har en mistanke om at det er mit motherboard.

Findes der et godt (freeware)diagnosticeringsværktøj der ligesom kan prøve
alt igennem og finde fejl, belaste systemet m.v.?

/Hans-Henrik

Fra : Sander

Dato : 18-05-03 11:20

Gå i enhedshåndtering og se under Computer
hvilken type pc den er sat op som.
Hvis den ikke står som:

PC med avanceret konfigurations- og strømstyringsgrænseflade (ACPI)

kan det være det der er problemet,
du kan så vælge opdater driver - vælg selv-
og vælge ovenstående.

Sander.

Fra : JK

Dato : 18-05-03 13:44

On Sun, 18 May 2003 08:31:32 +0200, "Hans-Henrik Andersen"
<hanshenrik@ready.dk> wrote:

> [...]
>
>Findes der et godt (freeware)diagnosticeringsværktøj der ligesom kan prøve
>alt igennem og finde fejl, belaste systemet m.v.?

Man kan ikke bare skifte bundkort. Som minimum skal man foretage en
repair installation med windows xp kilde cd'en. Eller foretage en ny
windows xp installation. Kun hvis det nye bundkort har helt samme
chipset som det gamle, kan det gå nogenlunde. Men der kan sagtens
kræves nye IDE-drivere og andet.

mvh

John