Ny Kennel Klub eller... ?
Fra : Hundemor

Dato : 17-05-03 21:44

Jeg er i min søgen efter hund stødt ind i en kennel klub, der hedder
Continental Kennel Klub. Kan nogle være mig behjælpelig med oplysninger om
denne klub? Selv kender jeg kun til Dansk Kennel Klub og Dansk Race Union.
Den anden her har jeg aldrig hørt om før her for nylig.

Fra : R. Ilsøe

Dato : 17-05-03 21:55

> [...]
> denne klub? Selv kender jeg kun til Dansk Kennel Klub og Dansk Race Union.
> Den anden her har jeg aldrig hørt om før her for nylig.

Se her:

http://www.dansk-kennel-klub.dk/kunder/dkk/dokument.nsf/6a59ffe870df4617c125
69ba0046ad8e/8090d5807f96f856c12569ba004b0467?OpenDocument

Fra : Gitte & Thorleif

Dato : 17-05-03 23:18

Se her:

http://www.dansk-kennel-klub.dk/kunder/dkk/dokument.nsf/6a59ffe870df4617c125
69ba0046ad8e/8090d5807f96f856c12569ba004b0467?OpenDocument

Desværre dur linket ikke. Men jeg har "sakset dette ud fra DKK's sider.

Hilsen Thorleif

Vedr.: CKC Continental Kennel Club

Lagt på nettet d. 23.4.2003

Advarsel: Husk at begreberne "kennelklub" og "stambog" ikke er noget, som
Dansk Kennel Klub har eneret på. En hvilken som helst forening eller kreativ
forretningsmand kan kalde sit firma "noget med kennelklub", ligesom enhver
kreativ person med en PC kan udskrive en "stambog".

Som kommende hundeejer skal man derfor se sig godt for, før man tager ud og
ser på hund. Dansk Kennel Klub er en del af en international organisation
FCI. FCI anerkender kun én national kennelklub i hvert land. I Danmark er
det Dansk Kennel Klub (DKK). I hele FCI systemet (80 medlemslande)
anerkender man kun de stambøger, der er udstedt af de nationale
kennelklubber, som er tilsluttet FCI.

Kreativiteten er imidlertid stor i disse år. Visse danske opdrættere
stambogsfører således deres hvalpe i CKC - Continental Kennel Club, som er
et privatejet firma - angiveligt i USA, hvor enhver kan rekvirere en
"stambog" på sin hund via Internettet - mod fremsendelse af et gebyr. Det
fremgår ikke af CKC's hjemmeside, hvem der konkret modtager betalingen,
ligesom man ikke kan se medlemstal af "klubben", oplysninger om
bestyrelsesmedlemmer, regnskabsforhold, organisatoriske tilhørsforhold
el.lign. Det kan oplyses, at den amerikanske kennelklub (American Kennel
Club, AKC) ikke anerkender registreringer/stambøger fra CKC.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 19-05-03 07:12

"Hundemor" <quinde@jubiipost.dk> wrote in message
> [...]
> denne klub? Selv kender jeg kun til Dansk Kennel Klub og Dansk Race Union.
> Den anden her har jeg aldrig hørt om før her for nylig.

Det er IKKE en klub. Det er en kennel med et i både DKK og DRU MEGET dårligt
rygte.
Hold dig LANGT væk fra den. Jeg skriver normalt ikke ret meget med store
bogstaver men her er det på sin plads.

--
mvh/rg. Christian
In C we had to code our own bugs. In C++ we can inherit them.

Fra : Hundemor

Dato : 19-05-03 11:15

Tak for advarslerne.

Til Christian:
Du skriver, at det både er en kennel, men hvordan søren hænger det sammen?
Ja, nu er jeg jo blevet nysgerrig.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 19-05-03 11:30

> Tak for advarslerne.
>
> Til Christian:
> Du skriver, at det både er en kennel, men hvordan søren hænger det sammen?

En kennel er jo bare en privat der opdrætter hvalpe og sælger dem under et
navn ala Kennel Christian

En kennel klub er en klub af kennel'er. Dansk Kennel Klub er den
internationalt anerkendte i DK, den har lov til som den eneste at
stambogføre i den store FCI stambog. DRU er en konkurrent til DKK internt i
DK, men har ingen stambogføringsret hverken i DKK's eller FCI's stambog. DRU
har deres egen stamtavle, og kender ikke til hverken regler, kvalitet af
avlsmateriale eller hunde fra DRU.

Link til DKK's side:

http://www.dansk-kennel-klub.dk/kunder/dkk/dokument.nsf/6a59ffe870df4617c12569ba0046ad8e/8090d5807f96f856c12569ba004b0467?OpenDocument

eller

http://makeashorterlink.com/?M2D952D04

Meget af dette er sakset fra DKK's side:

Continental Kennel Klub er simpelt hen bare et privatejet firma - angiveligt
i USA, hvor enhver kan rekvirere en "stambog" på sin hund via Internettet -
mod fremsendelse af et gebyr.

Bemærk at AKC (American Kennel Club) ikke anerkender

Fra : Hundemor

Dato : 19-05-03 11:50

Tak for svarene, Christian

Jeg er godt klar over forskellen på en Kennel og en Klub. Jeg er også klar
over forskellen på DKK og DRU. Igennem årene har jeg kun haft DKK-hunde.
Jeg stillede mig alene uforstående overfor CKC, idet det er minimalt med
oplysninger, jeg har kunne finde om netop dem. Samtidig har jeg først for
nylig opdaget CKC og aldrig tidligere hørt om dem.
Da du så skrev, at det var en kennel, så var det, at min nysgerrighed blev
vagt. Min nysgerrig blev yderligere vagt, da både du og andre har advaret om
netop CKC. Jeg var såmænd ligeså nysgerrig for at høre, hvad der ligger i
din og andres advarsler.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 19-05-03 11:54

> [...]
om
> netop CKC. Jeg var såmænd ligeså nysgerrig for at høre, hvad der ligger i

Jeg var lidt for hurtig på tastaturet. Men hvis man holder sig i DK tror jeg
næsten at CKC = en enkelt eller to kenneler i DK.

Fra : Benedikte Skibsted A~

Dato : 19-05-03 15:55

> [...]
om
> netop CKC. Jeg var såmænd ligeså nysgerrig for at høre, hvad der ligger i

Så vidt jeg husker, blev CKC startet i Danmark af en kennel der først var
blevet smidt ud af DKK og dernæst af DRU. Jeg kan ikke huske hvorfor disse
eksklusioner fandt sted.
Efterfølgende fik kennelen stambogsført hvalpe igennem CKC, jeg har søgt på
google og fik der bl.a. linket www.ckcdan.dk, men det er et dødt link.

Mvh
-Benedikte

Fra : R. Ilsøe

Dato : 19-05-03 17:19

> [...]
> eksklusioner fandt sted.
> Efterfølgende fik kennelen stambogsført hvalpe igennem CKC, jeg har søgt

De "opbevarer" deres hunde i lag. Flere gange har selv uerfarne hvalpekøbere
oplevet at der er blevet hevet en tilfældig hund frem under påskud at det
var moderen... Og de uerfarne kunne straks se at det _ikke_ var tilfældet.
Hundene har meget dårlige forhold! Der opdrættes (vil hellere sige
serie-produceres) Hofavard (eller hvordan det lige staves hehe) og
Goldens... Specielt førstnævnte med meget store mental, -og sundheds-fejl.
Hvis i lægger mærke til det har de også hver uge annonce i Den Blå Avis med
Amerikanske Golden Retriever hvalpe... Meget søde billeder de har ved deres
annoncer, men så stopper det også ved det! Der henvises til forskellige
numre ved hver annonce, men de er alligevel tydeligvis relaterede set ud fra
billed-typen.

Der er _ingen_ anden KK i DK der vil optage disse personer så vidt jeg
ved... I hvert fald ikke de 2 store, DKK og DRU.

--
Rinnie

Flattere: Ciko (250692) Balto (170602) og Shanti (050403)
Golden: Chili (160796)
Se mine dejlige hunde på:
http://www.flatcoated-retriever.dk

Fra : x Vuf x

Dato : 19-05-03 21:55

Mon, 19 May 2003 18:18:44 +0200, R. Ilsøe wrote:

>Der er _ingen_ anden KK i DK der vil optage disse personer så vidt jeg
>ved... I hvert fald ikke de 2 store, DKK og DRU.

Så vidt mig bekendt, er DRU ikke større end DHL!

--
Mvh Sonja P. sonpet***@pc.dk http://www.sonpet.dk

Bevar naturen...Sylt en rotte.

Fra : Tina

Dato : 23-05-03 20:05

"Benedikte Skibsted Als" <als@cs.auc.dk> wrote in message news:<baaq2k$c5a$1@sunsite.dk>...

> "jeg har søgt på
> google og fik der bl.a. linket www.ckcdan.dk, men det er et dødt link.
>
> Mvh
> -Benedikte"

Har fundet dette link. http://www.ckcdk.dk/ Og det skulle virke.
Kender ikke til pågældende kennelklub, derfor har jeg ingen kommentar
til debatten

Mvh Tina

Fra : Trine Dyrgaard

Dato : 23-05-03 20:56

> Har fundet dette link. http://www.ckcdk.dk/ Og det skulle virke.
> Kender ikke til pågældende kennelklub, derfor har jeg ingen kommentar
> til debatten
>
> Mvh Tina

Og jeg citerer fra siden: Gode råd om hvalpe:

Slå aldrig hvalpen med hånden eller linen, linen er forbindelsen til
føreren, og den skal en hund være glad for. Intet er så afslørende og
bedrøveligt som en hånd- eller linesky hund.

Når I får fremmede på besøg og hvalpen gør, så ros den i høje toner eks.
"ja, det er godt, giv hals". Når I lukker døren op, skal I sørge for, at
hvalpen opfatter, at jeres gæster er velkomne. Vis begejstring over at I får
besøg.

Hvalpen skal have et let halsbånd og linen skal være let med små
karabinhager. I handlen er der nu en meget kostbar metalkæde ca. kr. 100,-
men den har en evighedsgaranti. Det vil sige I køber kæden i passende
størrelse til hvalpen, og når den vokser fra den, får I et nyt i større
størrelse til hvalpen helt gratis, altså en ombytning uden betaling. Det
mener vi godt kan betale sig. Hvalpen/hunden kan heller ikke vride sig ud af
en kæde som med et læderhalsbånd.

Jep, små hvalpe skal straks have kvæl på og må gerne slåes, bare ikke med
linen eller hånden !!

-Trine

Fra : Ann K

Dato : 23-05-03 21:41

Hejsa.
Uff - ved at jeg får samtlige denne gruppes brugshundefolk på nakken nu...
hvis de altså læser mit indlæg forkert ;)

Trine skrev:
>Jep, små hvalpe skal straks have kvæl på og må gerne slåes, bare ikke med
linen eller hånden !!

<> Jamen det er da helt selvfølgeligt at hunden/hvalpen skal lære en sådan
kæde at kende... hvordan skulle man ellers lære hunden/hvalpen at gå pænt,
hvis ikke den efter nogle ryk (eller et par 100) opdager at kæderaslen er
ensbetydende med at der lige straks kommer et ubehag, så derfor bør den gå
pænt?
Og at slå.... nej du - det er jo kun et lille dask, nærmest et rusk - og det
gør dens mor jo alligevel!

OBS! Bemærk at jeg bestemt ikke vil sætte alle brugshundefolk i et dårligt
lys... men dette er faktisk nogle generelle holdninger, jeg har måtte høre
på som medlem af - netop - en brugshundeklub.... Især den med kædehalsbåndet
er "populær" :(

Mvh Ann

Fra : Trine Dyrgaard

Dato : 23-05-03 22:55

"Ann K" <tsarsFJERN@DETTEos.dk> wrote in message
> [...]
> lys... men dette er faktisk nogle generelle holdninger, jeg har måtte høre
> på som medlem af - netop - en brugshundeklub.... Især den med

-Ja, man skal høre meget.... lad mig lige endnu engang pointere, at jeg
bestemt mener, at man kan opdrage en hvalp (eller voksen hund for den sags
skyld) uden kvælerhalsbånd, ryk i linen, slag/dask af nogen slags eller
råben og skrigen.

-Trine

Fra : Ann K

Dato : 24-05-03 00:03

Hejsa.

Trine skrev:
> -Ja, man skal høre meget.... lad mig lige endnu engang pointere, at jeg
bestemt mener, at man kan opdrage en hvalp (eller voksen hund for den sags
skyld) uden kvælerhalsbånd, ryk i linen, slag/dask af nogen slags....

<> Helt og aldeles enig!

> ...... eller råben og skrigen.

<> Hi, hi... ville også her til enhver tid være enig med dig! Hvis det ikke
liiiige var for én ting....
Når jeg i susende fart har rææææset rundt på en AG-bane for at kunne følge
med og dirigere Dise, så må jeg indrømme at min stemme svinger adskillige
tonelejer opad Jeg både råber, hyler og skriger... og min hund nyder
det!
Især sætter hun pris på - når løbet er forbi og hun snupper sin bold - at
blive rost med en (højlydt) dyb, raspende stemme "DRØØØØGHHHHDIIIII" - der
skyldes at _jeg_ er virkelig forpustet ... klikkeren må jeg jo ikke have
i hånden ved stævner, så den bliver i lommen ved (trænings)baneløb.
Det krævede dog lidt tilvænning i starten... netop fordi Dise ikke er vant
til at jeg hæver stemmen overfor hende

Så der findes situationer, hvor hylen, råben og skrigen kan være på sin
plads... for Dise er alle mine lyde en ekstra ansporen/opmuntring - og jeg
ved at der er andre hunde, som har det på samme måde (ikke kun AG-hunde, men
også brugshunde)...

Mvh Ann

Fra : Therese

Dato : 23-05-03 21:40

"Trine Dyrgaard" <trine@startnettet.dk> skrev

> Jep, små hvalpe skal straks have kvæl på og må gerne slåes, bare ikke med
> linen eller hånden !!

Øhhh Trine, jeg er ikke helt med på hvad det lige er du mener??!!

--
Mange hilsner
Therese

Fra : Trine Dyrgaard

Dato : 23-05-03 22:52

"Therese" <therese@SLETelverdalen.dk> wrote in message

> "Trine Dyrgaard" <trine@startnettet.dk> skrev

> Øhhh Trine, jeg er ikke helt med på hvad det lige er du mener??!!

Mine kommentarer var dybt ironiske - troede det var rimeligt klart for de
fleste

Citerede jo bare de gode hvalperåd som continental kennel club giver på
deres hjemmeside....

-Trine

Fra : Therese

Dato : 24-05-03 10:49

"Trine Dyrgaard" <trine@startnettet.dk> skrev i en
> Mine kommentarer var dybt ironiske - troede det var rimeligt klart for de
> fleste
>
> Citerede jo bare de gode hvalperåd som continental kennel club giver på
> deres hjemmeside....

Jeg var vist lidt træt, da jeg læste det, og jeg kunne bare ikke finde hoved
og hale i det
I dag kan jeg jo sagtens se den store *ironi* markering

--
Mange hilsner
Therese

Fra : x Vuf x

Dato : 19-05-03 21:51

Mon, 19 May 2003 08:11:51 +0200, Christian B. Andresen wrote:
>"Hundemor" <quinde@jubiipost.dk> wrote...

>Det er IKKE en klub. Det er en kennel med et i både DKK og DRU MEGET dårligt
>rygte.

Dette gælder også DHL. Stambøger fra CKK anerkendes ikke!

>Hold dig LANGT væk fra den. Jeg skriver normalt ikke ret meget med store
>bogstaver men her er det på sin plads.

Absolut!

Fra : x Vuf x

Dato : 20-05-03 08:01

Mon, 19 May 2003 22:50:45 +0200, x Vuf x wrote:

>Dette gælder også DHL. Stambøger fra CKK anerkendes ikke!

CKC selvfølgelig.