Denne nyhedgruppe
Fra : Brian Bo Jonstrup

Dato : 17-05-03 19:10

Det er ikke ret tit jeg har tilføjet eller kommet med ind indlæg til denne
nyhedshedsgruppe, ud fra synspunkt, at hvis jeg ikke har noget at sige, som
ikke allerede er blevet sagt, så vil jeg hellere holde min mund. Noget har
dog undret mig i de snart tre år jeg har været lærer(i forbindelse med denne
nyhedsgruppe). Den måde man nogle gange tiltaler hinanden på, fornærmelser,
ironisering og andet ikke så godt. Jeg har med største fornøjelse læst bla.
Arne H. Wilstrups indlæg, og har haft god nytte af hans erfaringer. Jeg
synes, at det er særdeles positivt at have et sted, hvor jeg kan høre ældre
erfarne kollegaers mening om dette eller hint. Jeg kan jo selv bestemme om
jeg vil bruge det eller ej.

mvh/ Jonstrup.

Fra : Birgitte Abkjær

Dato : 17-05-03 20:19

> [...]
denne
> nyhedsgruppe). Den måde man nogle gange tiltaler hinanden på,

Søde ven - der er andre end lærere, der udtaler sig i denne gruppe.

VH en kollega
Birgitte Abkjær

Fra : Jørn Hedegaard Povls~

Dato : 20-05-03 02:26

Birgitte Abkjær wrote:
> . Noget har

> denne

> fornærmelser,

> Søde ven - der er andre end lærere, der udtaler sig i denne gruppe.
Er du også med i den her tågesnak Birgitte?
Hvad er det egentlig, du prøver at sige?

Med venlig hilsen
Jørn Hedegaard Povlsen

Fra : Birgitte Abkjær

Dato : 20-05-03 13:59

Søde ven - der er andre end lærere, der udtaler sig i denne gruppe.
> Er du også med i den her tågesnak Birgitte?
> Hvad er det egentlig, du prøver at sige?

Det, der står: Der er andre end lærere, der udtaler sig - for

Jonstrup skrev: Jeg synes, at det er særdeles positivt at have et sted, hvor
jeg kan høre ældre
erfarne kollegaers mening om dette eller hint. Jeg kan jo selv bestemme om
jeg vil bruge det eller ej. mvh/ Jonstrup.

Jeg syntes, det kunne være lidt sjovt at skrive "søde ven", nu han syntes
ikke alle talte/skrev pænt. Hvad er der i vejen med det?

VH Birgitte

Fra : Jørn Hedegaard Povls~

Dato : 23-05-03 20:55

Birgitte Abkjær wrote:
> [...]
>
> Jeg syntes, det kunne være lidt sjovt at skrive "søde ven", nu han syntes
> ikke alle talte/skrev pænt. Hvad er der i vejen med det?
Der er det galt med det Birgitte, at man ikke kan forstå det andeledes
end, at du mener, at grunden til den dårlige saglighed i denne gruppe
skyldes tilstedeværelsen af "andre end lærere"
Måske du kan uddybe dette?

Med venlig hilsen
Jørn Hedegaard Povlsen

Fra : Carsten Holck

Dato : 25-05-03 16:05

Jørn Hedegaard Povlsen wrote:

> [...]
> end, at du mener, at grunden til den dårlige saglighed i denne gruppe
> skyldes tilstedeværelsen af "andre end lærere"

Et af problemerne er, at ikke alle er lige bevidste om, at i en skriftlig
debat, virker indlæggene væsentligt anderledes - og ofte stærkere - end de
ville gøre hvis det var en mundtlig debat.
Mange af indlæggene på news bærer præg af at folk skriver som de taler og
afføder derfor mange indlæg der bliver opfattet som
ubehøvlede/nedladende/whatever - selvom de ikke alle var ment sådan.

/carsten

Fra : J Hedegaard Povlsen

Dato : 29-05-03 03:03

Carsten Holck wrote:

> [...]

> afføder derfor mange indlæg der bliver opfattet som
> ubehøvlede/nedladende/whatever - selvom de ikke alle var ment sådan.

Rigtigt!

Men vi har altså her en skiftlig debat, og alt hvad vi skriver bliver arkiveret
i meget meget lang tid. Vrøvl og skruptudser skal derfor ved anmodning dementeres.

Med venlig hilsen
Jørn Hedegaard Povlsen

Fra : Power

Dato : 18-05-03 08:38

> [...]
ældre
> erfarne kollegaers mening om dette eller hint. Jeg kan jo selv bestemme om

Ganske rigtig Jonstrup.

Men Birgitte svarer ganske kort, i dette svar ligger der mellem linierne, at
når der kommer fornærmelser,
ironisering og andet ikke så godt, ja, så er det sikkert fra "ikke-lærere",
det synes jeg er fornærmende for ikke-lærere, der også har "gode kar".

Hilsen Erik, ikke-lærer

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 18-05-03 08:58

Power wrote:

> [...]
> ironisering og andet ikke så godt, ja, så er det sikkert fra "ikke-
> lærere", det synes jeg er fornærmende for ikke-lærere, der også har

Ganske rigtigt Power -

Men du ved jo godt at det er enkelte ikke-lærere, der altid er ude med riven
efter skolelærerne og som bestemt ikke lægger fingrene imellem når det
gælder om at skose os på alle leder og kanter.

--
ahw

Fra : Carsten Holck

Dato : 19-05-03 21:55

Arne H. Wilstrup wrote:
> [...]
> med riven efter skolelærerne og som bestemt ikke lægger fingrene
> imellem når det gælder om at skose os på alle leder og kanter.

Men du ved jo godt at det er enkelte lærere, der altid er ude med riven
efter ikke-lærerne og som bestemt ikke lægger fingrene imellem når det

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 19-05-03 23:10

Carsten Holck wrote:
> [...]
> riven efter ikke-lærerne og som bestemt ikke lægger fingrene imellem
> når det gælder om at skose os på alle leder og kanter.

Nej, det er helt forkert - der er ingen lærere, de rer ude med riven efter
ikke-lærere - der er faktisk kun to-tre stykker her i gruppen for
undervisning.folkeskole, der har fået med grovfilen -og det er IKKE fordi de
ikke er lærere, men fordi de er ualmindelig indskrænkede, ubehagelige og
uforskammede. De to-tre stykker har med rette fået "kærligheden" at føle,
men ellers bliver de øvrige behandlet pænt og ordentligt.

Jeg har erindring om mange forskellige mennesker -forældre, studerende og
andre, der har stillet spørgsmål og har fået sobre svar eller folk, der har
leveret mindre kloge indlæg, men hvor vores tålmodighed med dem har været
vældig stor.
Men når de førnævnte to-tre-stykker indlæg på indlæg svinet lærerstanden til
i almindelighed eller enkeltpersoner i særdeleshed, så kan det da ikke undre
dig, at nogle af os tager til genmæle.

Hvornår har du f.eks. skrevet et indlæg og fået et svinsk svar allerede
første gang (afhængigt af hvad du har skrevet - hvis man straks farer ud med
grove insinuationer, får man naturligvis en anden tone at "høre" end hvis
det drejer sig om en, der blot forvilder sig rundt i gruppen med budskaber
enhver kan se skyldes uvidenhed)?

Og hvorfor forsøger du at provokere med ovenstående svar i stedet for at
bidrage med noget konstruktivt? Bemærk, at jeg her ikke på nogen måde
skriver et harmdirrende indlæg eller på nogen måde skælder dig ud for det
værste -jeg beder dig blot om at deltage i debatten på en ordentlig måde,
ellers bærer du jo selv ved til det bål af irritation, du selv føler sker i
forhold til dig som ikke-lærer, når du føler at blive miskrediteret for din
ikke-lærer-status.

Jeg har ingen erindring om dit navn -jeg mener at have besvaret alle indlæg,
jeg har kunnet overkomme på en sober og fin måde - bortset fra svar til de
to-tre stykker, der blot ønsker at provokere for provokationens skyld. De
har fået med grovfilen, og så naturligvis dem, der blot ønsker at fremture
med alle mulige beskyldninger og postulater omkring det at være lærer.
Vi er ikke fejlfri, men de fleste af os ved dog hvad vi har med at gøre i
dagligdagen, så måske ville det være på sin plads om man en gang imellem
lyttede til os i stedet for blot at forsøge at få bekræftet sine fordomme om
lærere. Men det er måske for meget forlangt?

--
ahw

Fra : Jørn Hedegaard Povls~

Dato : 20-05-03 02:38

Arne H. Wilstrup wrote:

> [...]
> uforskammede. De to-tre stykker har med rette fået "kærligheden" at føle,
> men ellers bliver de øvrige behandlet pænt og ordentligt.

Det gør de da ikke Hr. Arne Willstrup, alias Karl Smart, alias Carl
Madsen ,alias Fantasten, Sundhedsekspert, tidligere buschaufør, næsten
læge, algebraisk ekspert, cand pæd., overlærer, fortaleler for streger i
syvtallel, næsten doktor o.s.v. o.s.v. m.m.

Med venlig hilsen
Jørn Hedegaard Povlsen

Fra : Thomas Smedebøl

Dato : 20-05-03 11:17

> [...]
> læge, algebraisk ekspert, cand pæd., overlærer, fortaleler for streger i
> syvtallel, næsten doktor o.s.v. o.s.v. m.m.

<sarkasme>Det var da en behagelig omgang!</sarkasme>

Arne Wilstrup har flere gange svaret mig, endog i meget lange, konkrete og
brugbare indlæg. Jeg vil ikke lægge skjul på at han indledningsvist virkede
noget brysk og arrogant på mig, men dette billede har jeg forlængst fået
visket ud. Nu er mit billede præget af en kompetent person, der bruger en
omfattende del af sin tid på at vejlede og rådgive andre eksempelvis i denne
gruppe.

Mvh Thomas

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 20-05-03 18:15

Thomas Smedebøl wrote:

> [...]
> en kompetent person, der bruger en omfattende del af sin tid på at
> vejlede og rådgive andre eksempelvis i denne gruppe.

Det glæder mig hvis det er det, du har fundet ud af omkring min person -
hvis jeg virker brysk og arrogant, så er det da beklageligt, så det må jeg
da bestemt arbejde med.

--
ahw

Fra : Thomas Smedebøl

Dato : 20-05-03 18:24

>Det glæder mig hvis det er det, du har fundet ud af omkring min person -
>hvis jeg virker brysk og arrogant, så er det da beklageligt, så det må jeg
>da bestemt arbejde med.

Tag det ikke tungere end det er ment - at man selv er klar over ens værd,
kan let få janteloven frem i folk. Jeg tror det var tilfældet med min
opfattelse af dig.

Mvh Thomas

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 20-05-03 18:33

Thomas Smedebøl wrote:

> Tag det ikke tungere end det er ment - at man selv er klar over ens
> værd, kan let få janteloven frem i folk. Jeg tror det var tilfældet
> med min opfattelse af dig.

fint at den så er ændret! Jeg er kommet til den opfattelse at jeg er
blevet for gammel i gårde til at lade mig byde det samme som da jeg var ung
lærer og ganske grøn inden for faget. Derfor er jeg blevet mere "stædig" med
hensyn til hvad man byder mig i dagligdagen. Det betyder dog ikke at jeg
aldrig er usikker på "mit eget værd" - det hører vist med til livet at man
af og til tvivler på om man gør det rigtigt og godt nok - den følelse
kommer man vist aldrig helt af med som lærer - det eneste, der sker er at
man nok med årene bliver lidt mere ligeglad med hvad andre tænker - man
kommer til at indse, hvad andre tænker om en, men ikke engang det får en til
at ændre sig. :-0

Jeg vil tro at jeg - når jeg kommer i pensionsalderen - bliver enten mere
"rund" omkring mine "mærkesager" eller også bliver jeg blot mere ligeglad
for konsekvenserne - det er desværre ikke ukendt, men jeg håber på det
første og mindst på det sidste. Derfor er det godt at yngre lærere en
gang imellem siger noget om, hvordan man virker -det kan få en til at
overveje sin facon igen -og det bør man gøre:personligheden er ikke noget
statisk, men noget i stadig udvikling - håber jeg

--
ahw

Fra : Jørn Hedegaard Povls~

Dato : 23-05-03 21:58

Thomas Smedebøl wrote:

> <sarkasme>

>Det var da en behagelig omgang!</sarkasme>

Gid det var ren sarkasme!

> [...]
> noget brysk og arrogant på mig, men dette billede har jeg forlængst fået

Og så synes du, det er i orden, at ahw, f.eks lyver som det passer ham?
Og du har det også fint med alle ahw's eksperticer i div. diskussioner?

Måske du enda synes, at det er OK, at plaske en privat email ind i gruppen
for at pleje nogle fordomme ang. civ.ing?

Om disse har ahw tidligere udtalt:

"Lars er svjh. ingeniør - et "folkefærd" som også min kone omgås - til hendes
store fortrydelse- som hun siger: de er utålelige"

Med venlig hilsen
Jørn Hedegaard Povlsen

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 24-05-03 09:38

Jørn Hedegaard Povlsen wrote:

> Og så synes du, det er i orden, at ahw, f.eks lyver som det passer
> ham? Og du har det også fint med alle ahw's eksperticer i div.
> diskussioner?

Igen udbreder du en løgnagtig påstand med kun et formål: at gå efter manden
i stedet for bolden.

Først postulerer du at jeg har gjort mig til ekspert på sundhedsområdet - en
fed løgn
så postulerer du at jeg har brugt aliaser som Carl Madsen m.fl. - endnu en
fed løgn
Derefter komme dit bevis " man kan blot søge på google under ahw og løgn -
og så vil man kunne se indlæg hvor ordet løgn indgår i forbindelse med mig -
men det beviser jo ingenting -
Derefter postulerer du en hel masse andet og fortæller at det er min
opfattelse - endnu en fed løgn.

> Måske du enda synes, at det er OK, at plaske en privat email ind i
> gruppen for at pleje nogle fordomme ang. civ.ing?

Hvis den private e-mail er en smæde-e-mail, så synes jeg det er i orden at
den offentliggøres. Modtager jeg en e-mail, privat, der sværter mig til , så
er det klart at jeg synes at den bør offentliggøres.

> Om disse har ahw tidligere udtalt:
>
> "Lars er svjh. ingeniør - et "folkefærd" som også min kone omgås -
> til hendes store fortrydelse- som hun siger: de er utålelige"

Og du bekræfter jo udsagnet!

--
ahw

Fra : Jørn Hedegaard Povls~

Dato : 28-05-03 23:05

Arne H. Wilstrup wrote:

> [...]
> fed løgn
> så postulerer du at jeg har brugt aliaser som Carl Madsen m.fl. - endnu en
"Carl Madsen" er den eneste, jeg ikke er helt sikker på!
> Derefter komme dit bevis " man kan blot søge på google under ahw og løgn -
> og så vil man kunne se indlæg hvor ordet løgn indgår i forbindelse med mig -
> men det beviser jo ingenting -
Det gør det da, når man læser i Google-henvisningerne!
> Derefter postulerer du en hel masse andet og fortæller at det er min
> opfattelse - endnu en fed løgn.
Hvad, er det andet, jeg postulerer Hr. Wilstrup?

Med venlig hilsen
Jørn Hedegaard Povlsen

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 29-05-03 13:20

Jørn Hedegaard Povlsen wrote:
> "Carl Madsen" er den eneste, jeg ikke er helt sikker på!
> Hvad, er det andet, jeg postulerer Hr. Wilstrup?

Jeg må konstatere at du - som også Niels er inde på - ikke er i stand til at
læse indenad. Og da du ikke kan læse, endsige formulere dig på dansk, så man
forstår hvad du mener, så kan jeg ikke hjælpe dig.

--
ahw

Fra : Jørn Hedegaard Povls~

Dato : 29-05-03 01:12

Arne H. Wilstrup wrote:

> Og du bekræfter jo udsagnet!

Forøvrigt er jeg ikke, dit fordomsfulde menneske, civ.ing.

Med venlig hilsen
Jørn Hedegaard Povlsen

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 29-05-03 13:22

Jørn Hedegaard Povlsen wrote:

> Forøvrigt er jeg ikke, dit fordomsfulde menneske, civ.ing.

Det er ikke en reklame for din branche at du udtaler dig som en af slagsen.

--
ahw

Fra : J Hedegaard Povlsen

Dato : 30-05-03 22:55

Arne H. Wilstrup wrote:

> Det er ikke en reklame for din branche at du udtaler dig som en af slagsen.

Kære Arne!
Nu stopper du!

Med venlig hilsen
Jørn Hedegaard Povlsen

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 31-05-03 11:39

J Hedegaard Povlsen wrote:

> Kære Arne!
> Nu stopper du!

Prøv at få mig til det! Jeg bestemmer selv, når jeg stopper og med hvad.

--
ahw

Fra : Svend Pedersen

Dato : 02-07-03 17:39

"Arne H. Wilstrup" <Karl@meget.smart.dk> skrev i en meddelelse

> Og du bekræfter jo udsagnet!

Og du bekræfter Jørn Hedegaards karakteristik af din person.

Du er en syg mand med en svinsk fremfærd.

Fra : Johnny Andersen

Dato : 20-05-03 13:05

"Jørn Hedegaard Povlsen" <jhp@com.dtu.dk> wrote in message
> [...]
læge, algebraisk ekspert, cand pæd., overlærer, fortaleler for streger i
syvtallel, næsten doktor o.s.v. o.s.v. m.m.

Disse udtalelser får da helt sikker mig til at få stor respekt for din
person, Hr. Jørn Hedegaard Povlsen.

Hr. Arne H. Wilstrup har altid virket hård og kontant og vel også stædig på
mig, men din facon er dybt utiltalende.

Johnny Andersen

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 20-05-03 18:18

Johnny Andersen wrote:

> [...]
>
> Hr. Arne H. Wilstrup har altid virket hård og kontant og vel også
> stædig på mig, men din facon er dybt utiltalende.

Jeg er ked af, hvis min facon har virket FOR hård og kontant eller
stædig -det må jeg bestemt arbejde med - men nogle gange forekommer det mig
at man ikke kan opnå noget bedre end via den måde - nogle skal åbenbart have
med grovfilen -men du har da helt ret - det er ikke i almindelighed
fremmende for debatniveauet. Det må jeg se at få gjort noget ved.
Tak for påmindelsen.
--
ahw

Fra : Jørn Hedegaard Povls~

Dato : 23-05-03 21:25

Johnny Andersen wrote:
> [...]
> person, Hr. Jørn Hedegaard Povlsen.
>
> Hr. Arne H. Wilstrup har altid virket hård og kontant og vel også stædig på
Det er udmærket Johnny, og jeg har det heller ikke godt med at formulere mig som
ovf.

Ovst. er imidlertid, pånær måske Carl Madsen, dokumenterbare kendsgerninger og på
et eller andet tispunkt må nogle i gruppen sige nok er nok.

Hvor er du selv henne når ahw fyrer løgne af?

Hvor hører vi dine korreksende kommentarer,
når ahw med løgn nedgører og håner nytilkomne debatører?

Med venlig hilsen
Jørn Hedegaard Povlsen

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 24-05-03 09:33

> [...]
>
> Ovst. er imidlertid, pånær måske Carl Madsen, dokumenterbare
> kendsgerninger og på et eller andet tispunkt må nogle i gruppen sige

allerede her er du jo fuld af løgn -

> Hvor er du selv henne når ahw fyrer løgne af?

Jeg har aldrig fyret løgne af - og det er op til dig at bevise det, da du
kommer med påstanden.

> Hvor hører vi dine korreksende kommentarer,
> når ahw med løgn nedgører og håner nytilkomne debatører?

Det er aldrig sket at jeg nedgør eller håner nykomne deabattører fordi de er
nytilkomne, men det er korrekt, at nogle af de nye debattører, der farer ud
med udokumenterede påstande og grove udfald mod lærere i deres første
indlæg, ikke kan forvente overbærenhed eller medlidenhed -og det står jeg
naturligvis ved.

Men prøv dog noget nyt - prøv med sanheden.
--
ahw

Fra : Jørn Hedegaard Povls~

Dato : 28-05-03 22:59

Arne H. Wilstrup wrote:

> allerede her er du jo fuld af løgn -

> Jeg har aldrig fyret løgne af - og det er op til dig at bevise det, da du
> kommer med påstanden.
Jeg henviser igen til de 732 Google-referencer("Wilstrup løgn")

Med venlig hilsen
Jørn Hedegaard Povlsen

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 29-05-03 13:18

Jørn Hedegaard Povlsen wrote:

> Jeg henviser igen til de 732 Google-referencer("Wilstrup løgn")

Og igen forsøger jeg at forklare dig, at det ikke er valid dokumentation.
jeg kunne med samme form for "dokumentation" henvise til Hedegaard løgn på
Google - hvad siger det? Ikke andet end at du har skrevet ordet løgn
adskillige gange.

--
ahw

Fra : J Hedegaard Povlsen

Dato : 30-05-03 22:51

Arne H. Wilstrup wrote:

> Og igen forsøger jeg at forklare dig, at det ikke er valid dokumentation.
Læser man referencerne en for en finder men hurtigt, at det er total valid
dokumentation!

Du er bevisligt løgner!

Med venlig hilsen
Jørn Hedegaard Povlsen

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 31-05-03 11:54

J Hedegaard Povlsen wrote:
> Læser man referencerne en for en finder men hurtigt, at det er total
> valid dokumentation!
>
> Du er bevisligt løgner!

Læser man referencerne en for en finde man hurtigt at det er en total
løgnagtig dokumentation, så det er dig, der er en beviselig løgner, men det
er desværre ikke det eneste, man kan anklage dig for. Din ubehagelige og
ubegavede facon med at gå efter manden i stedet for bolden gavner ingenting
i denne gruppe. Dit ubændige had til skolelærere i almindelighed og
undertegnede i særdeleshed har nået et så pinligt niveau, at det ikke tjener
noget formål at forsætte nogen som helst debat med dig.

Din slags er ikke værd at beskæftige sig med ret længe ad gangen, da det
blot fører til irritation og tåbelig tidsspilde, som jeg gerne er foruden.

Det er lykkedes dig at lægge dig ud med flere her i gruppen med dine hidsige
udfald og løgnagtige beskyldninger og grove manipuleringer af
kendsgerninger. Din viden om skolevæsen, pædagogik og dansk skriftsprog
lader uhyre meget tilbage at ønske: du ønsker kun mudderkastningen - ønsket
om en saglig og redelig debat er du helt blottet for.

Men som det er nævnt flere gange i denne gruppe: med venner som dig, hvem
behøver så fjender?

Jeg har skrevet at du allerede var sat i mit filter, men desværre nåede jeg
det ikke førend du kom med ovenstående svada.

Jeg læser nu igennem, hvad du ellers har skrevet i denne omgang, kommer med
nogle kommentarer, hvorefter du filtreres eftertrykkeligt fra min side.

Med andre ord PLONK!
--
ahw

Fra : Jørn Hedegaard Povls~

Dato : 03-06-03 21:51

Arne H. Wilstrup wrote:

> [...]
> så det er dig, der er en beviselig løgner, men det
> er desværre ikke det eneste, man kan anklage dig for. Din ubehagelige og
Var det ikke dig, der her i gruppen hånende fremlagde et privatbrev?
> i stedet for bolden gavner ingenting
> i denne gruppe. Dit ubændige had til skolelærere i almindelighed
Jeg nærer ikke noget had til skolelærerere. Tværtom finder jeg debatformen
i nærværende gruppe pinefuld, netop fordi, at mange af mine
bedste venner, er lærere.

Hvorfor tror du, at kun 3-5 lærere udaf 60.000 orker at benytte nærv forum?

Hvorfor tror du, at kun 0 udaf 700.000 elever benytter nærv. forum?

Hvorfor tror du, at kun 2-3 forældre udaf 700.000 benytter nærv forum?

Tænk over det!

Med venlig hilsen
Jørn Hedegaard Povlsen

Fra : Svend Pedersen

Dato : 29-06-03 20:04

> Jeg har aldrig fyret løgne af - og det er op til dig at bevise det, da du
> kommer med påstanden.

Det er også løgn. Ovre i dk.politik er manden kendt for at være notorisk
løgner.

Fra : Jørn Hedegaard Povls~

Dato : 23-05-03 23:20

Johnny Andersen wrote:
> [...]
> person, Hr. Jørn Hedegaard Povlsen.
>
> Hr. Arne H. Wilstrup har altid virket hård og kontant og vel også stædig på

Kære Johnny,

Jeg beklager hvis mine ovst. karakteristika ang ahw, støder dig.

Har du tænkt over hvorfor man blandt 60.000 folkesklelærere
700.000 elever og det samme antal forædre dvs. ialt ca
1.500.000 aldrig finder at nærværende diskussionsgruppe tiltrækker
mere end tre lærere?

Med venlig hilsen
Jørn Hedegaard Povlsen

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 24-05-03 09:41

> [...]
> 700.000 elever og det samme antal forædre dvs. ialt ca
> 1.500.000 aldrig finder at nærværende diskussionsgruppe tiltrækker

Du kan ikke bruge dette til noget som helst. I dk.politik er gruppen også
præget af folk, der nærmest dyrker fremmedhad og intolerance som en
religion. Hvorfor tiltrækkes den gruppe så aldrig af ret mange flere end
den lille håndfuld med ekstreme synspunkter?

--
ahw

Fra : Jørn Hedegaard Povls~

Dato : 28-05-03 23:13

Arne H. Wilstrup wrote:

> Du kan ikke bruge dette til noget som helst.
Jeg konstaterer, at dine tanker ikke beskæftiger sig med ovenst.
Idiot!

Med venlig hilsen
Jørn Hedegaard Povlsen

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 29-05-03 13:21

Jørn Hedegaard Povlsen wrote:
> Idiot!

Du præsenterer dig igen.

--
ahw

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 20-05-03 18:14

Jørn Hedegaard Povlsen wrote:
[...]

> [...]
> læge, algebraisk ekspert, cand pæd., overlærer, fortaleler for
> streger i syvtallel, næsten doktor o.s.v. o.s.v. m.m.

Jeg har ikke alle de aliaser, du forsyner mig med -jeg har hverken alias som
Carl Madsen, Fantasten, Sundhedsekspert - jeg har tidligere skrevet at jeg
skriver karl@meget.smart.dk i min e-mail fordi jeg ikke bryder mig om at få
så meget spam-mail og jeg ønsker ikke at søgerobotter skal kunne samle mit
navn op og give anledning til endnu mere spam.

Jeg har aldrig skrevet andre alias'er - så Carl Madsen eller Fantasten har
jeg aldrig skrevet under. Jeg forstår heller ikke dit indlæg -jeg er klar
over at du med vilje er uforskammet -som sædvanlig. Men hvad har du imod at
jeg også har kørt bus? Og hvor har jeg skrevet "næsten læge" -jeg læste
nogle år på universitetets medicinske fakultet og havde mere end 10.000
vagttimer (kan dokumenteres) på landets hospitaler som instruktør, vagt,
ventilatør (= passede patienter med respiratorisk insufficiens), men det
betyder ikke at jeg studie-mæssigt næsten blev læge, og det har jeg heller
aldrig udtalt.

Jeg har heller ikke udtalt at være algebraisk ekspert- endnu en løgn du
pådutter mig.

Jeg er cand.pæd.pæd. - noget ondt i det? jeg er også overlærer, det er også
sandt - og m.h.t. streger i 7-tallerne har jeg begrundet det. Jeg har heller
aldrig skrevet at jeg er "næsten doktor"- også det har du fået galt i
halsen. Jeg har skrevet at jeg arbejder på en afhandling af den type, men
det er langt fra sikkert at jeg får gjort det færdigt, da jeg ikke er helt
ung længere og har min familie og mit job at passe ved siden af.

Så dine hånfulde bemærkninger forstår jeg slet ikke - men det er endnu et
eksempel på hvor du går efter manden fremfor bolden -jeg fatter ikke hvorfor
du bliver ved. Men det må du jo selv om. Det tilfører blot ikke debatten
noget anderledes, noget nyt eller noget udviklende - af en eller anden grund
har du et horn i siden på folkeskolelærere- hvorfor ved jeg ikke, men det er
dig åbenbart magtpåliggende at håne os på den infameste vis. Bliv dog voksen
en dag.

--
ahw

Fra : Jørn Hedegaard Povls~

Dato : 23-05-03 21:06

Arne H. Wilstrup wrote:
> [...]
>
> De to-tre stykker har med

> Jeg har ikke alle de aliaser, du forsyner mig med -jeg har hverken alias som

Sundhedskespert er ikke et alias, men noget du udgiver dig for.
M.h.t aliaser kan alle, der gider, søge bekræftelse på google.
Med venlig hilsen
Jørn Hedegaard Povlsen

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 24-05-03 09:30

Jørn Hedegaard Povlsen wrote:

> Sundhedskespert er ikke et alias, men noget du udgiver dig for.

Ikke desto mindre skriver du at det er mit alias - og du kan ikke finde en
eneste gang hvor jeg udgiver mig som "sundhedsekspert" - den eneste gang jeg
har udtalt mig om noget med ekspert vedrørende mig selv, er at jeg kalder
mig ekspert i pædagogik -og det står jeg ved.

> M.h.t aliaser kan alle, der gider, søge bekræftelse på google.

Næ, det vil jeg fraråde -det er blot spild af tid eftersom det er en fed
løgn du forsøger at få folk til at spilde tiden med at undersøge - det er
det sædvanlige med dig: du udslynger en grov påstand, men overlader det til
andre at finde et eventuelt belæg for din påstand. Dårlig debatopførsel.

Men ovenstående, du skriver, bekræfter meget godt det, der allerede er
blevet sagt om dig: du er en person der forfølger en person fremfor en
sag -og dit had til skolelærere i álmindelighed og mig i særdeleshed, er jo
velkendt.

--
ahw

Fra : Peter Hindsgaul

Dato : 24-05-03 09:43

Er det ikke ved at være tiden at I finder en mere relevant nyhedsgruppe til
jeres "debat".

dk.admin.netikette er en mulighed, mudderkastningsgruppen en anden.

Venlig hilsen
Peter Hindsgaul

---
Denne mail er konstateret Virusfri

Fra : Jørn Hedegaard Povls~

Dato : 28-05-03 23:44

Peter Hindsgaul wrote:
> Er det ikke ved at være tiden at I finder en mere relevant nyhedsgruppe til
> jeres "debat".
>
> dk.admin.netikette er en mulighed, mudderkastningsgruppen en anden.
Du har ret i Peter, at nærv. debat er stødende og fjern fra gruppens fokus.

Hvordan får vi diskussion i dette rum rettet mod en folke-folkeskoledebat?

"vi" i ovst. betyder "du", for det alene dig, der i lærerflokken i denne gruppe,
har format til at løfte diskusionen videre.

Med venlig hilsen
Jørn Hedegaard Povlsen

Fra : Birgitte Abkjær

Dato : 18-05-03 13:51

> [...]
"ikke-lærere",
> det synes jeg er fornærmende for ikke-lærere, der også har "gode kar".

For den rene er alting rent, og omvendt.

VH Birgitte

Fra : Jørn Hedegaard Povls~

Dato : 20-05-03 02:19

Brian Bo Jonstrup wrote:
> [...]
> nyhedsgruppe). Den måde man nogle gange tiltaler hinanden på, fornærmelser,
Det ville for gruppen være rart, om du kunne konkretisere?
> [...]
> synes, at det er særdeles positivt at have et sted, hvor jeg kan høre ældre
> erfarne kollegaers mening om dette eller hint.
Det gør du nok bedre på din skole, hvor du, i modsætning til her,
har et tocifret antal kollegaer. Her er der jo, i gennemsnit, kun tre!

Jeg kan jo selv bestemme om
> jeg vil bruge det eller ej.
Ja, det kan du da!
Hvornår, mener du forøvrigt, at der sidst er faldet et guldkorn?

Med venlig hilsen
Jørn Hedegaard Povlsen

Fra : Kewtie Pye

Dato : 22-05-03 12:58

Man er som man er.
Vi kan ikke lave om på andre, hvor gerne vi end vil.
Men når vi provokeres, ophidses, røres, glædes eller vredes, så er
følelserne udløst i os selv og derfor vores eget ansvar.
Den der taler meget, siger også noget vrøvl ind imellem og Arne (undskyld,
hvis du synes det er for groft at være dus ) siger tydeligvis tit noget
og har meninger om mange ting + en del erfaring.
Hvis man føler sig ramt af noget han - eller hvem som helst ellers - har
sagt eller måden det bliver sagt på, så er det fordi det rører ved noget i
en selv - måske bliver man mindet om en brysk far eller onkel eller
lignende - situationer hvor man har følt sig lille eller ikke set.
Min pointe er at de følelser man får ved at læse andres indlæg ikke har en
pind med de andre at gøre. De er ens egne og man kan derfor heller ikke bede
andre om at tage ansvar for dem eller bede andre om at ændre sig på grundlag
af dem.
Man kan kun gøre noget ved ens egen måde at blive berørt af andres indlæg.

I øvrigt vækkede debatten nogle gamle minder i mig, som gjorde at jeg havde
brug for at svare - meget godt eksempel

Tak for ordet!

QT