8310 problmer ?
Fra : Thomas Andersen

Dato : 17-05-03 07:10

Hej Alle!

Er der er venlig sjæl der kan hjælpe ;?
Jeg har en Nokia 8310, som ofte driller. Problemet opstår når man f.eks.
ringer til den. Selv om telefonen ligger med fuld dækning, går den kun
igennem ca. hver anden gang, og ellers på mobilsvar.
Også under en samtale forsvinder lyder i få sek. Og når man nogle gange
forsøger at ringe op, skriver den bare "ringer til xxxx" i 2 sek. for
derefter at gå ud i menuen igen.
Ting som jeg har forsøgt
- Der er lige skiftet højttaler.
- Jeg har lige opdateret softwaren til 6.04 (nyeste)
- Jeg har lige fået nye Telmore simkort
- Alle omstillinger er slået fra
- Fabriksindtillinger gendannet.
- Har checket for fugt på printet

Det skal dog siges at telefonen normalt virker, men det sker desværre ret
ofte at den driller.
Jeg er lidt bange for at det er en hardware fejl, men gættede selv på
problemer med simkortet ?

Anyone ?

mvh Thomas

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 17-05-03 07:19

"Thomas Andersen" <Lomme@Stofanet.dk> skrev i en meddelelse

< snip - et trælst problem>

Jeg har oplevede tilsvarende problemer med min Ericsson T68m, da jeg
havde sådan én for et par år siden. Den havde også problemer med at
ringe op (lagde bare på efter 5 sek), ved fuld dækning fik folk der
ringede blot at vide, at telefonen var udenfor dækning, SMSer kunne ikke
altid sendes osv. Problemet dengang var, at telefonen ikke kunne anvende
1800MHz nettet (Telmore kører jo på både 900/1800 MHz). Telefonen kunne
dengang ikke laves, så jeg fik en ny :D

\Mandal