GPRS og MMS hos Telmore?
Fra : Miggo

Dato : 12-05-03 20:46

Jeg synes at kunne huske noget med at det skulle blive engang efter påske?
Men kan ikke finde noget på telmore.dk der bekræfter dette. nogen der kender
status på det?

mvh

/Michael

Fra : Dennis Enøe

Dato : 12-05-03 21:10

"Miggo" <miggo@(remove)gugf.dk> wrote in message
> Jeg synes at kunne huske noget med at det skulle blive engang efter påske?
> Men kan ikke finde noget på telmore.dk der bekræfter dette. nogen der
kender
> status på det?

Hvis du kigger lidt tilbage vil du kunne se at Frank kom ud og sagde at det
ikke var
lykkedes at skaffe det hurtigere end planlagt.

Ville dog være rart med en update fra ham, et nyhedsbrev sagde Juni, så kom
Frank ud
med påske, nu siger support hos Telmore juli og TDC regner med at det varer
flere
måneder før at de vil tilbyde GPRS og MMS til firmaer på deres net.

Dennis

Fra : Telmore - Frank Rasm~

Dato : 13-05-03 06:57

"Dennis Enøe" <bluesy@spam.tiscali.dk> wrote in message

> [...]
varer
> flere
> måneder før at de vil tilbyde GPRS og MMS til firmaer på deres net.

Jeg må lægge kortene på bordet. Vi ved faktisk ikke hvornår vi specifikt får
de services,
idet der er en række tekniske forudsætninger der skal falde på plads, og med
deadlines
der er rykket flere gange. Vi er blevet lovet det i juni/juli, derfor siger
vores kundeservice Juli,
men i samme sekund vi har noget konkret, melder vi det ud til vores kunder.

Med venlig hilsen

Frank Rasmussen
Telmore A/S

Fra : Dennis Enøe

Dato : 13-05-03 16:48

"Telmore - Frank Rasmussen" <fr@telmore.dk> wrote in message

> [...]
siger
> vores kundeservice Juli,
> men i samme sekund vi har noget konkret, melder vi det ud til vores

Vi håber men TDC er jo ikke altid nemme at danse med, heller ikke selvom
man havde en aftale.

Dennis

Fra : KGB

Dato : 13-05-03 21:43

"Dennis Enøe" <bluesy@spam.tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> [SNIP]... men TDC er jo ikke altid nemme at danse med
[SNIP]
> Dennis

Nu burde det jo ikke være så svært når man selv er lillebror.

Min analyse siger mig, at TDC vælger at afvente til en anden
lavpristaletidskortudbyder kommer først, og følger så op umiddelbart efter
så de ikke mister markedsandele. (Denne politik er helt i overensstemmelse
med TDCs førte "sikkerhedspolitik", men ikke med Telmores der ønsker
kundeglæde fremfor alt. Det andet er, at Telmore i forvejen mister
markedsandele pga. mangel på disse services, men også til TDCs fordel. En
ukendt procent af disse går nemlig til TDCs lavpriskonkurrent: "Mixit")

--
Regards, yours truly madly

(-: KGB
http://goshin-jitsu.dk
CALM UNDER PRESSURE

Fra : Dennis Enøe

Dato : 14-05-03 03:09

"KGB" <KGBNSA@HOTMAIL.COM> wrote in message
> Min analyse siger mig, at TDC vælger at afvente til en anden
> lavpristaletidskortudbyder kommer først,

Tja Mixit og CBB har da MMS nu.

Dennis

Fra : KGB

Dato : 14-05-03 14:59

> "KGB" <KGBNSA@HOTMAIL.COM> wrote in message
>
> Tja Mixit og CBB har da MMS nu.

Ja, mixit - det skriver jeg også. Det er et TDC-produkt.
CBB, har ikke GPRS, men kun MMS.

--
Regards, yours truly madly

(-: KGB
http://goshin-jitsu.dk
CALM UNDER PRESSURE

Fra : Claus E Beyer

Dato : 14-05-03 07:38

"KGB" <KGBNSA@HOTMAIL.COM> skrev i en meddelelse
> [...]

> markedsandele pga. mangel på disse services, men også til TDCs fordel. En
> ukendt procent af disse går nemlig til TDCs lavpriskonkurrent: "Mixit")

Frank og TDC kan formodentligt ikke blive enige om prisen. Frank véd at en god
måde at dyrke forretning på, er tilfredse kunder med priser som folk flest er
villige til at betale. TDC vil formodentligt have GPRS belagt med både
oprettelsesafgifter, månedsafgifter og skyhøje forbrugspriser. Frank véd, at dét
vil hans kunder ikke betale. TDC er bare ligeglade, for her er man nemlig af den
faste overbevisning, at des højere priser man tager, des mere tjener man.

Desuden gætter jeg på at TDC's ejerandel af Telmore, forhindrer Frank i
fremover at klage til Telestyrelsen, hvis han finder sig dårligt behandlet af
TDC.

Claus

Fra : Telmore - Frank Rasm~

Dato : 14-05-03 07:52

"Claus E Beyer" <cebeyer@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> fremover at klage til Telestyrelsen, hvis han finder sig dårligt behandlet

Sagen er den meget simple at TDC endnu ikke kan afregne tingene overfor
service providerne,
og at der arbejdes på sagen. Telmore er fortsat service provider hos TDC, og
har nøjagtig de
samme klagemuligheder som hidtil.

Med venlig hilsen

Frank Rasmussen
Telmore A/S

Fra : Claus E Beyer

Dato : 14-05-03 13:07

"Telmore - Frank Rasmussen" <fr@telmore.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> service providerne,
> og at der arbejdes på sagen. Telmore er fortsat service provider hos TDC, og

Formelt set har Telmore vel de samme klagemuligheder som hidtil, men er der ikke
noget der hedder "selvcensur" omkring det at klage over den som ejer ca. 41 % af
selskabet?

Jeg frygter meget at TDC, der i mine øjne fører en grisk og kundeuvenlig
politik, kommer til at få for stor indflydelse på fremtidige priser og services
hos Telmore.

Claus

Fra : Telmore - Frank Rasm~

Dato : 14-05-03 12:37

> [...]
>
> Jeg frygter meget at TDC, der i mine øjne fører en grisk og kundeuvenlig
> politik, kommer til at få for stor indflydelse på fremtidige priser og

Jeg frygter mere fantasien løber af med nogle af vores kunder, og at de
vurdere os
ud fra udokumenteret idéer og rygter, istedet for at måle os på det vi
leverere !

De 41% du angiver er et af disse rygter, der ikke har belæg i noget
overhovedet. Hvor
har du f.eks. det tal fra ???

Med venlig hilsen

Frank Rasmussen
Telmore A/S

Fra : Claus E Beyer

Dato : 14-05-03 14:01

> [...]

> vurdere os
> ud fra udokumenteret idéer og rygter, istedet for at måle os på det vi

Jeg håber meget, at det blot er fantasien der løber af med mig.

GPRS for the people now !

> De 41% du angiver er et af disse rygter, der ikke har belæg i noget
> overhovedet. Hvor har du f.eks. det tal fra ???

Det véd jeg faktisk ikke. Jeg mener at det var dét tal der var fremme, da
delsalget af Telmore var højaktuelt.

Claus

Fra : Dennis Enøe

Dato : 14-05-03 15:36

> Det véd jeg faktisk ikke. Jeg mener at det var dét tal der var fremme, da
> delsalget af Telmore var højaktuelt.

Ja det tal var ude, men han viste sig at have et mindre tilhørs forhold
til CBB og formentligt derfor rakkede Telmore ned og spredte rygter
(dette er selvfølgit min konkludering ud fra hvad han skrev inden hans
tilhørs forhold kom frem)

Dennis

Fra : Telmore - Frank Rasm~

Dato : 14-05-03 18:13

> [...]
> til CBB og formentligt derfor rakkede Telmore ned og spredte rygter
> (dette er selvfølgit min konkludering ud fra hvad han skrev inden hans

Ja, det var en trist sag. Han kom med mange temmelige grove påstande og
postulater under dække af et anonymt brugernavn, det viste sig han arbejdede
for firmaet Concept-I, der bl.a. har stået for design af CBB hjemmeside.

Med venlig hilsen

Frank Rasmussen
Telmore A/S

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 14-05-03 18:49

> [...]
> påstande og postulater under dække af et anonymt brugernavn, det
> viste sig han arbejdede for firmaet Concept-I, der bl.a. har

Man mister mere og mere af den i forvejen lille respekt man har for
det firma.

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk - http://hs235.dk ::...
"Drømmen om et samlet Europa har ingen mulighed for at

Fra : Peter

Dato : 15-05-03 08:11

Hej Frank,

Hvis jeg husker den debat rigtigt, var der også noget med at du påstod
at du kunne se hans IP-adresse og at du kunne se at han ikke var i
jylland. Det viste sig så ikke at være sandt noget af det du påstod.

Husk at feje for dig egen dør....

Peter.

Fra : KGB

Dato : 15-05-03 09:50

"Peter" <1919@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at du kunne se hans IP-adresse og at du kunne se at han ikke var i
> jylland. Det viste sig så ikke at være sandt noget af det du påstod.

Hvorfor skulle man ikke kunne det ??
Din IP-adresse er: 195.184.122.82

Mht. hvor man befinder sig, så kan man til dels også se det med det rigtige
software. Men det kan snyde, bl.a. fordi min IP-adresse er den samme, også
når jeg anvender min mobil. Dvs. når jeg sender noget fra jylland - eller et
andet sted vil min Kjøwnhavnseke IP-adresse fremgå.

--
Regards, yours truly madly

(-: KGB
http://goshin-jitsu.dk
CALM UNDER PRESSURE

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 15-05-03 16:31

1919@ofir.dk (Peter) wrote in

> Hej Frank,

Gider du ikke svare på Franks indlæg hvis du skriver til Frank ? -
det er lidt nemmere at overskue så.

Fra : Telmore - Frank Rasm~

Dato : 15-05-03 17:57

"Peter" <1919@ofir.dk> wrote in message
> [...]
> at du kunne se hans IP-adresse og at du kunne se at han ikke var i
> jylland. Det viste sig så ikke at være sandt noget af det du påstod.

Jeg har lidt svært ved at se hvor i problemet skulle bestå i, ved at påstå
han
sad i københavn (selvom han fysisk var placeret i Jylland). Firmaet han
enten
officielt, eller på egen hånd, repræsenterede, er et mobilfirma beliggende i
København.

Han fik alle chancer for at stoppe i tide, men det stoppede først da han fik
vished for vi konkret vidste hvor han sad, og hvad formålet med hans indlæg
var.

Sagen er at han under et anonymt navn, postede indlæg som en person der
tilsyneladende
var Telmore kunde (og som påstod at navnet var hans rigtige navn), benægtede
enhver
forbindelse med andre mobilfirmaer m.m. Fakta er at vi ikke havde (har!) en
eneste kunde
der bærer hans påstået navn, fakta er at han arbejder for CBB
marketingsfirma, fakta er
at hans indlæg blev "plantet". Det er mildelst talt ucharmerende, at vi
(jeg) så gav ham en chance
for at stoppe, ved at skrive han sad i københavn, har ikke noget med sandhed
at gøre, det var
simpelthen for at give manden en chance for at stoppe i tide.

Med venlig hilsen

Frank Rasmussen
Telmore A/S