PC <-> SE T68i
Fra : Nick

Dato : 12-05-03 13:40

Øv. Kan ike få det til at virke.

Jeg har prøvet at få billedfætterprogrammet der medfølger knoglen til at
overføre et billede - både via IrDa og en Billionton BT USB dongle.
Intet virker.

Er der ikke nogen der har fået det til at virke som gider hjælpe?

Tusind tak på forhånd.

/Nick

Fra : Dennis Lange

Dato : 12-05-03 13:48

> Jeg har prøvet at få billedfætterprogrammet der medfølger knoglen til
> at overføre et billede - både via IrDa og en Billionton BT USB dongle.
> Intet virker.

Jeg har fint kunne overføre billeder fra PC til t68i med Infrarød... Og har
brugt det medfølgende program.

Hvor er det mere specifikt dit problem opstår?

--
Mvh. Dennis Lange

- Billige, brugte bøger til studiet: www.pensum.dk

Fra : Nick

Dato : 12-05-03 13:56

Lige gyldigt hvor meget jeg prøver, siger billedprogrammet at der ikke er
detekteret nogen T68i.

Hvad skal man indstille i Windows (XP)?

/Nick

Fra : Dennis Lange

Dato : 12-05-03 14:03

Nick <news@SLETMIGskuden.dk> skrev:
> Lige gyldigt hvor meget jeg prøver, siger billedprogrammet at der
> ikke er detekteret nogen T68i.
>
> Hvad skal man indstille i Windows (XP)?

I mit tilfælde har jeg brugt Win95 (da IR-porten sidder på min bærbare, der
er af ældre dato).

Har du aktiveret IR-portene på såvel PC'en som på tlf?

Fra : Nick

Dato : 12-05-03 14:11

Jep!

- og det hjælper ikke.

Jeg har også forsøgt at bruge BT donglen, men det virker heller ikke.

/Nick

Fra : Dennis Lange

Dato : 12-05-03 14:29

Nick <news@SLETMIGskuden.dk> skrev:
> Jeg har også forsøgt at bruge BT donglen, men det virker heller ikke.

Kan du se om din PC "fanger" mobilen via IR?? (ved mig er der et ikon ved
uret, der angiver dette)

Fra : Kasper Hyllested

Dato : 12-05-03 14:29

"Nick" <news@sletmigskuden.dk> writes:
>Jeg har også forsøgt at bruge BT donglen, men det virker heller ikke.

Prøv at se, om der ikke er noget/nogen på http://www.geekzone.co.nz/ der
kan hjælpe dig. Jeg mener at have set en løsning på div. problemer med
T68, BT og Windows XP på den.

Mange hilsner

Kasper Hyllested

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 12-05-03 16:16

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 12-05-03 16:24

> [...]
> Intet virker.
>
> Er der ikke nogen der har fået det til at virke som gider hjælpe?

Hej Nick
Det sku' gerne være en helt enkel øvelse - hvis ellers din hardware er sat
rigtigt op.

1. Kan du brug IR-porten til andet ?
2. Se kontrolpanel/system/hardware/enhedshåndtering og find Inrarøde
enheder - er de markerede som fejlende ?
3. Hvis fejlmarkeret: er det en portkonflikt ? Prøv at skifte portnummer på
IR-porten eller den enhed, den kolliderer med.
4. Se efter hvilken type IR, porten er sat op til. Det skal være IRdA - ikke
FIR. Kan ændres i bios.
Øh - ser lige det er en dongle, du bruger. Så er det ikke i bios, men i
donglens opsætning, du kan ændre dette.

Hvis disse ting er i orden skal det virke - ellers kræver det en nøjere
gennemgang af din PC at finde fejlen.
Og så lige et par dummer spørgsmål: er du sikker på at den USB-port, du
bruger, er sluttet til dit motherboard ?
T68'erens IR-øje sidder til højre for displayet - omme på siden.

Og ja - jeg ved godt det var 2 dumme. Men jeg har selv en gang eller to
siddet og overset de enkleste ting. Især når noget driller.....

Jesper
----------
GS500E når når vejret spiller
Volvo når vejret spilder...

Fra : Nick

Dato : 12-05-03 20:28

Tak for dine svar, men SÅ novice er jeg heller ikke...

Jeg kan få PC'en til at sige at den har fanget en tfl., men Ericssons
billedprogram siger alligevel at der ikke er detekteret nogen tlf.

Det er lidt det samme med BT donglen. Den virker sådan set godt nok, men
alligevel er der ikke nogen kontakt.

/Nick

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 12-05-03 21:39

> [...]
> billedprogram siger alligevel at der ikke er detekteret nogen tlf.
>
> Det er lidt det samme med BT donglen. Den virker sådan set godt nok, men

Hej Nick - kan ikke se mit indlæg fra tidligere på aftenen men regner med at
det er det, du svare på her.

Jeg har lige prøvet at installere Ericsson's My Picture, og det virker uden
problemer.
Undervejs så jeg at programmet selv installerer Mobile Phone Monitor. Prøv
at finde det i kontrolpanelet og se efter at den rigtige com-port er
enabled.
Min IR-port sidder i en bærbar, så port-valget er jo ret fast, modsat dine
eksterne enheder.
I system....porte er min IR-port tildelt en virtuel com 5, selvom mobile
phone monitor er sat til com 1 !?
Muligvis er problemet at Mobile Phone Monitor ikke kan "se" dine eksterne
enheder pga. en manglende/gal opsætning af com-port og/eller virtuel
com-port. Hvis du først er sikker på at den del er på plads, bør du kunne
skifte com-porten i mobile phone monitor til den rette port - hvorefter alt
kører
Så burde IR-kommunikationen virke - BT også, men den kender jeg ikke rigtigt
i forbindelse med pc. Der har dog været skrevet en del herinde om emnet.

Jesper