Telmore: En million gratis WebSMS'er
Fra : Christian Poulsen

Dato : 09-05-03 14:50

9 . maj 2003
En million gratis WebSMS'er
Vi fejrer lanceringen af vores nyeste service, WebSMS, med en hel million
gratis WebSMS'er til vores kunder.

Log ind på din personlige side, og prøv hvor nemt det er.

Du kan oprette din egen adressebog på nettet, og sende SMS'er til én eller
flere modtagere. Du kan gruppere dine kontaktpersoner i f.eks. studiegruppe,
venner og familie. Du kan følge med i, hvornår SMS’erne er sendt. Bare fyr
løs - der er en million gratis SMS'er at eksperimentere med.

http://www.telmore.dk/artikler/090503.html

(Nu 998.074 SMSer tilbage)

Fra : Lars Hansen

Dato : 09-05-03 16:21

Det er da cool nok....hehe
Mangler nu også bare

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 09-05-03 16:24

"Lars Hansen" <Lars_Hansen@lite.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Mangler nu også bare

Hvorfor dog det..?

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn - Besøg Dk.Fritid.Bil

Fra : Søren Blom

Dato : 09-05-03 16:35

"Bjørn Jørvad" <hr*_FJERNDETTE_*bjoern@post.*FJERN_DETTE*tele.dk> skrev

> Hvorfor dog det..?

Der er stadig mennesker der mener at alt på nettet skal være gratis.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 09-05-03 16:41

KLIP

> Der er stadig mennesker der mener at alt på nettet skal være gratis.

Det er det ikke......!

At Telmore kaster 1 million gratis SMS´er (folk betaler i forvejen for deres
internetopkobling) er et glimrende salgstiltag.

Telmore har ca. 255.000 kunder.

Det giver 3,9 gratis SMS pr. kunde. Mon ikke håbet er mindst 2 gange de
gratis, så der kommer lidt fortjeneste i kassen på kampagnen.

Vi skal også huske på at kasse mangler lidt kroner, inden den går i
regnskabsmæssig 0,0.

Hvis ikke må den ny aktionær (måske) kaste penge efter investeringen.

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn - Besøg Dk.Fritid.Bil

Fra : Telmore - Frank Rasm~

Dato : 09-05-03 16:55

"Bjørn Jørvad" <hr*_FJERNDETTE_*bjoern@post.*FJERN_DETTE*tele.dk> wrote in
message news:3ebbcc28$0$48912$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> gratis, så der kommer lidt fortjeneste i kassen på kampagnen.
>
> Vi skal også huske på at kasse mangler lidt kroner, inden den går i

Du tager fejl Men er det emne ikke diskuteret tilstrækkeligt i en anden
tråd ?

Med venlig hilsen

Frank Rasmussen
Telmore A/S

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 09-05-03 18:05

"Telmore - Frank Rasmussen" <fr@telmore.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Du tager fejl Men er det emne ikke diskuteret tilstrækkeligt i en
anden
> tråd ?

Det kan jeg ikke rigtig se ... i øvrigt tillykke med første kvartal
2003......

Hvis du synes, så er det.......men der er såååå laaannnggg tid til
31.12.2003 og du sender jo løbende meddelelser ud til pressen ..... så er
det jo fristende at stikke lidt, når man nu har en glimragende hukommelse
omkring regnskabsprincippet...

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn - Besøg Dk.Fritid.Bil

Fra : Telmore - Frank Rasm~

Dato : 09-05-03 18:16

"Bjørn Jørvad" <hr*_FJERNDETTE_*bjoern@post.*FJERN_DETTE*tele.dk> wrote in
message news:3ebbdfc9$0$48915$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> det jo fristende at stikke lidt, når man nu har en glimragende hukommelse

Ja, gå du bare til den Men det ændrer nu ikke ved at investeringer
sjældent tages over
driften i et selskab, og at vores regnskabs principper (Hvis man vil
sammenligne os med
andre tilsvarende selskaber), er meget konservative og forsigtige.

Vi rapportere løbende til omverden hvordan det går os, den åbenhed mener jeg
vi skylder
vores nuværende og kommende kunder. Hvem vil overlade kontante beløb til en
virksomhed
der muligvis går konkurs ? Vi er stolte af vores resultater, men ville
iøvrigt rapportere et hvilket
som helt resultat.

Med venlig hilsen

Frank Rasmussen
Telmore A/S

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 09-05-03 18:31

"Telmore - Frank Rasmussen" <fr@telmore.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ja, gå du bare til den Men det ændrer nu ikke ved at investeringer
> sjældent tages over
> driften i et selskab,

Her er vi så ikke på linie, da jeg ikke kalder mine kreditores direkte
tilgodehavender 'investeringer'...

Hvis jeg har købt noget af en leverandør for at kunne tilfredsstille min
egen kundes køb (fragtomkostninger, flytteomkostninger osv.), så er det i
min bogføring en driftsomkostning og skal hermed betales i det indeværende
årsregnskab.

> Hvem vil overlade kontante beløb til en
> virksomhed
> der muligvis går konkurs ?

Nej vel.....

> Vi er stolte af vores resultater, men ville
> iøvrigt rapportere et hvilket
> som helt resultat.

Det kan jeg jo se...

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn - Besøg Dk.Fritid.Bil

Fra : Telmore - Frank Rasm~

Dato : 09-05-03 21:34

"Bjørn Jørvad" <hr*_FJERNDETTE_*bjoern@post.*FJERN_DETTE*tele.dk> wrote in
message news:3ebbe5d9$0$48911$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "Telmore - Frank Rasmussen" <fr@telmore.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Her er vi så ikke på linie, da jeg ikke kalder mine kreditores direkte
> tilgodehavender 'investeringer'...

Jeg føler nu vi er helt på linie, naturligvis har vi samme holdning hos
Telmore ???
Har du en anden opfattelse ?

Med venlig hilsen

Frank Rasmussen
Telmore A/S

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 09-05-03 22:56

"Telmore - Frank Rasmussen" <fr@telmore.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg føler nu vi er helt på linie, naturligvis har vi samme holdning hos
> Telmore ???
> Har du en anden opfattelse ?

Hvorfor skulle jeg tro det.... investeringen skal jo betales/nedskrives i
indeværende regnskabsår.

Samtidig er der vel en forøgelse af indeværende regnskabsårs
'flytteomkostninger' (nye abonnenter), eller betales de fuldt ud i 2003...

Det ville naturligvis være et "brud" på gældende regnskabsprincip...

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn - Besøg Dk.Fritid.Bil

Fra : Lars Hansen

Dato : 09-05-03 16:41

"Søren Blom" <soren@blom.dk> wrote in message
> "Bjørn Jørvad" <hr*_FJERNDETTE_*bjoern@post.*FJERN_DETTE*tele.dk> skrev

> Der er stadig mennesker der mener at alt på nettet skal være gratis.

Ja HELST men sådan er vi jo....

Fra : Dennis Enøe

Dato : 09-05-03 17:38

"Lars Hansen" <Lars_Hansen@lite.dk> wrote in message
> Ja HELST men sådan er vi jo....

Med mindre det er lavet ordentligt, så smider jeg gerne en
lille skilling efter tingene

Dennis

Fra : Claus E Beyer

Dato : 09-05-03 17:02

"Christian Poulsen" <deep@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> venner og familie. Du kan følge med i, hvornår SMS'erne er sendt. Bare fyr
> løs - der er en million gratis SMS'er at eksperimentere med.

Det er selvfølgelig meget godt, men nu har jeg lige fornyligt oprettet en
omfattende adressebog hos www.coolsms.dk på deres pro-service, hvor man kan
sende sms til ind- og udland for 20 øre. Jeg frygter dog at det ikke varer længe
inden at prisen bliver forhøjet for sms til udlandet. Jeg gider ikke at oprette
en ny adressebog hos Telmore, og hvad er en sms-sender værd uden en adressebog?

Claus

Fra : Martin Jorgensen

Dato : 09-05-03 18:27

"Claus E Beyer" <cebeyer@hotmail.com> wrote in message
-CUT-

> [...]
oprette
> en ny adressebog hos Telmore, og hvad er en sms-sender værd uden en

Tjaah, så må du jo bare lade være med at bruge Telmore´s service. Så er let
er det.... Personligt er jeg sådan set fløjtende ligeglad med de mange
gratis sms´er, men jeg ved da at der er mange (unge?) der bliver helt vilde
i hovederne pga. sådan et tilbud....... Personligt rører det mig nu ikke og
de sms´er jeg sender plejer jeg bare at sende fra min telefon, som jeg
alligevel altid har på mig...
Det er endnu lettere....

mvh.
Martin Jørgensen.

Fra : Claus E Beyer

Dato : 10-05-03 05:09

"Martin Jorgensen" <megafedt@hotmail.com> skrev i en meddelelse

........ Personligt rører det mig nu ikke og
> de sms´er jeg sender plejer jeg bare at sende fra min telefon, som jeg
> alligevel altid har på mig...
> Det er endnu lettere....

Det er jeg nu ikke enig med dig i. Jeg plejer altid at sende mine sms fra
CoolSMS, hvis jeg alligevel har pc'en tændt og er på nettet, da det er noget
nemmere at skrive på et pc-tastatur end på et mobiltelefontastatur.

Claus

Fra : Ivar Madsen

Dato : 10-05-03 07:39

Claus E Beyer skrev Lørdag den 10. maj 2003 06:09 i
dk.teknik.telefoni.mobil:

> [...]
> fra CoolSMS, hvis jeg alligevel har pc'en tændt og er på nettet, da
> det er noget nemmere at skrive på et pc-tastatur end på et

Det er nok mest et spm. om rutine, jeg har set nogen skrive på mobilen
uden at kikke på den,,,

personligt er det ikke meget jeg har skrevet på mobilen, så jeg finder
det meget besværligt at gøre det på den, og ville også selv vælge
computeren hvis det er muligt,,,

Ivar Madsen

Fra : Jacob Andersen

Dato : 10-05-03 17:27

"Claus E Beyer" <cebeyer@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
noget
> nemmere at skrive på et pc-tastatur end på et mobiltelefontastatur.

Jeg kan huske engang hvor jeg ikke var hjemme og sad foran computeren.

/Jacob

Fra : Jacob Andersen

Dato : 09-05-03 22:10

> [...]
oprette
> en ny adressebog hos Telmore, og hvad er en sms-sender værd uden en

LOL, ja det er fandme for dårligt at Telmore ikke har lavet en adressebog
med alle dine kontakter til dig.

/Jacob

Fra : Claus E Beyer

Dato : 10-05-03 05:12

"Jacob Andersen" <jacob@ond.tv2.dk> skrev i en meddelelse

adressebog?

> LOL, ja det er fandme for dårligt at Telmore ikke har lavet en adressebog
> med alle dine kontakter til dig.

Det er jo ikke det jeg mener. Jeg ville blot "lige af med" min ærgelse over at
det ikke er nemt at overføre en telefonbog fra ét system til ét andet.

Claus

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 12-05-03 21:37

Claus E Beyer skrev:

>Det er jo ikke det jeg mener. Jeg ville blot "lige af med" min ærgelse over at
>det ikke er nemt at overføre en telefonbog fra ét system til ét andet.

Det ville nu også være et hit, hvis der var en "fællesliste", som både
dækkede deres SMS-service, Websvar, og evt. også opkaldsoversigten.
Lige nu skal man indtaste numre 2 steder - det er ikke helt optimalt.

En idé er også at trække data ud fra et register over telefonnumre, så
man direkte via fx Websvar får data om hvem der har ringet, selvom man
ikke har indtastet noget i sin egen lille database!
Desuden vil det så være hurtigere at oprette sin egen SMS-telefonbog.
Indtast blot nummeret, navnet tilføjes automatisk (hvis det ikke er et
hemmeligt nummer). Selvfølgelig skal det efterfølgende være muligt at
ændre navnet (hvis nummeret fx står i en andens navn, eller man
hellere vil bruge en persons kælenavn).

CC til Frank :)

Venligst,
Lasse Hedegaard