Mon ikke det er noget med tal / string ?
Fra : Mads Rahbæk Madsen

Dato : 11-01-01 11:31

Hejsa!

Jeg kan ikke få følgende til at virke. Selvom jeg prøver at få
værdierne udskrevet på siden, og jeg ser at de passer sammen
(querystring og rs("userid")).

Derfor må det være fordi den ene er string, og den anden er noget
andet :)

Men hvordan gør jeg for at få det til at virke?

Mvh. Mads

   UserID = Request.Querystring("userid")

   Do While Not RS.EOF
      If RS("UserID") = UserID then
         response.write "Account enabled!"
         RS("AccountEnabled") = True
         RS.UPDATE
      End If
   RS.movenext
   loop

Fra : Lauritz Jensen

Dato : 12-01-01 15:03

"Mads Rahbæk Madsen" wrote:

> [...]
> (querystring og rs("userid")).
>
> Derfor må det være fordi den ene er string, og den anden er noget
[...]
> If RS("UserID") = UserID then
[...]

UserID i databasen er sikkert et tal(?) og UserID variablen bliver læse
fra Request.Querystring("userid"), så det er en tekst.

Prøv :

If Trim("" & RS("UserID")) = Trim(UserID) then

--
Lauritz

Fra : Mads Rahbæk Madsen

Dato : 13-01-01 23:14

On Fri, 12 Jan 2001 15:02:45 +0100, Lauritz Jensen
<lauritz2@hotmail.com> wrote:

[klip]

>UserID i databasen er sikkert et tal(?) og UserID variablen bliver læse
>fra Request.Querystring("userid"), så det er en tekst.
>
>Prøv :
>
>If Trim("" & RS("UserID")) = Trim(UserID) then

Tak for hjælpen. Virker perfekt. Jeg kunne vel ikke lige få forklaret
hvad den gør? Specielt Trim("" & RS("UserID")) er lidt uklar for mig
:)

Mvh. Mads

Fra : Lauritz Jensen

Dato : 13-01-01 23:57

"Mads Rahbæk Madsen" wrote:

> Tak for hjælpen. Virker perfekt. Jeg kunne vel ikke lige få forklaret
> hvad den gør? Specielt Trim("" & RS("UserID")) er lidt uklar for mig

'RS("UserID")' er recordsettet, som indeholder en eller anden værdi (du
har endnu ikke fortalt, hvad datatypen er) (måske et tal, måske en
teskst, måske null)
'"" & ' søger for, at hvis 'RS("UserID")' er null, bliver det lavet til
en tom streng. 'Trim' fejler nemlig hvis man sender null til den.
'Trim(...)' fjerner mellemrum i starten og slutningen af strengen, den
for som argument. Nogle versioner af gamle odbc-driverer til mssql,
f.eks. havde det med at sende en chr(0) i stedet for null og det kunne
jo også være det var en tekst.
Alt i alt bliver det altså lavet til en tekst, men mellemrum fjernet i
start og slut. 'UserId' kommer fra 'request.querystring', så det er
allerede en tekst og den kan ikke være null.

--
Lauritz

Fra : Mads Rahbæk Madsen

Dato : 14-01-01 00:20

On Sat, 13 Jan 2001 23:56:55 +0100, Lauritz Jensen
<lauritz2@hotmail.com> wrote:

> [...]
>start og slut. 'UserId' kommer fra 'request.querystring', så det er
>allerede en tekst og den kan ikke være null.

Tak for den gode forklaring og undskyld for min forglemmelse
'RS("UserID")' er tal - autonummerering i min Access97 database.

Mvh. Mads