ATT: Frank Rasmussen - Telmore
Fra : Michael

Dato : 01-05-03 21:16

Hej

Først vil jeg lige sige at jeg er meget tilfreds med jer, og især nu hvor
jeg har set man kan sende sms fra jeres side

Det jeg vil høre om, drejer sig om betalings muligheder.
Jeg har Roskilde Bank og ikke noget dankort. Jeg bruger en god ven med
dankort når der skal indbetales penge på min konto. Kunne man ikke lave
noget til andre banker, ligesom i har til Den Danske Bank? Der behøver man
jo ikke dankort.

Det ville være dejligt hvis man kunne slippe for at skulle have fat i andre,
eller lave dankort når man skal indbetale.

Mvh
Michael Juul

Fra : Kenneth Olsen

Dato : 01-05-03 21:19

Michael skrev:

> Hej

Vist lige en ups'er...

--
Kenneth Olsen      kenneth@olsen.dk

"There are 10 types of people in the world... those who understand
binary and those who don't."

Fra : Michael

Dato : 01-05-03 21:24

"Kenneth Olsen" <kenneth@olsen.dk> skrev i en meddelelse

> Vist lige en ups'er...

Hvad mener du?

Mvh
Michael

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 02-05-03 08:57

"Michael" <michael@duerher.dk> wrote in message

> "Kenneth Olsen" <kenneth@olsen.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad mener du?

Jeg tror det Kenneth fisker efter at det burde være stiles direkte til Frank
Rasmussen istedetfor som et opslag i en nyhedsgruppe.

--
/Dennis
Pug 106GTI

Fra : Kenneth Olsen

Dato : 02-05-03 15:16

Michael skrev:

> "Kenneth Olsen" <kenneth@olsen.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad mener du?

Lignede bare en af de her sjove private mails som folk kommer til at
sende til news nogle gange, er sket at meget private og pinlige mails
også er kommet forkert.

Fra : Michael Jensen

Dato : 01-05-03 21:26

"Michael" <michael@duerher.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> noget til andre banker, ligesom i har til Den Danske Bank? Der behøver man

Det er jo ikke noget Telmore har lavet til Danske Bank, men noget Danske
Bank har lavet til brug på Internettet. Derfor skal Roskilde Bank lave noget
lignende det Danske Bank har lavet.

Fra : Michael

Dato : 01-05-03 21:33

"Michael Jensen" <nosp@m.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det er jo ikke noget Telmore har lavet til Danske Bank, men noget Danske
> Bank har lavet til brug på Internettet. Derfor skal Roskilde Bank lave

OK på den måde. Ja men man lære jo hver dag sorry.

Mvh
Michael

Fra : Henning Lund

Dato : 02-05-03 17:23

Michael skrev:

> [...]
> dankort når der skal indbetales penge på min konto. Kunne man ikke
> lave noget til andre banker, ligesom i har til Den Danske Bank? Der

Glem det, jeg har over 25 gange kommunikeret frem og tilbage med Telmore
om alternative betalingsmetoder, selv mit pengeinstitut som ikke er en
af de som Telmore benytter, har ringet og snakket med dem, men nej de
vil ikke yde den service.

> Det ville være dejligt hvis man kunne slippe for at skulle have fat i
> andre, eller lave dankort når man skal indbetale.

Jep man kunne for filen da fixe en anden betalingsmåde, vi lever i år
2003 hvor der findes så rigeligt af andre betalingsmåder som kan
overskues ret enkelt uden Telmore skal hyre 5 ekstra mand til
økonomiafdelingen.
Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/

Fra : Oros

Dato : 02-05-03 18:23

Henning Lund wrote:
> [...]
> Telmore om alternative betalingsmetoder, selv mit pengeinstitut som
> ikke er en af de som Telmore benytter, har ringet og snakket med dem,

Ja det er simpelthen for dårligt, jeg har også kimet dem ned og bombet dem
med emails, men de vil bare ikke acceptere bananer som betalingsform!!!

> Jep man kunne for filen da fixe en anden betalingsmåde, vi lever i år
> 2003

Ja netop... dine bankchecks er forældede, få et visa/dk-kort som alle andre
"moderne" mennesker!

-Rasmus

Fra : Henning Lund

Dato : 02-05-03 19:02

Oros skrev:

> [...]
> betalingsform!!!

> Ja netop... dine bankchecks er forældede, få et visa/dk-kort som alle

I stedet for at skrive sådan en gang gas, så tænk dig om, vi er
adskillige 100000 mennesker i Danmark som _ikke_ kan få dankort, se at
bliv voksen.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 02-05-03 19:47

"Henning Lund" <hlafjerndette@tdcspace.dk> wrote in

> I stedet for at skrive sådan en gang gas, så tænk dig om, vi er
> adskillige 100000 mennesker i Danmark som _ikke_ kan få dankort,
> se at bliv voksen.

Har du hørt om Visa Electron ?

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk - http://hs235.dk ::...
"Drømmen om et samlet Europa har ingen mulighed for at

Fra : Henning Lund

Dato : 02-05-03 20:16

Henrik Stidsen skrev:

> Har du hørt om Visa Electron ?

Jeg er ikke kunde hos Nordea.

Fra : Martin Jorgensen

Dato : 02-05-03 22:29

"Henning Lund" <hlafjerndette@tdcspace.dk> wrote in message

> Jeg er ikke kunde hos Nordea.

Så må du jo vente til du fylder 18 år og kan få et visa/dankort
LOL...

Men derudover mener jeg at du kan få dine forældre til at skrive under, så
de dækker for en evt. overtrukken konto og det betyder at du reelt set godt
kan få dankort før du fylder 18 år. Men det afhænger af dine forældre. Jeg
mener ikke at man kan forlange at Telmore skal kunne gøre mere eller drages
til ansvar for at "Roskilde Banken" ikke kan finde ud af at lave et
ordentligt betalingssystem...

Helt ærligt, mand: Du kan sgu´ da åbne en konto i Nordea hvis dit problem er
så stort. Du kan ikke forlange at Telmore skal kunne løse Roskilde Bank´s
problem... Det der med adskillige 100.000´er af mennesker der ikke kan få et
dankort. Den køber jeg ikke.

Det kan vist ikke diskuteres at du tilhører minoriteten her og du kan bare
åbne en konto i Nordea hvis du syntes du har det så hårdt...

mvh.
Martin Jørgensen.

Fra : Henning Lund

Dato : 03-05-03 05:57

Martin Jorgensen skrev:

> Så må du jo vente til du fylder 18 år og kan få et visa/dankort
> LOL...

Æh jeg er 43 år.

> Helt ærligt, mand: Du kan sgu´ da åbne en konto i Nordea hvis dit
> problem er så stort. Du kan ikke forlange at Telmore skal kunne løse
> Roskilde Bank´s problem...

Helt ærligt mand, jeg bruger ikke Roskilde bank, følg lige lidt bedre
med i tråden.

Det der med adskillige 100.000´er af
> mennesker der ikke kan få et dankort. Den køber jeg ikke.

Det kan jeg garantere dig for der er, du er vist ikke klar over hvor
mange personer med økonomiske problemer som er blacklistet hos
pengeinstitutterne, nogle pga overforbrug dvs de har overtrukket deres
kort så mange gange og med så meget at de spærres, nogle pga deres
indtægt, andre pga div firmakonkurser mm, og sådan en har jeg været
igennem, så der hjælper det ikke jeg slæber min 80 år gamle mor med i
banken.

> Det kan vist ikke diskuteres at du tilhører minoriteten

Jeg ved godt at jeg tilhører mindretallet som ikke har et plastickort,
men når nu Frank er så villig til at svare på andre spørgsmål her i
gruppen, samt rette problemer folk har ved at benytte Telmore, synes jeg
han skulle åbne den mulighed for alternative betalingsmetoder som denne
tråd egentlig handler om.
Jeg er irreteret på Telmore pga jeg gennem ca et år betalte for vore
numre via mit eget pengeinstituts pc bank, der var aldrig problemer, men
pludselig en dag ringede et kvindemenneske fra Telmore og fortalte at
det måtte jeg ikke mere, da der var for meget arbejde med at finde ud af
hvem der havde indbetalt, det fatter jeg ikke, Telmore er da kåret som
det mest servicemindede selskab?

> bare åbne en konto i Nordea hvis du syntes du har det så hårdt...

Se det tror jeg næppe jeg kan, der står en driftkredit med et temmeligt
stort minus og venter.

Fra : Oros

Dato : 03-05-03 11:15

Henning Lund wrote:
> [...]
> indtægt, andre pga div firmakonkurser mm, og sådan en har jeg været
> igennem, så der hjælper det ikke jeg slæber min 80 år gamle mor med i

Man høster som man sår, tag konsekvensen af din fortid!?

> [...]
> at finde ud af hvem der havde indbetalt, det fatter jeg ikke, Telmore
> er da kåret som det mest servicemindede selskab?

Jeg kommer til at tænke på et forslag jeg hørte i radioen engang. Det er
ikke uden videre sammenligneligt med denne situation, men ikke desto mindre
vil jeg lige kort gengive den.
Der herskede et problem med hensyn til hjemløse/tiggere/vagabonder som havde
svært ved at få de penge de får fra forskellige instanser hvad de nu måtte
have meldt sig under. Disse vagabonder mistede tit og ofte alt deres ID,
hvis de overhovedet havde noget, så det var svært for bankerne at
identificere folk og bare udtbetale dem penge for en påstået ejet konto. En
"genial" politiker foreslog derfor at der skulle oprettes og laves et helt
specielt kort til disse mennesker så de alligevel kunne komme til at hæve
deres beskedne beløb de måtte have stående. Hvad den videre udvikling af
dette blev ved jeg dog ikke, men jeg håber da ikke der er spildt resurser på
en sådan løsning. Hvorfor skulle de kunne gemme et sådanne kort når de ikke
kan holde styr på deres anden ID eller kort? Hvorfor skal så'n en lille
gruppe have særrettigheder i forhold til alle andre? Man må da indordne sig
efter hvordan tingene er, og kan man ikke det, så er det da bare "sur mås",
det er jo udelukkende et spørgsmål om individuel vilje, og ikke noget med at
man "ikke er i stand til".
Det samme gælder dette tilfælde synes jeg. Hvis der bliver lavet en anden
form for betalingsmiddel, så skal "storbrugerne" da nok finde en måde at
"patte" denne oxo så den til sidst bliver ubrugelig!? Så der skal laves en
ny betalingsform hvert kvartal?

> Se det tror jeg næppe jeg kan, der står en driftkredit med et
> temmeligt stort minus og venter.

Erfaringens skole er den dyreste...

Fra : Henning Lund

Dato : 03-05-03 12:04

Oros skrev:

> Man høster som man sår, tag konsekvensen af din fortid!?

Du er i lige godt ikke så lidt fræk, hvad kender du om min fortid, det
du ved om den må du meget gerne offentliggøre nu.

Hvorfor skal så'n
> en lille gruppe have særrettigheder i forhold til alle andre?

Nu er jeg ikke i tvivl om at du virkelig ikke aner hvad du snakker om,
den lille gruppe du omtaler består af adskillige 100000 mennesker bare i
Danmark som ikke har eller ikke kan få Dan/Visa kort.

> [...]
> det da bare "sur mås", det er jo udelukkende et spørgsmål om
> individuel vilje, og ikke noget med at man "ikke er i stand til".

Det kan jo lade sig gøre ved rigtig mange andre firmaer på nettet at
betale med sin egen lokale pengeinstituts pc bank eller via
giroindbetaling eller check uden at det går op i hat og briller, at så
Telmore kun vil arbejde sammen med de tre pengeinstitutter de har valgt,
er så lidt af et problem for de som vil benytte en anden form for
indbetaling.

> Erfaringens skole er den dyreste...

Kom så lige med nogle bevis i den påstand.

Fra : KGB

Dato : 03-05-03 20:59

"Henning Lund" <hlafjerndette@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
> Oros skrev:

[::SNIP:: EN MASSE LORT ::SNIP::]

Du er:
1) OT
2) Moralsk forkastelig
3) Hører hjemme i dk.politik (har dog endnu ikke nået grænsen af
mudderkastning)
4) Uvidende om hvad du skriver om, og i mangel på mere saglige og håndfaste
argumenter
5) *PLONK*

/KGB/

Fra : Henning Lund

Dato : 03-05-03 21:14

KGB skrev:

> "Henning Lund" <hlafjerndette@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse

Hvem hentyder du til, brug venligst
http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html til vejledning i hvordan
du klipper i indlæg, dette indlæg du har sendt er vildledende pga både
mit navn og Oros´s fremgår øverst i indlæget som medsendt her.

Fra : Oros

Dato : 04-05-03 15:22

"KGB" <KGBNSA@HOTMAIL.COM> skrev i en meddelelse
> Du er:
> 1) OT

Jeg deltager i en saglig debat, hvad gør du?

> 2) Moralsk forkastelig

Det er et frit land, og din mening er ikke bedre end min.

> 3) Hører hjemme i dk.politik (har dog endnu ikke nået grænsen af
> mudderkastning)

Hvordan udleder du at indlægget hører til i politik???

> 4) Uvidende om hvad du skriver om, og i mangel på mere saglige og
håndfaste
> argumenter

Dine saglige og håndfaste argumenter imod mit indlæg overvælder mig.

> 5) *PLONK*

Så får jeg vel forhåbentlig ikke videre svar fra dig i denne debat...

--
Rasmus Jensen, Ishøj
Min hotmail er "orosaraba"

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 04-05-03 00:07

"Henning Lund" <hlafjerndette@tdcspace.dk> wrote in

> Telmore kun vil arbejde sammen med de tre pengeinstitutter de
> har valgt, er så lidt af et problem for de som vil benytte en
> anden form for indbetaling.

Måske fordi det kun er de tre pengeinstituter der har lavet en reel
netbetaling ?

Fra : Henning Lund

Dato : 04-05-03 07:18

Henrik Stidsen skrev:

> Måske fordi det kun er de tre pengeinstituter der har lavet en reel
> netbetaling ?

Måske, men stadig lidt surt for os andre.

Fra : Kurt Brixen

Dato : 04-05-03 08:29

On Sun, 4 May 2003 08:18:03 +0200, "Henning Lund"

>Måske, men stadig lidt surt for os andre.

Ja, men det er vel derfor Telmore kan lave det så billigt. Kunderne
laver selv alt arbejdet og betaler på forhånd. Så er der nogle der
ikke kan blive kunder, fordi de ikke har Dankort.

Kurt Brixen

Fra : Henning Petersen

Dato : 04-05-03 10:56

On Sun, 04 May 2003 09:29:26 +0200, Kurt Brixen
<no_spam_to_brixen@get2net.dk> wrote:

> Ja, men det er vel derfor Telmore kan lave det så billigt. Kunderne
> laver selv alt arbejdet og betaler på forhånd. Så er der nogle der
> ikke kan blive kunder, fordi de ikke har Dankort.

Ja, men at lave en automatisk FI-korts løsning burde der nu heller
ikke være de store problemer i.

Jeg har selv gjort det på et tidspunkt hvor jeg modtager en diskette
med indbetalings-informationer.

Men kontoen bliver selvfølgelig ikke opdatere i real-time. kan være
det er det der er baggrunden til at stoppe den mulighed

--
Venlig hilsen / Best regards
   Henning

_H_P_C_o_n_s_u_l_t_ http://www.hpc.dk
Skoletoften 9, Blans http://www.turnsys.dk
DK - 6400 Soenderborg

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 04-05-03 22:57

> Måske, men stadig lidt surt for os andre.

Helt enig - men det er da ikke Telmores skyld.

Fra : Henning Lund

Dato : 05-05-03 04:55

Henrik Stidsen skrev:

> Helt enig - men det er da ikke Telmores skyld.

Joe tildels da Telmore kunne vælge andre indbetalingsformer istedet for
bare at benytte de der megapengeinstitutters.

Fra : Christopher Tracy

Dato : 05-05-03 16:13

Hej

> Joe tildels da Telmore kunne vælge andre indbetalingsformer istedet
> for bare at benytte de der megapengeinstitutters.

Det er jo netop, det er der er de betalingsformer der er, der gør at det er
så billigt, at der ikke skal bruges administration på f.eks.
giro-indbetaling o.lign (går jeg da ud fra)

--
/C.T.

==// May U live 2 C the dawn \\==

Fra : Henning Lund

Dato : 05-05-03 19:52

Christopher Tracy skrev:

> Det er jo netop, det er der er de betalingsformer der er, der gør at
> det er så billigt, at der ikke skal bruges administration på f.eks.
> giro-indbetaling o.lign (går jeg da ud fra)

Jeg ville gerne betale et gebyr for at kunne få lov til at overføre
pengene hvis det skulle være på den måde, jeg undrer mig bare hvorfor
Frank ikke vil svare i denne tråd når han aktivt deltager i andre tråde?

Fra : Telmore - Frank Rasm~

Dato : 05-05-03 20:48

> Jeg ville gerne betale et gebyr for at kunne få lov til at overføre
> pengene hvis det skulle være på den måde, jeg undrer mig bare hvorfor
> Frank ikke vil svare i denne tråd når han aktivt deltager i andre tråde?

Nok fordi jeg næppe kan bidrage med noget. Vi har indtil videre valgt at
satse
bredt med de nuværende løsninger, idet vi som bekendt satser meget på
dankort
holdere. Det betyder måske vi afskærer os fra segmenter, men omkostningen
ved f.eks. at bruge girokort er efter vores opfattelse for høj, i forhold
til gevinsten.

Med venlig hilsen

Frank Rasmussen
Telmore A/S

Fra : Henning Lund

Dato : 06-05-03 16:13

Telmore - Frank Rasmussen skrev:

Det betyder måske vi afskærer os fra segmenter, men
> omkostningen ved f.eks. at bruge girokort er efter vores opfattelse
> for høj, i forhold til gevinsten.

Hvad er det så der gør at PBS ikke kan komme til at køre som udtalt af
en af jeres medarbejdere?

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 06-05-03 21:54

> Det betyder måske vi afskærer os fra segmenter, men
>
> Hvad er det så der gør at PBS ikke kan komme til at køre som
> udtalt af en af jeres medarbejdere?

At prisen er for høj i forhold til gevinsten - det gælder om at læse
hvad der står :)

Fra : Henning Lund

Dato : 07-05-03 16:12

Henrik Stidsen skrev:
> At prisen er for høj i forhold til gevinsten - det gælder om at læse
> hvad der står :)

Aha er PBS dyrt i brug?

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 07-05-03 16:32

> Aha er PBS dyrt i brug?

Formentlig i forhold til den administration der skal lægges oven i -
set i forhold til den fortjeneste Telmore har vil jeg tro det er
svært at få til at rende rundt.

Fra : Martin Jorgensen

Dato : 07-05-03 21:13

"Henning Lund" <hlafjerndette@tdcspace.dk> wrote in message

> Aha er PBS dyrt i brug?

Netop! I min boligforening kan man heller ikke tilmelde sig PBS pga. noget
teknisk besværligt og sikkert tidskrævende problemer...

mvh.
Martin Jørgensen.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 05-05-03 16:16

> Joe tildels da Telmore kunne vælge andre indbetalingsformer
> istedet for bare at benytte de der megapengeinstitutters.

som enten vil give et gebyr på indbetaling eller generelt gøre
processen og dermed minutprisen dyrere +

Fra : Henning Lund

Dato : 05-05-03 19:52

Henrik Stidsen skrev:

> som enten vil give et gebyr på indbetaling

Havde jeg ikke det mindste imod.

Fra : Oros

Dato : 04-05-03 15:22

"Henning Lund" <hlafjerndette@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
> Du er i lige godt ikke så lidt fræk, hvad kender du om min fortid, det
> du ved om den må du meget gerne offentliggøre nu.

Kan du ikke bare læse egne indlæg igen?

> Nu er jeg ikke i tvivl om at du virkelig ikke aner hvad du snakker om,
> den lille gruppe du omtaler består af adskillige 100000 mennesker bare i
> Danmark som ikke har eller ikke kan få Dan/Visa kort.

Adskillige 100.000 mennesker... ok... dvs. MINDST 300.000 mennesker, vil du
stadig stå ved dit tal? Her håber jeg naturligvis ikke du tæller børn under
18 med...

> [...]
> Telmore kun vil arbejde sammen med de tre pengeinstitutter de har valgt,
> er så lidt af et problem for de som vil benytte en anden form for

I tilfældet med Telmore er der vel tale om ret beskedne indbetalinger hele
tiden. Det er da simpelthen for dyrt at have folk til at sidde og hitte ud
af hvilke penge der hører til hvor.

> Kom så lige med nogle bevis i den påstand.

Skal jeg nu bevise et gammelt ordsprog?

Fra : Henning Lund

Dato : 04-05-03 16:02

Oros skrev:

> Kan du ikke bare læse egne indlæg igen?

Næe ikke når du ved mere om min situation end jeg selv gør.

> Adskillige 100.000 mennesker... ok... dvs. MINDST 300.000 mennesker,
> vil du stadig stå ved dit tal?

100 % Dankort-indehavere
Med udgangen af 2002 er der udstedt knap 3,3 mio. Dankort. Heraf er ca.
1,9 millioner Visa/Dankort og ca. 1,4 millioner Dankort. Klip fra
http://www.dankort.dk/ramme2.html

Her håber jeg naturligvis ikke du
> tæller børn under 18 med...

Selvfølgelig ikke.

> I tilfældet med Telmore er der vel tale om ret beskedne indbetalinger
> hele tiden. Det er da simpelthen for dyrt at have folk til at sidde
> og hitte ud af hvilke penge der hører til hvor.

Da mit pengeinstitut ville være mig behjælpeligt, spurgte de Telmore
hvorfor det ikke kunne køres via bla. PBS, svaret var: det kan vi ikke
få til at fungere, om det så var noget damen hos Telmore bare slyngede
ud, eller det er korrekt kan jeg ikke svare på.

> Skal jeg nu bevise et gammelt ordsprog?

Nix men du må jo kende meget til mig siden du udtaler dette.

Fra : Anders H. Andersen

Dato : 06-05-03 21:00

On Sun, 4 May 2003 17:02:23 +0200, "Henning Lund"
> [...]
>Med udgangen af 2002 er der udstedt knap 3,3 mio. Dankort. Heraf er ca.
>1,9 millioner Visa/Dankort og ca. 1,4 millioner Dankort. Klip fra

Mener du at alle indbygger i danmark som ikke har Dankort ikke har det
fordi de ikke må få et?

Du kan ikke udlede noget som helst om hvor mange der ikke kan få
Dankort udfra hvor mange som har et. Det eneste du kan sige er at der
5 mill minus (personer under 18) minus 3,3 mill som potentielt kunne
have et Dankort men af en eller anden grund ikke har det.

Med hensyn til Telmore så har de ikke nogen form for forsyningspligt
så hvis de har valgt holde deres forretningsmodel simpel og derved
afskåret sig fra nogle kunder så er det deres sag. Man kan vel også
vende den om og sige at Telmore har holdt det simpelt for at være
sikker på at de kan yde en god service til de kunder de har, det kunne
andre teleselskaber som f.eks. Telia lære noget. Telia har altid
kastet om sig med billige telefoner og regning længe efter at
abonnementet var opsagt.

mvh
Anders

Fra : L C

Dato : 06-05-03 23:05

On Tue, 06 May 2003 22:00:04 +0200, Anders H. Andersen
<aha@spamfilter.invalid> wrote:

> [...]
>5 mill minus (personer under 18) minus 3,3 mill som potentielt kunne
>have et Dankort men af en eller anden grund ikke har det.

Man kan jo også bare se hvor mange der er registreret i RKI. De har
ikke mulighed for at få et Dankort. Eller hvis man er kortmisbruger så
er man også blacklistet.
Min mor derimod vil hverken eje eller have et Dankort. Jeg er sikker
på at hun skal have en pistol i nakken før hun tager imod det. Jeg
tror hendes bankrådgiver river sig i håret hver gang hun siger nej til
det

LC

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 06-05-03 23:21

"L C" <spamtrap@zunzhine.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Man kan jo også bare se hvor mange der er registreret i RKI. De har
> ikke mulighed for at få et Dankort. Eller hvis man er kortmisbruger så
> er man også blacklistet.

Med ovennævnte samt de unges forbrug af mobiltelefoni var det så ikke *det*,
der i tidernes morgen var grunden til indførslen af taletidskort....?

1) Der var folk som ikke kunne/ville betale.

og

2) Unge som ruinerede familien med et enormt forbrug.

Med taletidskort kom man de dårlige betalere til livs og de stakkels
forældre til undsætning.

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn - Besøg Dk.Fritid.Bil

Fra : Henning Lund

Dato : 07-05-03 16:11

Anders H. Andersen skrev:

> Mener du at alle indbygger i danmark som ikke har Dankort ikke har det
> fordi de ikke må få et?

Hvor skrev jeg det?

> Med hensyn til Telmore så har de ikke nogen form for forsyningspligt
> så hvis de har valgt holde deres forretningsmodel simpel og derved
> afskåret sig fra nogle kunder så er det deres sag.

Ganske rigtigt men hvorfor pludselig stoppe min bankoverførsel som jeg
har benyttet over 1 år, det er det der irreterer mig.

>Man kan vel også
> vende den om og sige at Telmore har holdt det simpelt for at være
> sikker på at de kan yde en god service til de kunder de har,

Tjae det er netop ikke en god service at forbyde min indbetaling som har
været brugt over 1 år.

Fra : Anders H. Andersen

Dato : 07-05-03 20:22

On Wed, 7 May 2003 17:11:07 +0200, "Henning Lund"

>Hvor skrev jeg det?
Du skrev det ikke direkte, men hvis det ikke var det du mente så kom
du med en oplysning om at der 3,3 mill dankort indehaver som er totalt
irelevant i denne her sammenhæng.

Hvor mange personer mener du det er der er afskåret fra at have et
dankort?

>Ganske rigtigt men hvorfor pludselig stoppe min bankoverførsel som jeg
>har benyttet over 1 år, det er det der irreterer mig.

Det forstår jeg godt du er men Telmore mener jo åbenbart at det for
besværlig at håndtere bankoverførelse og at de derfor ikke kan yde den
service som de gerne vil.

>Tjae det er netop ikke en god service at forbyde min indbetaling som har
>været brugt over 1 år.
Nææ men det er endnu dårlig service at forstætte med en
indbetalingform som man ikke mener at man kan håndtere
tilfredsstilende (min mening).

mvh
Anders

Fra : Fischer

Dato : 03-05-03 15:19

> Man høster som man sår, tag konsekvensen af din fortid!?
<snip>
> Hvorfor skal så'n en lille gruppe have særrettigheder i
> forhold til alle andre? Man må da indordne sig efter hvordan
> tingene er ....
<snip>

Har du en kammerat der hedder Jonni Hansen?

*Fischer

Fra : Martin Jorgensen

Dato : 04-05-03 00:24

"Henning Lund" <hlafjerndette@tdcspace.dk> wrote in message
-SNIP-
> Helt ærligt mand, jeg bruger ikke Roskilde bank, følg lige lidt bedre
> med i tråden.

Ok, sorry... Gik lidt hurtigt... Det undskylder jeg hermed. Du har ret.

> [...]
> indtægt, andre pga div firmakonkurser mm, og sådan en har jeg været
> igennem, så der hjælper det ikke jeg slæber min 80 år gamle mor med i

Ok, som sagt: Det gik vidst lige lovligt hurtigt nok med min indlæg - jeg
havde ikke lige tænkt over at du nok har ret i det du nu skriver...

> [...]
> gruppen, samt rette problemer folk har ved at benytte Telmore, synes jeg
> han skulle åbne den mulighed for alternative betalingsmetoder som denne

Ok, fair nok at du gør det.

> [...]
> det måtte jeg ikke mere, da der var for meget arbejde med at finde ud af
> hvem der havde indbetalt, det fatter jeg ikke, Telmore er da kåret som

Jah. Det er lidt irriterende, det kan jeg godt følge dig i... Men jeg tror
at det er en generel samfundsudvikling og det sker vist alle mulige steder
(ikke kun hos Telmore), at firmaerne rationaliserer helt vildt, syntes
jeg... Jeg kender det fra flere af mine tidligere studiejobs.

Firmaerne tænker vist efterhånden kun i kroner og ører og ihvertfald i
højere grad end tidligere...

> Se det tror jeg næppe jeg kan, der står en driftkredit med et temmeligt
> stort minus og venter.

Ja, okay, så har du jo ret... Så kan jeg godt se at det er besværligt for
dig...... Igen: Beklager, det gik lidt for hurtigt med mit tidligere
indlæg...

> Mvh
> Henning Lund
Mvh.
Martin Jørgensen.

Fra : Fischer

Dato : 03-05-03 06:23

> Så må du jo vente til du fylder 18 år og kan få et
> visa/dankort LOL...

Du er tydeligvis lige fyldt 18 og stolt over dit nye plastickort.

> Det der med adskillige 100.000´er af mennesker der ikke
> kan få et dankort. Den køber jeg ikke.

Var det dengang dine forældre fortalte dig at Julemanden var fup, at du
udviklede din totalt skeptiske natur?

> Det kan vist ikke diskuteres at du tilhører minoriteten her
> og du kan bare åbne en konto i Nordea hvis du syntes du
> har det så hårdt...

God løsning. Du er vist en rigtig lille problem-knuser.

*Fischer

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 04-05-03 00:05

"Henning Lund" <hlafjerndette@tdcspace.dk> wrote in

> Jeg er ikke kunde hos Nordea.

Det kan du så blive :)

Svjh er det ved at blive vedtaget på højeste sted at den slags skal
være for alle banker så det kommer nok snart.

Fra : Henning Lund

Dato : 04-05-03 07:17

Henrik Stidsen skrev:

> Det kan du så blive :)

Nix det kan jeg ikke, og det står lidt længere tilbage i tråden.

> Svjh er det ved at blive vedtaget på højeste sted at den slags skal
> være for alle banker så det kommer nok snart.

Har du et link?

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 04-05-03 22:59

> Har du et link?

Nope, det er vist en del af de her nye regler om dankort de er ved at
få lavet.

Fra : Jacob Blirup Larsen

Dato : 02-05-03 22:58

> [...]
> 2003 hvor der findes så rigeligt af andre betalingsmåder som kan
> overskues ret enkelt uden Telmore skal hyre 5 ekstra mand til

Ellers kunne man jo gå ned i sin bank og spørge om man evt. kunne få et
dankort.

Jacob

Fra : Peter

Dato : 03-05-03 17:59

Hej Michael

Du kunne også vælge CBB Mobil der kan du betale med girokort. Enten på
posthuset eller via din netbank. Jeg har selv CBB og har aldrig haft
problemer med optankning. Det eneste man skal være klar over er at det
tager 3-5 hverdage før de modtager pengene... Det kræver lige at man
er lidt fremme i skoene.. Går det helt galt kan man købe deres
skrabekort i butikkerne.

Med venlig hilsen

Mads.