Import fra Norge.
Fra : Jane Hansen

Dato : 26-03-01 19:53

Er der nogle som ved om man har stop for import fra Norge til Danmark
pga mund og klov sygen?

Tak på forhånd

Jane

Fra : Nanna Lise Vester

Dato : 27-03-01 15:38

Hej Jane
Tænker du på import af hund ? Jeg har endnu ikke hørt om et sådant
forbud.Kød import forbudet ophæves sandsynligvis om en uge. Du kan evt
kontakte det norske dyrehelse tilsyn for et endegyldigt svar:
http://www.dyrehelsetilsynet.no
Med venlig hilsen
Nanna - bosat i Norge

____________________
Nanna Lise Vester
Email: nanna@redningshund.dk
http://www.redningshund.dk
http://indy.cetus.dk

Fra : Jane Hansen

Dato : 27-03-01 18:08

Ja det gjorde jeg, jeg vil straks kontakte dem, tusind tak

Jame

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 27-03-01 20:59

Sidste weekend var der National udstilling i Hadsund, hvor der var flere
norske hunde der deltog -

Alle hunde udstillinger i Holland er bleven aflyst i dag - Vi var på vej til
Leiden sydvest for Amsterdam hvor vi skulle udstille lørdag - men var
forberedt på en aflysning -

Pia

Fra : Hedda

Dato : 03-04-01 20:40

Hei!

Som nordmann vil jeg si at, ja, grensene er stengt for all inport av dyr,
kyr eller hund!

Hedda

Fra : Nanna Lise Vester

Dato : 04-04-01 09:38

Hej Hedda
Hvorfra har du den information ? Jegbor også i Norge (er godt nok ikke
nordmand) men har fulgt med i udviklingen, så sent som i går spurgte jeg
veterinæren om der blev problemer med at transport af hunde frem og
tilbage mellem Danmark og Norge. Dertil svarede hun, at det troede hun
ikke der ville blive.
Der står ikke noget om at det ikke er tilladt at inføre hund på
www.toll.no

mvh
Nanna

Fra : Aage Kopperud

Dato : 04-04-01 15:03

Hei
Jeg har sjekket litt rundt dette og fått følgende svar :

Når man tar hund til Norge nå skal den bades godt, og holdes i bånd i en
uke.
(Altså helst ingen kontakt med andre dyr i en uke )

Åge Kopperud
http://hundeguiden.no