Nokia 7650 vs 7250
Fra : Lars Knudsen

Dato : 26-04-03 17:30

Hejsa,

Er der nogen der har erfaringer med disse to - valgt den ene fremt for den
anden? Og hvorfor?

** Lars

Fra : Niels T

Dato : 26-04-03 17:51

7650 er kæmpe, det er 7250 ik kan dog godt lide at kamera-linsen i 7650 er beskyttet

Mvh
Niels

Fra : Lars Knudsen

Dato : 26-04-03 18:16

Hej Niels,

"Niels T" <xxxFJERN_DETTExxxNIELS_T79@HOTMAIL.COM> wrote in

> 7650 er kæmpe, det er 7250 ik

Også det jeg lige kunne se - 7650'eren er jo næsten så stor som min iPAQ.

> kan dog godt lide at kamera-linsen i 7650 er beskyttet

Præcist, jeg plejer at have min mobil løst i jakkelommen, den må da blive
lidt gridset til. Og så har 7250 ikke voice-dial, imo en mangel.

** Lars

Fra : Per Jensen

Dato : 26-04-03 20:09

[SNIP]

Det skal dig lige bemærkes, at 7250 IKKE er en Symbian-baseret telefon, så
den kan "intet" i forhold til en 7650, som jeg selv snart har over 500
programmer til !!

7250 er sød, men den kan jo intet ! der er adskillige begrænsninger i den,
se f.eks her:
http://www.nokia.dk/phones/compare/popup.php?currentphone=7250&comparewith=7
650

Jeg syntes ikke at disse 2 mobiler kan sammenlignes, som f.eks. 7650 og 3650
kan, de er jo "stort set" ens, lige pånær at knapperne sidder sindssygt på
3650'eren ! (og så selvf. muligheden for MMC-RAM-kort)

/ Per
www.zapro.dk

Fra : Lars Knudsen

Dato : 27-04-03 10:11

Hej Per,

"Per Jensen" <admin@zapro.dk> wrote in

> Jeg syntes ikke at disse 2 mobiler kan sammenlignes, som f.eks. 7650 og
> 3650 kan, de er jo "stort set" ens, lige pånær at knapperne sidder
> sindssygt på 3650'eren ! (og så selvf. muligheden for MMC-RAM-kort)

Det er vel et spørgsmål om hvad man ønsker af sin telefon - hvorfor man
vælger den ene fremt for den anden. Hvis du kigger i Den Blå Avis er der
faktisk flere 7650 ejere der bytter deres væk for en 7250. Og nok også det
omvendte.

Jeg har en iPAQ til kalender, kontakter, mails, osv. Og selv om det ville
være smart at få det i min mobil, syntes jeg nemlig umiddelbart at 7560'eren
er lidt for stor (men nu har jeg også en 8210 i dag, som jo nærmest kan
forsvinde i en lomme).

Hvad er det for programmer/muligheder du er glad for i 7650'eren? Det kunne
da være...

** Lars

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 01-05-03 03:44

Hej Lars.

7650 og 7250 kan efter min bedste overbevisning heller ikke sammenlignes.
Det er som at sammenligne en elpære med et lystofrør. De begge frembringer
lys
men måden de frembringer lyset på er meget meget forskellige.

Får min 7650 imorgen og flere af mine venner har den allerede.
Jeg kan love dig den er fed. Men Nokia har begået en MEGET dum fejl.
De har markedsført 7650 som et digitalkamera, det kan jeg bestemt ikke
anbefale.
Billederne den tager er så ringe at de ikke kan bruges til andet end fis og
papir.
Kan dog være meget nyttige.

7650 er MEGET mere end en telefon. Det er også en computer i ordets
bogstaveligste forstand.
Man kan installere programmer der er designet specielt til den på. Ikke bare
de lousie Java-programmer som
sikkert kan være meget gode til lidt tant og fjads, næh her snakker vi om
RIGTIGE programmer der er lavet SPECIELT
til denne telefon. Lad mig komme med et par fede eksempler på programmer der
findes og som kan bruges til andet end pis og papir.

F.eks. kan man købe et telefonsvarerprogram som kan tage telefonen, afgive
en besked og modtage en besked.
Dette er ikke at forveksle med den telefonsvarer man normalt har på nettet
og som man skal betale for at aflytte.
Den her kører som et program på 7650 og kan aflyttes og bruges helt gratis
når man har købt programmet.
Dette sparer een for en masse unødige udgifter for opkald og man kan i ro og
mag samle tankerne om den besked som
personen har lagt uden at bekymre sig om at det godt kan gå hen og blive
dyrt. Og så kan man have flere beskeder afhængig af hvad man foretager sig.
Så kan man bare gå ind og sætte den besked på som passer til det man laver.

Er man en type der har lidt travlt eller som måske ikke lige har tid til at
svare alle de SMS-beskeder og opkald man får fra
forskellige på en dag kan man også få en SMS-assistent. Denne vil så når
telefonen modtager et opkald eller en SMS sørge for at sende en slags
autoreply iform af en SMS hvor man f.eks. angiver hvornår man har tid til at

modtage opkald igen.
Hver gang folk sender en SMS eller forsøger at ringe vil programmet så
høfligt sende et svar tilbage til afsenderen. SÅ ved folk hvornår man har
tid til at besvare sit opkald.

Et andet fedt program er en regulær fjernbetjening der kan fjernbetjene
fjernsyn og stereoanlægget.
Så har man alle funktioner samlet i et lille apparat og man skal ikke
bekymre sig om hvor man har gjort af sine fjernbetjeninger.
Man retter bare 7650 mod tv'et og så kan man skifte kanal, skrue op og ned
og alt muligt andet.
Også nyttigt hvis man er på besøg og man ikke kan få ørenlyd for et
buldrende fjernsyn. Så kan man simpelthen skrue ned for fjernsynet med sin
egen telefon. Det er smart.

Der er kommet forskellige programmer til at
organisere alle mulige ting og sager.
Der er bl.a. et program der hjælper med at organisere dine indkøb.
ET andet er et benzinøkonomisystem hvis man hhar bil.
Det holder øje med din benzinøkonomi og du kan udlæse grafer så du
kan se hvornår du har været mindst / mest økonomisk med de dyre dråber.

Der er SÅ mange programmer at du slet ikke kan forrestille dig det.
Jeg vil ikke bruge din tid eller min egen for den sags skyld med at sidde og
remse dem alle op. Dog vil jeg lige fortælle at der er et fedt program mere
på vej med en funktion de fleste mobiler mangler. Nemlig en editor for
billedbeskeder og operatørlogoer. Er der noget der længe har irriteret mig
så er det at man ikke har kunne lave sine egene billedbeskeder direkte på
mobilen. Det skulle snart være løst med dette fede program der er en regulær
editor beregnet til disse formål.

Til slut vil jeg lige sige at man i mobilverden nu er nået til det sted hvor
jeg mener at telefonerne er blevet for små til at være brugbar samtidig med
at mange folk forlanger at de skal være holdbare som bare pokker og at de
skal kunne alt. Dette er ikke teknisk muligt. Enten kan de ikke så meget, er
af en ringe beskaffenhed eller også er de lidt større og kan så næsten alt.
Desuden synes jeg med 7650's funktioner taget i betragtning at den er meget
meget lille. Tænk på din store klodsede Ipaq der ikke engang har indbygget
mobiltelefon og kig så igen på 7650 og hvad den kan, så vil du forstå
hvorfor 7650 måske er lidt større end de fleste telefoner er idag. 7650 er
ikke en telefon for hvem som helst. Det er en telefon for folk som gerne vil
have en god lille handy lommecomputer med på farten. Det at den kan tage
billeder er for mig ikke så vigtigt men blot et ekstra plus til den
iforvejen lange funktionsliste så nej jeg synes ikke den er stor.

Steven

--
Motorola Flare, Nokia 2110i, Alcatel One Touch Easy HF, Alcatel One Touch
Com, Nokia 9000, Nokia 9110 og nu Nokia 7650.

Fra : Niels T

Dato : 26-04-03 22:04

Fandt lige denne side

http://www.esato.com/phones/index.php?phone=26&cp=54
(mener dog de tager fejl mht. bluetooth)

Håber det hjælper,
Niels

Fra : Lars Knudsen

Dato : 27-04-03 10:13

Niels,

"Niels T" <xxxFJERN_DETTExxxNIELS_T79@HOTMAIL.COM> wrote in news:b8es8k$30ji
$1@news.cybercity.dk:

> Fandt lige denne side
> http://www.esato.com/phones/index.php?phone=26&cp=54
> (mener dog de tager fejl mht. bluetooth)

Tak - det er dog så vidt jeg kan se rigtigt nok, at 7250 ikke har BT. Men
7650'eren har også kun BT til data, meget fjollet at de ikke har lavet
support for tale også som i 6310...

** Lars

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 01-05-03 03:50

> Tak - det er dog så vidt jeg kan se rigtigt nok, at 7250 ikke har BT.

Ja det stemmer.

> Men
> 7650'eren har også kun BT til data, meget fjollet at de ikke har lavet
> support for tale også som i 6310...

Det er formentligt noget der vil komme i fremtidige formware-versioner
men du har ganske ret.

Vil også lige pointere at de har taget fejl me hensyn til SuncML.
Godt nok er det ikke indbygget i 7650 men med på den cd-rom der følger med
telefonen ligger det klar til installation på 7650
så faktisk har den jo SyncML.

Steven

Fra : Allan F. Hermansen

Dato : 26-04-03 23:36

>7650 er kæmpe, det er 7250 ik kan dog godt lide at kamera-linsen i 7650 er beskyttet

Linsen kan dog godt blive ridset alligevel. Linsen på min er blevet
godt ridset, paradoksalt nok af beskyttelseskappen. Den ridser
åbenbart hver gang, den slås henholdsvis ind og ud. Noget andet er, at
billedekvaliteten er så elendig i forvejen, at ridserne ikke kan ses
alligevel

De venligste hilsener

Allan
--