ang. raid...
Fra : Jop

Dato : 26-03-01 17:29

Hejsa...

Jeg har lige skaffet mig et raid system bestående af:

1 stk. Promise raid 100 controller
3 stk. Ibm 30 gb diske

Jeg har dog ikke haft held til at få det til at funger endnu...

Jeg kan simpelt hen ikke få den til at boote op på diskene, men jeg godt se
diskene under windows2000 installationen... Jeg kan også godt installere den
første del af win2000, men når den skal boote første gang, har jeg problemet
igen....

Skal alle diskene egenligt partioneres/formateres osv. hver for sig inden de
"sættes sammen".?

Her er hvad jeg har prøvet...
- Undersøgt og ændret i computerens bios.. (boot device1=scsi; osv., boot
fra pci-slot er der ikke noget der hedder i min bios)
- Tjekket controllerens bios (den er sat til at boote på den rigtige array)

Er der nogen der har nogle forslag?

Jeg har prøvet at boote computeren op med win98 diskette, men der kunne den
slet ingen harddiske finde, heller ikke med fdisk...

Please do something...!

René Jeppesen

Fra : Kasper Pedersen

Dato : 26-03-01 19:46

Ved installation af Win2000 skal du under opstart af installations
programmet trykke F6 og indlæse den rigtige driver til din controller.

Fra : N/A

Dato : 27-03-01 13:23

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 27-03-01 13:23

"René Jeppesen" <vipz@worldonline.dk> wrote in message
> Skal diskene være upartionerede inden man begynder på noget... eller?
nej

> Er der ikke en, der lige gider at beskrive fremgangsmåden....

Du har gjort alt rigtigt....MEN promise har en lille hage i nogen
maskiner(blandt andet min) HVIS der sidder en harddisk på controlleren på
bundkortet så vil den ikke boote fra din RAID...

Pil alt af din IDE controller på bundkortet bortset fra floppy og CDROM
drev.....prøv så at genstarte....

Sig lige til hvis det hjælper....

MVH
Thomas

Fra : René Jeppesen

Dato : 27-03-01 18:09

> Sig lige til hvis det hjælper....

hmm. det nåede jeg aldrig at prøve... Jeg opdaterede min bios, og vupti
virkede det.... (fandt en overset opdatering på abits amerikanske
server....)

René Jeppesen