ALDI Tilbud
Fra : Peter Elmkvist Snabe

Dato : 26-03-01 16:00

Hej

Ved gennemlæsning af ALDIs tilbudsavis for denne uge, var der, hvad der
lyder som et godt tilbud på en PC.

Er der nogen der har læst annoncen? eller kender mere til produktet?
Fordele/ulemper?

Fra : izy

Dato : 26-03-01 16:09

"Peter Elmkvist Snabe" <peter@snabe.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> lyder som et godt tilbud på en PC.
>
> Er der nogen der har læst annoncen? eller kender mere til produktet?

Aldi computere ?

Bare navnet... nej.. jeg tror bestemt ikke at det er cas2 ram der sidder i
eller andre fede dele.
Så er det garranteret et gammelt motherboard med ingen ATA/100 support.

Computere har ingenting at gøre i Aldi.. det har folk der vil have en
computer heller ikke.

--
izy
izy@city.dk

Fra : Hauge

Dato : 26-03-01 20:22

Hejsa

"izy" <izy@city.dk> wrote in message news:99nm2h$1akj$1@news.cybercity.dk...
> Computere har ingenting at gøre i Aldi.. det har folk der vil have en
> computer heller ikke.

Ærgeligt at du ikke aner hvad du snakker om, da Aldi-pc'er i Tyskland nok er
de mest solgte og dem der sætter standarden.
Sæt dig ind i hvad du snakker om.

Mvh Hauge

Fra : izy

Dato : 26-03-01 23:04

"Hauge" <hauge@CUThrcnet.dk> skrev i en meddelelse

> Ærgeligt at du ikke aner hvad du snakker om, da Aldi-pc'er i Tyskland nok
er
> de mest solgte og dem der sætter standarden.
> Sæt dig ind i hvad du snakker om.

Åhh hold dog kæft..

Den er jo helt forkert sat sammen..
Fedt med en 1Ghz i et mini-tower og en ATA/66 harddisk.. bare tjek de der
skod 128 MB Sdram som garranteret kun kører Cas3.
Det er en ren lokke pc.. 1Ghz, men du får kun det halve arbejdskraft ud af
den pågrund af det andet hardware. Og så alle de der totalt ligegyldige
office ting.

Hvis Aldi-pc'ere sætter "standarden" i Tyskland.. så er det fandme
sørgeligt.

--
izy
izy@city.dk

Fra : Hauge

Dato : 26-03-01 23:17

Hejsa

"izy" <izy@city.dk> wrote in message news:99oec1$2m9q$1@news.cybercity.dk...
> Åhh hold dog kæft..

I lige måde.

> Hvis Aldi-pc'ere sætter "standarden" i Tyskland.. så er det fandme
> sørgeligt.

Ja bare det ikke er dig der skal gøre det, så er jeg sq glad.

EOD (spild af tid på tåber)
/Hauge

Fra : izy

Dato : 26-03-01 23:29

> I lige måde.

Hehe.. er det fordi du selv har været nede og købe en ?

> Ja bare det ikke er dig der skal gøre det, så er jeg sq glad.

Hvor ligger meningen i den sætning henne ?

Lad vær at kylde med sten hvis din fætter er på skiferie ?

> EOD (spild af tid på tåber)

Ja du er jo så voldsomt klog , berømt og elsket alle mennesker.

--
izy
izy@city.dk

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 26-03-01 23:18

"izy" <izy@city.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> office ting.
>
> Hvis Aldi-pc'ere sætter "standarden" i Tyskland.. så er det fandme

Find en URL til en PC som leverer det samme (eller som du mener 200% af
Aldi'en) til ca. 10k
Det må jo være let, så find nogle stykker til os

--
Mvh. Søren C. Fischer

http://lmarr.dyndns.dk

Fra : izy

Dato : 26-03-01 23:27

"Søren C. Fischer" <soren@fischer.as> skrev i en meddelelse

> Find en URL til en PC som leverer det samme (eller som du mener 200% af
> Aldi'en) til ca. 10k
> Det må jo være let, så find nogle stykker til os

Findes mange sider hvor du kan sammensætte pc'er...
Tror godt du kan finde en til samme penge og bedre performance.

--
izy
izy@city.dk

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 27-03-01 00:54

izy skrev...

>Tror godt du kan finde en til samme penge og bedre performance.

I dare you.

--
kent
www.oldhoj.dk

Fra : Claus Lerbech Jensen

Dato : 27-03-01 05:58

"izy" <izy@city.dk> wrote in message news:99ofna$2ns8$1@news.cybercity.dk...

> [...]
>
> Findes mange sider hvor du kan sammensætte pc'er...
> Tror godt du kan finde en til samme penge og bedre performance.

jeg har prøvet og prisen endte på 15000,- så det er ikke nemt aldien er et
fint tilbud til prisen

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 27-03-01 08:05

"izy" <izy@city.dk> skrev i en meddelelse

> "Søren C. Fischer" <soren@fischer.as> skrev i en meddelelse

> Findes mange sider hvor du kan sammensætte pc'er...
> Tror godt du kan finde en til samme penge og bedre performance.

jamen, det er dig der siger at Aldi's kun leverer 50% af hvad man burde få
for 10.000,-
Find nogle andre til os - det er jo så let siger du!

--
Mvh. Søren C. Fischer

http://lmarr.dyndns.dk

Fra : Henning

Dato : 27-03-01 11:45

On Tue, 27 Mar 2001 00:27:02 +0200, "izy" <izy@city.dk> wrote:

>"Søren C. Fischer" <soren@fischer.as> skrev i en meddelelse

>Findes mange sider hvor du kan sammensætte pc'er...

Vi snakker ikke om "at sammensætte en pc", men om en færdig pakke
incl. software!

Henning

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 27-03-01 14:08

"Henning" <FJERNEShsb@image.dk> skrev i en meddelelse

> Vi snakker ikke om "at sammensætte en pc", men om en færdig pakke
> incl. software!

Han (Izy) taler imod bedre vidende, og fatter ikke en klap af tråden går ud
på.
Han (Izy) tror alting er så let
Han (Izy) mangler iøvrigt *stadigt* at komme med nogle URL's til maskiner
som yder 200% af Aldi'en til samme pris...

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.soren.fischer.as

Fra : izy

Dato : 27-03-01 16:05

> Han (Izy) taler imod bedre vidende, og fatter ikke en klap af tråden går
ud
> på.

Hvis du var så bedre vidende så violle du fandme også 100% vælge en
selv-samlet pc i forhold til en Aldi pc!

> Han (Izy) tror alting er så let

Tja.. det kommer jo an på hvor god man er.

> Han (Izy) mangler iøvrigt *stadigt* at komme med nogle URL's til maskiner
> som yder 200% af Aldi'en til samme pris...

Har ikke sagt 200% men bedre performance kan man godt få.

--
izy
izy@city.dk

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 27-03-01 16:11

> Hvis du var så bedre vidende så violle du fandme også 100% vælge en
> selv-samlet pc i forhold til en Aldi pc!

jamen, så fat det dog: Aldi PC'en *er* et godt tilbud.
Jeg har selv en "homemade" PC, men jeg har heller ingen skrupler ved den
slags!

> Tja.. det kommer jo an på hvor god man er.

Ja, jøsses du er god *LOL*

> Har ikke sagt 200% men bedre performance kan man godt få.

Check selv hvad du skrev

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.soren.fischer.as

Fra : izy

Dato : 27-03-01 20:07

> jamen, så fat det dog: Aldi PC'en *er* et godt tilbud.
> Jeg har selv en "homemade" PC, men jeg har heller ingen skrupler ved den
> slags!

Hvorfor har du en homemade når din elskede Aldi pc er sådan et godt tilbud ?

> Ja, jøsses du er god *LOL*

Ja indtil videre har jeg da kommet mere intelligens snak end du har. Du
sidder bare der og leger verdens mentor og forventer at du ved det hele og
jeg intet. Tror nærmere at det er lige omvendt efterhånden som du ikke har
snakket en skid om noget.

> Check selv hvad du skrev

"Findes mange sider hvor du kan sammensætte pc'er...
Tror godt du kan finde en til samme penge og bedre performance"

Hvor står der 200% ?

--
izy
izy@city.dk

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 27-03-01 20:24

> Hvorfor har du en homemade når din elskede Aldi pc er sådan et godt tilbud
?

Jeg er ikke er i markedet for en færdigbygget PC - det er mine behov ikke
til.
Sagens kerne har dog intet med det at gøre: Aldi'en er et godt tilbudt
uanset om jeg (eller du) har brug for netop det tilbud, get it ?

> [...]
>
> "Findes mange sider hvor du kan sammensætte pc'er...
> Tror godt du kan finde en til samme penge og bedre performance"

Du aner da vidst ikke hvad man skal bruge en message-id til *G*

Jeg viser dig lige hvad det er for et indlæg jeg taler om:

"izy" <izy@city.dk> skrev i en meddelelse
> Det er en ren lokke pc.. 1Ghz, men du får kun det halve arbejdskraft ud af
> den pågrund af det andet hardware.

"det halve".... hvad mener du egentlig med det ?

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.soren.fischer.as

Fra : izy

Dato : 27-03-01 22:30

> "det halve".... hvad mener du egentlig med det ?

Det betyder at den 1GHz cpu slet ikke kommer til at yde det spom den kan med
de ram, motherboard og se det dårlige mini-kabinet de har sat systemet i.
Måske er det smart med 2 USB porte foran.. men der er absolut ingen air flow
inde i selve kabinettet som nærmest kvæler den luft som bliver kølet ind på
cpu'en.. det vil sige at den ikke kan overclockes pågrund af dårlige køling.

Motherboardet er vel ok.. men kan forestille mig at det ikke rigtig
"rykker". Og ram'ene.. man skal sgu nok have 256 (mindst PC133, Cas2) ram
før det følger med cpu'en.

Og harddisken er også lidt ringe. Det vil sige at hukommelse og adgangs
timingen ikke bliver så god. Den bliver hurtigt sløv.

At det er et godt tilbud i forhold til alle de andre mærke-pc'ere er da
rigtig nok.. men jeg ville 100% stå inde for et alternativ som at samle sin
egen pc.. og det koster jo næsten det samme. Undtagen softwaren som er så
skide dyr :(

--
izy
izy@city.dk

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 27-03-01 22:36

> At det er et godt tilbud i forhold til alle de andre mærke-pc'ere er da
> rigtig nok..

Fint!

EOD

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.soren.fischer.as

Fra : Hauge

Dato : 27-03-01 16:14

Hejsa

"izy" <izy@city.dk> wrote in message news:99qa5l$1q7e$1@news.cybercity.dk...
> Tja.. det kommer jo an på hvor god man er.

Du vil altså ikke fatte en ski' af hvad folk forsøger at fortælle dig..

Tilbage til gymnasiet med dig.

/Hauge

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 27-03-01 16:28

> Hejsa
>
> "izy" <izy@city.dk> wrote in message
>
> Du vil altså ikke fatte en ski' af hvad folk forsøger at fortælle dig..
>
> Tilbage til gymnasiet med dig.

Tror du virkeligt at han er så gammel ????

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.soren.fischer.as

Fra : Hauge

Dato : 27-03-01 16:33

Hejsa

"Søren C. Fischer" <soren@fischer.as> wrote in message
> Tror du virkeligt at han er så gammel ????

Hahaha, næeh, det kan du sq egentligt have ret i

Han er da så klog at han kan undvære hovedet, men så vil det bare begynde at
regne ned i halsen på ham, og det er vel synd for 'ham'..

Mvh Hauge

Fra : izy

Dato : 27-03-01 20:12

> Hahaha, næeh, det kan du sq egentligt have ret i
>
> Han er da så klog at han kan undvære hovedet, men så vil det bare begynde
at
> regne ned i halsen på ham, og det er vel synd for 'ham'..

Syntes det er sørgeligt men sådan 2 "voksne" der tror de er så kloge. De
foretrækker en Aldi pc frem for en homemade, det er jo også det der kræver
hjernen. At gå ned i Aldi og smide 10K på bordet.

Men hvis i ikke kan samle en selv så er det sgu synd. Jeg kan godt... og det
er mig i kalder dum.

--
izy
izy@city.dk

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 27-03-01 20:25

> [...]
> hjernen. At gå ned i Aldi og smide 10K på bordet.
>
> Men hvis i ikke kan samle en selv så er det sgu synd. Jeg kan godt... og

1/ jeg har *aldrig* sagt at jeg foretrækker en Aldi PC frem for en
"homemade"
2/ jeg har aldrig sagt at du er "dum"

/Søren

Fra : Hauge

Dato : 27-03-01 20:26

Hejsa

"izy" <izy@city.dk> wrote in message news:99qola$2kn1$1@news.cybercity.dk...
> Syntes det er sørgeligt men sådan 2 "voksne" der tror de er så kloge. De
> foretrækker en Aldi pc frem for en homemade, det er jo også det der kræver
> hjernen. At gå ned i Aldi og smide 10K på bordet.

Du har stadig ikke forstået hvad denne tråd går ud på, prøv at læse den igen
og forstå, du er den eneste her i gruppen der ikke har forstået hvad den går
ud på, og _det_ er sq synd for dig.

> Men hvis i ikke kan samle en selv så er det sgu synd. Jeg kan godt... og
det
> er mig i kalder dum.

Ja for du forstår ikke andre mennesker, så sæt du dig bare bag din computer,
og bli' der..

Mvh Hauge

Fra : izy

Dato : 27-03-01 22:38

> [...]
igen
> og forstå, du er den eneste her i gruppen der ikke har forstået hvad den

Jo.. den gik ud på at der var en der spurgte til råds om et godt tilbud. Jeg
sagde at han skulle vælge et alternativ og det var at samle en pc selv.

> Ja for du forstår ikke andre mennesker, så sæt du dig bare bag din
computer,
> og bli' der..

Det her er et diskussions forum hvor man kan spørge om hjælp og holde
debatter og ting og sager.
Hvis jeg VILLE forstå mennesker så ville jeg opsøge dem og snakke med dem.
Men husk nu at der ikke findes noget rigtigt eller forkert. Det bestemmer
man selv. (Dog inden for hvise rammer i vores nutidens samfund)

Så hvis jeg har en mening må den gælde ligeså meget som din. At man kan
diskuttere til verdens ende om hvems mening der er er rigtig er en anden
ting.

Og lige en sidste ting.. du kan ikke gøre mig ked af det ved at fornærme
mig.. det virker modsat på mig.. jeg bliver stærkere.

--
izy
izy@city.dk

Fra : Hauge

Dato : 27-03-01 22:44

Hejsa

"izy" <izy@city.dk> wrote in message news:99r189$1s3$1@news.cybercity.dk...

> Og lige en sidste ting.. du kan ikke gøre mig ked af det ved at fornærme
> mig.. det virker modsat på mig.. jeg bliver stærkere.

Haha, nå du er sådan en, så forstår man din holdning..

/Hauge

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 27-03-01 23:27

> [...]
Jeg
> sagde at han skulle vælge et alternativ og det var at samle en pc selv.

Nej, du skrev følgende (hvad der iøvrigt har genereret det meste af denne
tråd....):

"izy" <izy@city.dk> wrote in message news:99nm2h$1akj$1@news.cybercity.dk...
> Computere har ingenting at gøre i Aldi.. det har folk der vil have en
> computer heller ikke.

Ovenstående er ikke positivt overfor de mennesker der ovrevejer at købe en
PC i Aldi (eller Fona, Fredgaard, o.s.v.) - og da slet ikke konstruktivt i
den sammenhæng overhovedet.

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.soren.fischer.as

Fra : izy

Dato : 28-03-01 00:45

> Ovenstående er ikke positivt overfor de mennesker der ovrevejer at købe en
> PC i Aldi (eller Fona, Fredgaard, o.s.v.) - og da slet ikke konstruktivt i
> den sammenhæng overhovedet.

Okay.. det var en overdrivelse.. det er da kun godt at man kan skaffe sig en
computer i det nærmeste center. Men jeg bryder mig bare ikke om ideen med at
hvis man lige skal ned og have 2 liter mælk.. nåhh ja hvad fanden.. så køber
man lige en harddisk med hjem. Det burde være sådan at hvis du gik og ville
have en pc så kunne man også få ting inde for samme kategori og ikke noget
helt andet.

- Mor jeg er ovre i Slagterafdelingen og se på pc spil...

Well.. jeg er ret ligeglad.. hvis folk vil have det sådan.. så må de have
det sådan.
Bare ikke min smag.. what can I say ?

--
izy
izy@city.dk

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 28-03-01 08:24

"izy" <izy@city.dk> skrev i en meddelelse

> Og lige en sidste ting.. du kan ikke gøre mig ked af det ved at
fornærme
> mig.. det virker modsat på mig.. jeg bliver stærkere.

Med alderen bliver man normalt mere moderat og tolerant.

--
Peter Thomas Fischer
peter@fischer.as

Fra : izy

Dato : 28-03-01 23:19

"Fischer & Døssing" <peter@fischer.ms> skrev i en meddelelse

> Med alderen bliver man normalt mere moderat og tolerant.

Nej man bliver gammel og kedelig.

Desuden er det vidst dig der gerne vil være 17 igen..

--
izy
izy@city.dk

Fra : Carsten Riis

Dato : 28-03-01 23:31

izy wrote:

> Nej man bliver gammel og kedelig.

Hvor har du den ide fra?

> Desuden er det vidst dig der gerne vil være 17 igen..

Du har altså ikke valgret endnu.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis (for email: se godt efter i headeren)
Hvis du i emnelinjen begynder med Sv: så kan ikke alle læse dine

Fra : izy

Dato : 29-03-01 00:05

"Carsten Riis" <carsten@car_ST_en.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor har du den ide fra?

Jeg kender jo rent faktisk nogle "ældre" mennesker.. og de må da røv kede
sig. Brokker sig altid... synts at deres sysnspunkter er dem som alle skal
have og intet andet er lovligt. I just know.. jeg har mødt mindst 100 af den
slags mennesker.

> Du har altså ikke valgret endnu.

Næhh.. og det skulle gøre den store forskel ?

Man får jo alligevel ikke det man blev lovet for sin stemme.

--
izy
izy@city.dk

Fra : mohr

Dato : 29-03-01 07:52

"izy" <izy@city.dk> wrote

> Næhh.. og det skulle gøre den store forskel ?
>
> Man får jo alligevel ikke det man blev lovet for sin stemme.

LOL - her er jeg sgu' fuldstændig enig med dig izy!!!

/mohr

Fra : Carsten Riis

Dato : 29-03-01 08:38

izy wrote:

> "Carsten Riis" <carsten@car_ST_en.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kender jo rent faktisk nogle "ældre" mennesker..
> og de må da røv kede
> sig.

Det finder du så selv ud af, når du bliver "ældre". Om du vil det
eller ej, så er det lige så sikker som at du skal betale skat.

Hvordan definerer du "ældre"? Alle over tyve år eller hva????

> Brokker sig altid... synts at deres sysnspunkter er dem som alle skal
> have og intet andet er lovligt.

Skægt, den beskrivelse passer ellers på dig i denne tråd.

> I just know.. jeg har mødt mindst 100 af den
> slags mennesker.

Okay, dit "empiriske" (hvis man altså kan tale om empiri i denne
sammenhæng) grundlag er omkring 100 personer. Og derudfra påstår du,
at _du ved_ at "ældre" mennesker keder sig. tsk tsk tsk.
Det er som om du tror, at livet er forbi når man runder det 20.
leveår. Jeg kan røbe, at det første starter der. Man får sig lidt mere
nuancerede holdninger til de problemstillinger man møder i sin
dagligdag.

> Næhh.. og det skulle gøre den store forskel ?

Det er såmend bare rart at vide hvor meget livserfaring du har. Så at
sige, hvilket hvilket perspektiv du udtaler dig fra.

Jeg vil gerne vide, hvordan du har det om fx. 10-15 år. Gad vide om
du bliver /gammel og kedelig/. Det må du jo blive jf. din tidligere
påstand.

Fra : izy

Dato : 29-03-01 16:44

> Det finder du så selv ud af, når du bliver "ældre". Om du vil det
> eller ej, så er det lige så sikker som at du skal betale skat.

Ja.. nedtur over det danske arbejdsmarked.

> Hvordan definerer du "ældre"? Alle over tyve år eller hva????

Please man... jeg synts ikke rigtig at man kan putte en alders grænse på..
det er en mere individuel ting.

> Skægt, den beskrivelse passer ellers på dig i denne tråd.

Nej.. fordi jeg siger at Aldi pc'en er et godt tilbud til nogle folk. Men
jeg siger bare at jeg ville vælge et alternativ.
Og så har der været så mange af jer der er så vildt kloge som absolut skulle
angribe mig. Det er også ok. Men man må vel også have sin egne meningerne.
Så kan manaltid diskuttere meningerne og ikke de folk der har dem ;)

> [...]
> leveår. Jeg kan røbe, at det første starter der. Man får sig lidt mere
> nuancerede holdninger til de problemstillinger man møder i sin

Jeg har set en masse ting. Jeg har da mødt folk på 40 år som jeg synts var
totalt fede. Men så har jeg også mødt over 4 gange så mange som har været
totalt åndsvage at høre på. Det er fordi at de ældre har så mange fordomme
over alt der ikke passer dem. Ja.. der er måske en masse erfaring de ældre
kan bidrage med. Men tro mig når jeg siger at det gælder også direkte
omvendt.

> Det er såmend bare rart at vide hvor meget livserfaring du har. Så at
> sige, hvilket hvilket perspektiv du udtaler dig fra.

Jeg har mistet en del familie (død er en klam ting) jeg har haft damer.. jeg
var ved at miste min bedste ven i Januar (my homie ;) Jeg har oplevet
by-livet og så har jeg haft uendelige lange samtaler med MASSER af folk. Jeg
mener ikke kun om folk på min egen alder men også folk som er i 20'erne og
30'erne og folk som har været helt op til 70+ år gammel. Og det lærer man da
en del af. Og så sprang jeg lige en klasse over sidste år (lille detalje ;).

> Jeg vil gerne vide, hvordan du har det om fx. 10-15 år. Gad vide om
> du bliver /gammel og kedelig/. Det må du jo blive jf. din tidligere
> påstand.

Næhh.. tror jeg ikke. Jeg må jo se hvilket liv jeg vælger at leve når jeg
bliver ældre. Men man kan jo ikke rigtig planlægge sit liv. Det er en
spontan ting som bare "sker". Men sådan som jeg ser det nu.. så vedholder
jeg alle mine gode kvaliteter op igennem alle de mange år.

BTW fed diskussion.. just don't take it personligt ;)

--
izy
izy@city.dk

Fra : Claus Lerbech Jensen

Dato : 29-03-01 16:58

klip

> [...]
da
> en del af. Og så sprang jeg lige en klasse over sidste år (lille detalje

klip

uha da skal vi nu ligefrem ha ondt af dig og hoppede du fra 1 til 3 klasse
eller var det fra 5 til 3 klasse

Fra : izy

Dato : 29-03-01 17:14

"Claus Lerbech Jensen" <claus@lerbech.dk> skrev i en meddelelse

> uha da skal vi nu ligefrem ha ondt af dig og hoppede du fra 1 til 3 klasse
> eller var det fra 5 til 3 klasse

Det er sgu da dig der leger børnehave her.. hvis du ikke kan forstå den
diskussion vi har behøver du ikke at komme med dumme kommentar.. jeg kunne
forstå hvis du var sjov.

--
izy
izy@city.dk

Fra : Claus Lerbech Jensen

Dato : 29-03-01 18:16

"izy" <izy@city.dk> wrote in message news:99vmvu$206h$1@news.cybercity.dk...

> [...]
> diskussion vi har behøver du ikke at komme med dumme kommentar.. jeg kunne

*G* kan se at du da er helt humorforladt, hvis du ikke fattede at den var
for sjov

Fra : izy

Dato : 29-03-01 20:05

> *G* kan se at du da er helt humorforladt, hvis du ikke fattede at den var
> for sjov

Okay.. jeg synts bare at du sad og svinde mig til før.. så jeg havde nok
forventet mere af samme pose.

Men jeg bøjer mig.. *sorry*

--
izy
izy@city.dk

Fra : Carsten Riis

Dato : 29-03-01 22:10

Claus Lerbech Jensen wrote:

> uha da skal vi nu ligefrem ha ondt af dig og hoppede du fra 1 til 3 klasse
> eller var det fra 5 til 3 klasse

Så er det vist på tide, at du hopper over i

Fra : Carsten Riis

Dato : 29-03-01 22:22

izy wrote:

> Nej.. fordi jeg siger at Aldi pc'en er et godt tilbud til nogle folk. Men
> jeg siger bare at jeg ville vælge et alternativ.

Det er ikke du lagde ud med at sige.

At du senere har set det samme alle andre har sagt hele tiden, tja det
glæder mig og andre.

> [...]
> over alt der ikke passer dem. Ja.. der er måske en masse erfaring de ældre
> kan bidrage med. Men tro mig når jeg siger at det gælder også direkte

Herligt, at du kan se nuanceret på tingene.

Så er det bare din mening som ikke kom igennem i de "de indledende
bemærkninger".

> Jeg har mistet en del familie (død er en klam ting)

Jep, min onkel er døde i sidste uge. Blev brændt idag, men skal først
bisættes 5 dage efter mit bryllup, som er den 7 april.

Og nej, jeg tager ikke pis på dig. Det er skam rigtigt!

> [...]
> 30'erne og folk som har været helt op til 70+ år gammel. Og det lærer man da

Jeg er meget glad for, at du skriver sidste sætning.

> Næhh.. tror jeg ikke. Jeg må jo se hvilket liv jeg vælger at leve når jeg
> bliver ældre. Men man kan jo ikke rigtig planlægge sit liv.

Man kan nok ikke planlægge i sidste detalje, men man kan jo opsætte
nogle mål man gerne vil opnå inden en bestemt alder.
Fx. at man vil købe hus/villa inden man bliver 30 og så arbejde efter
at opnå målet.

> Det er en
> spontan ting som bare "sker". Men sådan som jeg ser det nu.. så vedholder
> jeg alle mine gode kvaliteter op igennem alle de mange år.

gode kvaliteter udvikles gennem tiden. Hvis man ved de er der.

En personlige udviklingsområder (nogen vil kalde dem: svage sider)
skal man også arbejde med over tid.

> BTW fed diskussion.. just don't take it personligt ;)

I do not, men vi er vist lidt off-topic her i gruppen. Skal vi vælge
news:dk.snak.off-topic (en gruppe, hvor man afrunder diskussioner, som
er off-topic andre steder end de oprindelige) eller news:dk.livssyn
(en gruppe som diskuterer livssyn) for at snakke færdig???
Kan du ikke sætte Follow-up-to til den gruppe du foretrækker, hvis du
svarer på dette indlæg?

Fra : izy

Dato : 29-03-01 23:13

> Det er ikke du lagde ud med at sige.
>
> At du senere har set det samme alle andre har sagt hele tiden, tja det
> glæder mig og andre.

I starten kommenterede jeg ikke tilbudet.. jeg foreslog mit alternativ.. at
det var billigt har jeg altid sagt.

> Herligt, at du kan se nuanceret på tingene.
>
> Så er det bare din mening som ikke kom igennem i de "de indledende
> bemærkninger".

Ja.. tror bare at folk var lidt for ignorante og misforstod min post.

Jeg sagde at den lugtede lidt af normal-bruger-level... men den er da
billig.. ingen tvivl.

> Jep, min onkel er døde i sidste uge. Blev brændt idag, men skal først
> bisættes 5 dage efter mit bryllup, som er den 7 april.
>
> Og nej, jeg tager ikke pis på dig. Det er skam rigtigt!

Life's a bitch :(

> [...]
> nogle mål man gerne vil opnå inden en bestemt alder.
> Fx. at man vil købe hus/villa inden man bliver 30 og så arbejde efter

Ja det er jo rigtig nok. Men samtidig har man jo nogle talenter.... og ofte
efterfølger interessen. Det jeg siger at hvis man kan det lort med en bold..
ja så får nærmest en automatisk smag for det. Og det er vel også enoget der
er til at bestemme dit liv.

> gode kvaliteter udvikles gennem tiden. Hvis man ved de er der.

noget af det jeg snakker om.. hvis man er født sjov.. ja.. så bliver man jo
ved med være sjov ;)

> En personlige udviklingsområder (nogen vil kalde dem: svage sider)
> skal man også arbejde med over tid.

Tja.. det kommer jo an på hvordan du ser det. F.eks. 99% af samfundet ville
sige at hvis en mand godt kunne lide at slå andre folk ihjel. Så var der
noget galt med ham. Men hvem ved for ham selv? Hvad han føler ang. at dræbe
andre mennesker.

> [...]
> (en gruppe som diskuterer livssyn) for at snakke færdig???
> Kan du ikke sætte Follow-up-to til den gruppe du foretrækker, hvis du

Forståeligt.. der er jo også andre mennesker her.

FUT: dk.livssyn

--
izy
izy@city.dk

Fra : Jesper Ryskin

Dato : 30-03-01 10:25

Fuldstændigt rigtigt, Carsten.

> [...]
at
> det var billigt har jeg altid sagt.

"Computere har ingenting at gøre i Aldi.. det har folk der vil have en
"Åhh hold dog kæft..Den er jo helt forkert sat sammen..Det er en ren lokke
pc.. 1Ghz, men du får kun det halve arbejdskraft ud afden pågrund af det
andet hardware. Og så alle de der totalt ligegyldigeoffice ting.Hvis
Aldi-pc'ere sætter "standarden" i Tyskland.. så er det fandme sørgeligt."

Jeg synes altså ikke du med rette kan sige, izy, at du ALTID har sagt at det
var billigt. Lige i starten gav du udtryk for, at Aldi-PC'ere var det værste
bras, der eksisterede, og ligeledes var folk der købte dem.

Det folk så sagde til dig var, at Aldi-PC'erne faktisk kunne være gode til
NOGEN mennesker, men du benægtede det totalt og pure i starten og benyttede
dig samtidig af chancen til at proklamere, at de måtte være fuldkommen
PC-ignoranter, når de kunne sige sådan.

Jeg kan nu se, at din holdning er blødt op - og du kan GODT se, at
Aldi-PC'en kan være et udmærket valg, alt efter hvad man leder efter.

Det morsomme er, at det er det eneste folk har sagt. Der er sgu' ALDRIG
nogen i denne tråd der har sagt, at en Aldi-PC er den fedeste PC der
eksisterer. Hvad der er sket er sådan set bare, at du nu er mere eller
mindre enig med dem du råbte af i starten. Så indse det nu for helvede: Du
overså totalt sammenhængen i det folk sagde i starten, og havde bare valgt,
at Aldi var noget lort. Det tog 40 mennesker 200 indlæg at få dig til at
indse, at det ENESTE de ville sige var, at Aldi'en kan være udmærket til
nogen mennesker, og ikke computere "har ingenting at gøre i Aldi".

Husk lige, at mange af os har OGSÅ været unge nørder der sad derhjemme med
vores (dengang) XT'ere, 286'ere, 386'ere osv., og programmerede, tweak'ede
osv.dagen lang, og mente at alle mærkevare-maskinerne var det værste LORT
der eksisterede. Men mange af os er kommet videre ud i "den virkelige
verden", og har lært at se på ting som TCO, og brugernemhed. Ikke alle
mennesker har tid, lyst eller evner til at samle deres egen PC. Og den
religiøse holdning om at "så må de sgu' lære det" er helt skudt ved siden
af. Min forældre har f.eks.en PC de bruger ca.15-20 minutter om dagen til
e-mail, skrive breve osv. Skulle jeg sige til dem, at de hellere skulle købe
komponenterne i 10 forskellige forretninger og samle det selv, så de kan få
CAS2 i stedet for CAS3-RAM? Næppe.. De skal bare have en maskine, de kan
sætte i stikket når de kommer hjem. Og blandt DISSE maskiner er Aldi'en
faktisk meget fed, og indeholder netop IKKE så mange skod-dele som en IBM
eller HP gør, samt at den overholder div.standarder, og derfor KAN
opgraderes i modsætning til netop IBM's maskiner.

Personligt har jeg også ændret mig. Jeg kører en forretning, og derfor har
jeg hverken tid eller lyst til at rode for meget med min maskine. Jeg er
sgu' ligeglad om en maskine koster ti eller tyve tusind med den samme
ydelse - bare den ikke koster mig arbejds- eller nede-tid! Så også for mig
ville en Aldi-PC være fin, hvis ikke det lige var fordi, at jeg ligesom dig
er selvbygger - en gang selvbygger altid selvbygger! :)

Det er denne opfattelse af, at der altså er ligeså mange typer købere som
der er mennesker derude, og at sige, at "computer har intet at gøre i Aldi",
er udtryk for en total mangel for sans på dette. Det er derfor folk gætter
på at du er meget ung - for det er typisk i den alder, at man mangler sans
for at folk altså findes i en million nuancer, og at der ikke er én rigtig
ting - heller ikke ved computer-indkøb.

Faktisk vil jeg vove den påstand, at der er flere af de 5 mil.mennesker i
Danmark som Aldi-PC'en er rigtig for, end der er mennesker i Danmark som en
Falkoner-PC er rigtig for - når du ser på deres behov og ønsker. Så derfor
kunne jeg lige så godt sige, at "computer har intet at gøre på Falkoner
Alle". Men jeg gør det ikke, for jeg anerkender at der er forskellige typer
af købere - og behov.

--
Mvh.Jesper Ryskin, ejer af Webconsult

Din computer larmer! I hvert fald mere end du sikkert gerne ville have.
Se på www.webconsult.dk om hvordan du får dæmpet din PC-støj.

Fra : Carsten Riis

Dato : 30-03-01 10:25

Jesper Ryskin wrote:

snip: et helt igennem godt indlæg.

Det er jo ligefør, at jeg udskriver det og hænger det på
opslagstavlen.
Hvilket jeg ikke har gjort med usenet-indlæg endnu.

Skal vi ikke lade være med, at prikke til izy og bare glæde os over,
at han har set "lyset"?????

Fra : izy

Dato : 30-03-01 16:42

"Jesper Ryskin" <ryskin@webconsult.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> andet hardware. Og så alle de der totalt ligegyldigeoffice ting.Hvis
> Aldi-pc'ere sætter "standarden" i Tyskland.. så er det fandme sørgeligt."

Computere har, efter min mening, ikke at gøre så meget i Aldi.. altså.. skal
det være sådan at når jeg går ned efter mælk snupper jeg lige en harddisk
med ? Synts bare at IT og multimedia i en butik.. madvare i en anden.

> [...]
værste
> bras, der eksisterede, og ligeledes var folk der købte dem.

Jeg synts at den var dårlig sammensat, ja.. og jeg synts at den kun var til
middelmådige brugere. Bare kabinettet er en hån mod selvbyggere.

> [...]
benyttede
> dig samtidig af chancen til at proklamere, at de måtte være fuldkommen

Jeg gav folk ret i at den kunne være god for en bestemt klasse mennesker.

> Jeg kan nu se, at din holdning er blødt op - og du kan GODT se, at
> Aldi-PC'en kan være et udmærket valg, alt efter hvad man leder efter.

Jeg har stadig min egen mening. Desuden er der heller ingen "rigtig" mening.

> [...]
> indse, at det ENESTE de ville sige var, at Aldi'en kan være udmærket til
> nogen mennesker, og ikke computere "har ingenting at gøre i Aldi".

Folk begyndte at angribe mig fordi jeg et sagde alternativ var bedre.. at
jeg overdrev en smule, er vel en tendens jeg har. Men mit budskab kom vel
mere eller mindre ud.

> [...]

> eller HP gør, samt at den overholder div.standarder, og derfor KAN
> opgraderes i modsætning til netop IBM's maskiner.

Nej.. men det er jo heller ikke så vigtigt for dem. Du går jo heller ud og
køber den dyreste bil, hvis det er bil du skal bruge meget lidt.

> [...]
dig
> er selvbygger - en gang selvbygger altid selvbygger! :)

Du har vel bare ikke tid til det. Du ville da garranteret gå meget mere op i
det nu hvis du havde tiden.

> [...]
> for at folk altså findes i en million nuancer, og at der ikke er én rigtig

Tja.. jeg høerer sgu MANGE flere sige at folk for andre lande ikke har noget
at gøre i Danmark.. Men det er jo meninger.. og den må vel gælde lige så
meget som ALLE andres.

> [...]
> kunne jeg lige så godt sige, at "computer har intet at gøre på Falkoner
> Alle". Men jeg gør det ikke, for jeg anerkender at der er forskellige

Ja.. men det er jo igen med det hvor meget du bruger det. F.eks. Hvis man er
den slags der konstant hører musik hele dagen.- Ja så vil du sgu nok gerne
have noget kram.. og ikke de der billige Bilka anlæg.

--
izy
izy@city.dk

Fra : DWM

Dato : 30-03-01 17:15

> Nej.. men det er jo heller ikke så vigtigt for dem. Du går jo heller ud og
> køber den dyreste bil, hvis det er bil du skal bruge meget lidt.

Kommer vel an på hvor mange penge man har. Man kører vel ikke
rundt i en Ferrari hele året rundt.
--
Med Venlig Hilsen / Best Regards
Kenneth Iversen

PS: No it´s not a valid emailadress

Fra : izy

Dato : 27-03-01 16:10

"Henning" <FJERNEShsb@image.dk> skrev i en meddelelse

> Vi snakker ikke om "at sammensætte en pc", men om en færdig pakke
> incl. software!

Det snakker du om.. jeg snakker om alternativer.

--
izy
izy@city.dk

Fra : Jakob Bakke

Dato : 27-03-01 11:04

On Tue, 27 Mar 2001 00:03:59 +0200, "izy" <izy@city.dk> wrote:

>Den er jo helt forkert sat sammen..
>Fedt med en 1Ghz i et mini-tower og en ATA/66 harddisk.. bare tjek de der
>skod 128 MB Sdram som garranteret kun kører Cas3.

Skod ram? Siemens?

Med venlig hilsen

Jakob Bakke

Fra : izy

Dato : 27-03-01 16:05

"Jakob Bakke" <jakob.bakke@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Skod ram? Siemens?

Skod bil? Skoda?

--
izy
izy@city.dk

Fra : Claus Lerbech Jensen

Dato : 28-03-01 17:36

"Jakob Bakke" <jakob.bakke@worldonline.dk> wrote in message

> Skod ram? Siemens?
>

> Med venlig hilsen
>
> Jakob Bakke

hmm påstår du at en af europas største elektronik producenter ikke kan finde
ud af at lave godt ram der er billigt, og er det så slemt at det er cas 3
hvis den der betjerner maskinen ikke kan følge med

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 27-03-01 00:46

izy skrev...

>Aldi computere ?
>Bare navnet... nej.. jeg tror bestemt ikke at det er cas2 ram der
>sidder i eller andre fede dele.

Jeg kender ikke det aktuelle tilbud, men Aldi computere har netop ikke ry
for at bestå af skoddele. De er oftest gode gedigne bambus PC'ere, som
hverken skuffer eller overrasker.

>Computere har ingenting at gøre i Aldi.. det har folk der vil have en
>computer heller ikke.

Aldi er en af Tysklands største leverandører af computere. Så du kan
roligt ligge fordommene på hylden. Der er derfor også et stort
supportsystem bag tilbuddene.

--
kent
www.oldhoj.dk

Fra : izy

Dato : 27-03-01 01:24

"Kent Oldhøj" <wol@oldhoj.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Aldi er en af Tysklands største leverandører af computere. Så du kan
> roligt ligge fordommene på hylden. Der er derfor også et stort

Jeg er ligeglad.. desuden snakker du som om at Aldi pc'er simpelt hen bare
er det vildeste til prisen. Det er jo bare pc'er til de middelmådige i
samfundet som vil have en pc til fornuftige penge. At det er lidt guf i den
er da fedt nok. Men der er jo Absolut ingen opgraderings muligheder. Måske
lidt ram.. men så ryger garrantien vel. Derfor ville det da være federe at
samle selv.. du kan selv bestemme hvad du vil have i den. Og du får nemt alt
det til samme pris. Og hvis man er en lille overclocker så er der mange
penge at spare.

Jeg foreslår at samle sin egen pc som alternativ.

http://www.shg.dk/ <--------- gå ind og kig.. fik da samlet næsten samme pc
til samme pris.

Aldi pc'er er et middelmådigt produkt til den "normale" bruger ville jeg
sige. Hvis man er inde i hardware feltet skulle man isteddet samle sin egen.

--
izy
izy@city.dk

Fra : Henrik Bruun-Peterse~

Dato : 27-03-01 07:27

>Men der er jo Absolut ingen opgraderings muligheder.

Den dag du får brug for det går du bare ud og køber en ny, der er rigeligt
med penge at gøre med i forhold til den værdi forringelse en pc til 15-20
tusinde kroner har.

Henrik

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 27-03-01 08:13

"izy" <izy@city.dk> skrev i en meddelelse

> Derfor ville det da være federe at
> samle selv..

Men det er jo *slet* ikke det vi taler om her!
Så EOD fra min side, du forstår åbenbart ikke hvad tråden handler om

--
Mvh. Søren C. Fischer

http://lmarr.dyndns.dk

Fra : izy

Dato : 27-03-01 16:11

> Men det er jo *slet* ikke det vi taler om her!
> Så EOD fra min side, du forstår åbenbart ikke hvad tråden handler om

Søren.. der er ikke noget "vi" fordi jeg snakker om alternativer og dig om
intet.

--
izy
izy@city.dk

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 27-03-01 16:14

> "Søren C. Fischer" <soren@fischer.as> skrev i en meddelelse

> Søren.. der er ikke noget "vi" fordi jeg snakker om alternativer og dig om
> intet.

For the last time: kom med et alternativ til approx. 9.700,- som leverer det
samme.

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.soren.fischer.as

Fra : Jacob Rasmussen

Dato : 27-03-01 10:00

izy wrote:
> Jeg foreslår at samle sin egen pc som alternativ.

Enig, men det er ikke alle der kan eller tør forsøge sig.

> http://www.shg.dk/ <--------- gå ind og kig.. fik da samlet næsten samme pc
> til samme pris.

Her er så mit forsøg. Jeg har ikke tid til at undersøge om det hele
stemmer, da det kun skal være et overslag.

Fra www.shg.dk:
Billigste ASUS MB (Audio?), 1085,-
Billigste HP 8x CD brænder 1225,-
Intel 1GHz PIII 2675,-
Billigste floppydrev 125,-
LiteOn 12x DVD 775,-
Billigste ASUS GeForce 2 GTS (TV?, DDR?) 1815,-
Billigste Quantum 40GB disk 1249,-
Billigste Midi Tower (Aashima) 399,-
Billigste modem (TekComm) 225,-
MS IntelliMouse PS/2 199,-
Billigste noname PC133 128MB RAM 399,-
Billigste tastatur (Scorpius) 79,-
Montering af computer 400,-
Total hardware pris m. moms: 10.650,-

Nero 5.0 199,-
MS Works Suite 2000 (2001 i Aldi) 899,-
Windows ME 1049,-
Total software pris m. moms: 2.147,-

Total samlet pris m. moms: 12.797,-
Hvilket bliver kr. 12.777,93 efter forsendelse og 1% net-rabat er regnet
med.

Hvordan kom du frem til "næsten samme pc til samme pris"?

MVH
Jacob Rasmussen

Fra : Jakob Bakke

Dato : 27-03-01 11:04

On Tue, 27 Mar 2001 02:23:45 +0200, "izy" <izy@city.dk> wrote:

>Men der er jo Absolut ingen opgraderings muligheder. Måske
>lidt ram.. men så ryger garrantien vel.

Ingen opgraderings muligheder? Hvad forhindre folk i at sætten en ny
hardisk, mere ram eller et nyt grafikkort i?

Med venlig hilsen

Jakob Bakke

Fra : Brian Bilenberg

Dato : 27-03-01 12:27

Jeg kan sagtens følge dig i det du siger! Men der er altså utroligt
mange out there som ikke har en klap forstand på hvordan man sætter en
computer sammen og som ikke har "nem" adgang til software. Til disse
slags mennesker er Aldis tilbud bestemt attraktivt da alternativet for
dem er at gå ned i Fona, Merlin osv. hvor de seriøst tager røven på
folk. Desuden ved dem der sælger produkterne i disse forretninger jo
ofte ikke mere om computere end Aldis kassedamer og jeg er ret sikker
på at den support de kan yde nemt kan erstattes af en fornuftig
telefonsupport som der er på Aldis maskiner.

At vi andre feinschmeckere ( - nogen ville sige nørder ) ikke kan
nøjes med en Aldi maskine er jo noget andet. Vi skal jo helst vide
hvilken produktion processoren og graffikkort osv. tilhører for at
være tilfredse...men vi forstår så også at sætte tingene sammen selv
og finde de rigtige ting at sætte sammen. Det gør Hr. og Fr. Jensen
ikke!

Mvh. Brian

Fra : ingeborg jacobsen

Dato : 27-03-01 14:01

"Brian Bilenberg" <brian@bilenberg.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
for
> dem er at gå ned i Fona, Merlin osv. hvor de seriøst tager røven på

og selv nørder kan ikke samle samme slags pc til den pris :-/
mvh
ingeborg

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 27-03-01 14:09

"ingeborg jacobsen" <ijac@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> "Brian Bilenberg" <brian@bilenberg.dk> skrev i en meddelelse
> en
> for
>
> og selv nørder kan ikke samle samme slags pc til den pris :-/

Men der er det så at Hr. Izy siger at han kan samle en der yder det dobbelte
til samme pris.
Han mangler bare lige at sige hvordan...
Kom nu ud af busken Izy !

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.soren.fischer.as

Fra : Brian Bilenberg

Dato : 27-03-01 15:16

Nææ! - jeg ville ihvertfald ikke forsøge...

For det at samle maskinerne selv har aldrig været noget man gjorde for
at spare penge men for at få det optimale ( - efter ens eget hoved ).
Det er vist også bredt anerkendt i "nørd"-kredse at det er tilfældet.
Der hvor man nogengange sparer penge ved at bygge selv er hvis man har
nogle stumper man kan genbruge. Men hvis man skal bygge et helt nyt
system fra bunden kan man ikke hamle op med et tilbud som dem
Medion/Lifetec/Aldi kører med.

Det siger også næsten sig selv da de jo køber HW ind til maskinerne i
rigtig stor stil. Så vidt jeg ved solgte de 500.000 stk. af 900MHz
maskinen til jul og jeg tror nok at ordrer i den størrelse hos feks.
en graffikkort/HD/DVD/CDRW/RAM -producent betyder at man får en seriøs
rabat.

Mvh. Brian

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 27-03-01 15:44

> Men hvis man skal bygge et helt nyt
> system fra bunden kan man ikke hamle op med et tilbud som dem
> Medion/Lifetec/Aldi kører med.

Jeg er 100% enig i dit indlæg, men tråden fik liv da Hr. Izy påstod det
modsatte.
Kom nu ud af busken Izy, og hvis os hvor man får det dobbelte for pengene

(hint: det er svært hva *G*)

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.soren.fischer.as

Fra : izy

Dato : 27-03-01 16:32

> Jeg er 100% enig i dit indlæg, men tråden fik liv da Hr. Izy påstod det
> modsatte.
> Kom nu ud af busken Izy, og hvis os hvor man får det dobbelte for pengene
>
> (hint: det er svært hva *G*)

Næhh.. ikke specialt.. okay.. det med softwaren kan nemt blive et problem
(fordi software er så pisse dyrt) Men hvis vi ikke regner softwaren med.

Asus A7V 1.195 kr.
Athlon Thunderbird 900MHz 1.319 kr. <----- Intet problem til at få den til
at køre over 1000MHz
Køler 130 kr.
Apacer 128MB 443 kr.
IBM DeskStar 75GXP 45GB 1.490 kr.
HP CD-RW 9150i Internal 32x/8x/4x / 1.212 kr.
Creative PC-DVD Encore 12X 683 kr.
Aopen HQ45 ATX (Blue) 493 kr.
AGP-V7700 GeForce2 GTS w./TV-Out GeForce2 GTS 1.911 kr.
Mus+Keyboard 300 kr.

regn selv lidt på det... så er der jo intet software med.. men så kan man
også selv vælge.. ikke sjovt at betale for noget Works shit hvis man
alligevel ikke bruger det.

--
izy
izy@city.dk

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 27-03-01 20:29

> Næhh.. ikke specialt.. okay.. det med softwaren kan nemt blive et problem
> (fordi software er så pisse dyrt) Men hvis vi ikke regner softwaren med.

Hmmm....
Og du mener ikke at "gratis" software for adskilligt mange penge er et
argument som kunne få Aldi's PC til at fremstå som et godt tilbud ?
(læs: jeg kan forstå på dig at du ikke betaler for din software *G*)

> regn selv lidt på det... så er der jo intet software med.. men så kan man
> også selv vælge.. ikke sjovt at betale for noget Works shit hvis man
> alligevel ikke bruger det.

En eller andet tekstbehandler får man jo nok brug for før eller siden...
Bruger du Wordpad......?
Anyway - køber du alle de ting samme sted, så du kan spare lidt på
porto+efterkravsgebyr, eller skal alle delene hver tillægges 50-100 kroner
for porto+efterkrav...?
Eller hvor mange liter benzin putter du i knallerten for at kunne ture DK
rundt efter stumperne....?

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.soren.fischer.as

Fra : izy

Dato : 27-03-01 22:44

> [...]
> argument som kunne få Aldi's PC til at fremstå som et godt tilbud ?
> (læs: jeg kan forstå på dig at du ikke betaler for din software *G*)

Tja.. den kan vel diskutteres.. jeg har over 20 original spil (og mindst
ligeså mange pirat-kopier)

Nej.. men de fleste folk har sgu en Windows 98 liggende.. (eller en i
familien) lidt surt at have 2 når de ca. koster 1000 kr. stykket.

Desuden er der ikke noget om at hvis Windows er installeret på en mærkevare
pc.. tilhører den harddisk så ikke Microsoft ? (Eller sådan noget lign. har
været lidt debat omkring det)

> [...]
> for porto+efterkrav...?
> Eller hvor mange liter benzin putter du i knallerten for at kunne ture DK

Det er vel underordnede.. fordi tænk nu hvis den eneste Aldi der har en
computer tilbage ligger i Jylland.. så skal man jo helt til lorteland for at
hente den.

Man kan altså også hente sin hardware fra de forskellige web-shops. Så det
går vel op imod hinanden.

--
izy
izy@city.dk

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 28-03-01 08:29

> [...]
en
> computer tilbage ligger i Jylland.. så skal man jo helt til lorteland

Tag dig sammen !

PLOINK.

--
Peter Thomas Fischer
peter@fischer.as

Fra : izy

Dato : 28-03-01 13:51

> Tag dig sammen !
>
> PLOINK.

Lorteland skal ikke forstås som et dårligt sted.. men som et sted der ligger
langt væk. Skulle nok have brugt ordet Langbortistand.

Men allerede de kommenatrer jeg har fået.. så må da der være noget galt med
nogle af jer derovre..

--
izy
izy@city.dk

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 28-03-01 17:20

> Men allerede de kommenatrer jeg har fået.. så må da der være noget galt med
> nogle af jer derovre..

Du har aldrig overvejet om der var noget galt med dig selv.
Du skal nok ikke få det undersøgt, for du bliver nok ikke glad for
svaret

FUT dk.mudderkastning

--
/kenne

A trainstation is a place where trains stops.
A busstation is a place where buses stops.
On my desk I have a workstation.

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 28-03-01 10:40

> Det er vel underordnede.. fordi tænk nu hvis den eneste Aldi der har en
> computer tilbage ligger i Jylland.. så skal man jo helt til lorteland for at
> hente den.

Så kom Jyden op i mig.
Jeg har passivt fulgt med i tråden, og syntes egentlig du (Izy, hvad
fanden er det for et navn) var latterlig.
Nu beviser du netop selv, hvor latterlig du er.
Jeg håber ikke, der er en eneste her i tråden, der kan tage dig seriøst.
Skrub tilbage i børnehaveklassen (mon han er så gammel) og lad os
seriøse folk i fred.

Fra : izy

Dato : 28-03-01 13:48

"Kenneth Kristensen" <kenne@control.auc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg håber ikke, der er en eneste her i tråden, der kan tage dig seriøst.
> Skrub tilbage i børnehaveklassen (mon han er så gammel) og lad os

Hvis du mener ordet "lorteland" så var det ikke ment som at Jylland var et
dårligt sted.. men nærmere et sted der ligger langt væk. Kunne lige så godt
have brugt ordet Langbortistand. Men det tænkte du jo vel ikke på.. sgu da
dig der er latterlig.

--
izy
izy@city.dk

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 28-03-01 17:22

> [...]
> have brugt ordet Langbortistand. Men det tænkte du jo vel ikke på.. sgu da

Ud fra opførslen i denne tråd er der vist ingen tvivl om hvem der er
mest latterlig (Hvis du ikke forstår dette hint, så er det dig)

FUT dk.mudderkastning

Fra : izy

Dato : 28-03-01 17:46

> Ud fra opførslen i denne tråd er der vist ingen tvivl om hvem der er
> mest latterlig (Hvis du ikke forstår dette hint, så er det dig)

Det er dig der går amok og angriber mig. Jeg forklarede mig bare. Jeg har
ikke gjordt noget galt.

> FUT dk.mudderkastning

Diskussisonen er slut hvis du ikke kan finde noget relativt at sige om emnet
og ikke om mig.

--
izy
izy@city.dk

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 27-03-01 20:54

izy skrev...

>Næhh.. ikke specialt.. okay.. det med softwaren kan nemt blive et
>problem (fordi software er så pisse dyrt) Men hvis vi ikke regner
>softwaren med.

Hvordan dælen vil du benytte din splinternye PC uden software? Du har da
ret i at man selv kan vælge med din metode, men man skal altså stadig
vælge Og for langt de fleste vil det eneste reelle alternativ være en
Windows98/ME. Lad os sige at man kan få den smidt i nakken som OEM
version for en tusse.

>Asus A7V 1.195 kr.
>Athlon Thunderbird 900MHz 1.319 kr. <----- Intet problem til at få den
>til at køre over 1000MHz

Jamen det er heller ikke noget problem at få Aldi'en til at køre over
1100Mhz...

> [...]
>Creative PC-DVD Encore 12X 683 kr.
>Aopen HQ45 ATX (Blue) 493 kr.
>AGP-V7700 GeForce2 GTS w./TV-Out GeForce2 GTS 1.911 kr.

Kommer nok til at knibe med at få MS mus+keyboard for 300,- kr., men lad
det ligge. Du har glemt en lille detalje:

Porto. Dine priser er hentet hos forskellige forhandlere, og så er det
kun realistisk hvis du beregner porto i en eller anden størrelse.

Bottom line, du kan ikke sammensætte en PC med samme minimumskrav som
AldiPC'en opfylder, til samme pris. Og slet ikke en maskine der yder
mere.

--
kent
www.oldhoj.dk

Fra : Karsten Andersen

Dato : 28-03-01 07:19

Tue, 27 Mar 2001 19:54:04 GMT, skrev Kent Oldhøj, på 41 linier, i
<Xns9071DECB9B697kentoldhojdk@212.54.64.135>, :

+ et diskettedrev og Højtalere

Karsten
Http://www.jyde.org
ICQ: 14948433

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 28-03-01 14:53

Og en PSU hvis ikke jeg tager meget fejl.

Mvh

Bruno

PS. Køleren er også MEGET billig hvis der skal overclockes.

Fra : izy

Dato : 28-03-01 17:15

<iddqd@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Og en PSU hvis ikke jeg tager meget fejl.

I Aopen kabinettet følger der en strømforsyning med.

> PS. Køleren er også MEGET billig hvis der skal overclockes.

Næh.. ikke Specielt. Det er sgu kun hvis du overdriver det. At få 100 MHz
ekstra ud af en TB 900 kræver ikke det store.

--
izy
izy@city.dk

Fra : Claus Lerbech Jensen

Dato : 28-03-01 17:44

"Kent Oldhøj" <wol@oldhoj.dk> wrote in message
> [...]
>
> Bottom line, du kan ikke sammensætte en PC med samme minimumskrav som
> AldiPC'en opfylder, til samme pris. Og slet ikke en maskine der yder

hvad med arbejdsløn til den der samler den, alle de ture på posthuset efter
pakker der ikke kommer samme dag, jeg ville ikke kunne sætte den sammen
bestille hardware hente stumper og samle dem på under 2 timer, hvad får jeg
i løn for det, jeg ved at jeg ikke arbejder gratis

Fra : izy

Dato : 28-03-01 23:24

> [...]
jeg
> i løn for det, jeg ved at jeg ikke arbejder gratis

Hmm.. Vil du have a løn af en eller anden for at samle en Pc til dig selv?

Og man kan jo bare hente hardwaren hos dem man har bestilt det hos.

--
izy
izy@city.dk

Fra : Claus Lerbech Jensen

Dato : 29-03-01 16:59

"izy" <izy@city.dk> wrote in message news:99to96$1hrg$1@news.cybercity.dk...

> [...]
>
> Hmm.. Vil du have a løn af en eller anden for at samle en Pc til dig selv?
>
> Og man kan jo bare hente hardwaren hos dem man har bestilt det hos.

nej det vil jeg ikke men for at kunne nå på posthuset skal man gå tidligt
fra arbejdet og derved kommer man ikke op på det antal timer som man skal
være der og derfor kan man blive trukket i løn

Fra : izy

Dato : 29-03-01 17:16

> nej det vil jeg ikke men for at kunne nå på posthuset skal man gå tidligt
> fra arbejdet og derved kommer man ikke op på det antal timer som man skal
> være der og derfor kan man blive trukket i løn

Hør nu hvad jeg siger for sidste gang...

Man kan hente hardwaren hos dem man bestiller det hos.. du ved hvis du har
en bil eller et andet transportmiddel. Det svarer vel til at gå ned i Aldi
og hente sin pc.

--
izy
izy@city.dk

Fra : Claus Lerbech Jensen

Dato : 29-03-01 18:21

"izy" <izy@city.dk> wrote in message news:99vn48$20b3$1@news.cybercity.dk...

> [...]
> en bil eller et andet transportmiddel. Det svarer vel til at gå ned i Aldi

ja det kan man da hvis de steder man bestiller dem ligger lige ved siden af
men ellers er det ikke nemt tager da ikke til roskilde fra nord for kbh i
bil for at hente en harddisk, eller for den sags skyld på cykel. desuden
skal man så med regne slid på bilen og udgifter til parkering/benzin det er
faktisk tit billigere at få det tilsendt, men det ved du vel og hvis man
skal til bare 3 forhandlere tager det hurtigt et par timer også er det da
nemmere at hente den i aldi

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 29-03-01 19:04

> [...]
> en bil eller et andet transportmiddel. Det svarer vel til at gå ned i Aldi

Nu gennemgår vi lige din indkøbsseddel, ik
Vi antager at du bor i Kbh, er Valby ok ?

- Asus A7V - 4000 Roskilde
- Apacer 218MB - 8350 Hjortshøj
- IBM Deskstar 75GXP - 8350 Hjortshøj
- HP CD-RW 9150i - 8800 Viborg
- Creative PC-DVD Encore - 8800 Viborg
- Aopen HQ45 ATX - 8800 Viborg
- AGP-V7700 GeForce2 GTS w./TV-Out - 8800 Viborg

Tastatur, mus, floppy, software, højttalere kan nok fås et af de 3 steder...

Men det er vist hævet over enhver tvivl, at selvom du tager en taxa til den
nærmeste Aldi og henter en PC, så er det kolossalt meget billigere end, at
drøne Sjælland og Jylland rundt efter hardware...
Hvis vi antager, at det koster 150 kroner, at hyre den nævnte taxi fra Valby
til Aldi tur/retur, så gad jeg godt se hvordan i alverden det er muligt at
komme dække Kbh/Roskilde/Viborg/Hjortshøj for samme beløb...
Man kan selvfølgelig cykle... eller køre på knallert... Men broen koster
penge... så man er nok nødt til, at svømme over storebælt... for så at stå
på Fyn uden sin cykel/knallert...
Jeg *tror* at manden/damen/drengen/pigen med Aldi-PC'en har spillet mange
spil, skrevet mange breve/stile og surfet mange timer på internettet inden
projekt "drøne Danmark rundt efter hardware" er tilendebragt...
Iøvrigt er det slet ikke årstid til at svømme over Storebælt - det må vente
til det bliver sommer, og så er vi lige vidt...
Det er også grinagtig tanke, at skulle svømme over Storebælt med et
PC-kabinet på slæb.....!

Næh du - Aldi-PC'en bliver et bedre og bedre tilbud for hver dag der går

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.soren.fischer.as

Fra : Claus Lerbech Jensen

Dato : 29-03-01 19:53

> [...]
> PC-kabinet på slæb.....!
>
> Næh du - Aldi-PC'en bliver et bedre og bedre tilbud for hver dag der går

*LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL* giver Søren helt ret

Fra : izy

Dato : 29-03-01 20:07

"Søren C. Fischer" <soren@fischer.as> skrev i en meddelelse

[Snip]

Søren... hvis jeg nu var rigtig smart.. tror du så ikke at jeg ville vælge
en butik hvor de havde generelt gode priser og så bestille helle pakken der
fra ?

f.eks. prcdata.dk eller shg.dk eller mange andre.

--
izy
izy@city.dk

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 29-03-01 20:58

> [...]
der
> fra ?
>
> f.eks. prcdata.dk eller shg.dk eller mange andre.

MEN - så holder dine priser jo ikke mere

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.soren.fischer.as

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 30-03-01 03:52

izy skrev...

>Man kan hente hardwaren hos dem man bestiller det hos.. du ved hvis du
>har en bil eller et andet transportmiddel. Det svarer vel til at gå
>ned i Aldi og hente sin pc.

Bortset fra at så holder dine priser ikke.

--
kent
www.oldhoj.dk

Fra : izy

Dato : 30-03-01 16:43

> Bortset fra at så holder dine priser ikke.

Du ville påstå at hvis jeg bestilte en harddisk over internettet.. så ville
dens pris blive alt afgjordt hvordan betaleren modtager den ?

--
izy
izy@city.dk

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 30-03-01 18:48

izy skrev...

>Du ville påstå at hvis jeg bestilte en harddisk over internettet.. så
>ville dens pris blive alt afgjordt hvordan betaleren modtager den ?

Lad nu være med at gøre dig selv dummere end du er. Det klæder dig
overhovedet ikke. Du er smart nok til at vide at de priser du har
indhentet er fra hardware leverandører spredt over hele landet. Hvis du
vil hente hardwaren selv, skal der beregnes omkostninger til transport.
Alternativt skal du regne med udgifter til forsendelse.

Det er belastende at skulle tage højde for at du konsekvent vil misforstå
eller tolke de indlæg man kommer med.

--
kent
www.oldhoj.dk

Fra : izy

Dato : 30-03-01 20:18

> [...]
> Alternativt skal du regne med udgifter til forsendelse.
>
> Det er belastende at skulle tage højde for at du konsekvent vil misforstå

Gik bare udfra at du havde opfattet hvor jeg ville hen. De "net" priser
ligger meget tæt oppe ad hinanden fra konkuranterne af. Så man vælger vel
bare den der ligger nærmest. Det bliver vel højst 100 kr. extra. Så kan det
vel bedre betale sig med de 45,- i fragt.

--
izy
izy@city.dk

Fra : Jesper Ryskin

Dato : 31-03-01 09:50

> [...]
det
> vel bedre betale sig med de 45,- i fragt.

Christ Izy, fat nu, hvad der bliver sagt! Du gav engang en pris på et TOTALT
SYSTEM, ikke en enkelt harddisk el.lign., og dette TOTALE SYSTEM's pris var
baseret på at du kunne få alle løsdele til samme pris som på edbpriser.

Du har så enten to muligheder:

1 * Du skal købe alle disse ting hvor de er billigst (som dine priser gik ud
fra), og dermed betale 45kr.i fragt måske 10 gange, samtidig med at du står
uden nogen form for garanti på dit system, kun på enkelt-delene, hvilket KAN
blive meget besværligt, afhængigt af leverandøren.
2 * Du kan købe alle tingene ét sted. Men så holder dine priser STADIG ikke.
For ingen butikker har alle disse dele til samme pris. Køber du 10 ting
samme sted, skal du sikkert betale noget, der ligner i alt
1.000-1.500kr.ekstra for et totalt system.

Bottom line: Du kan ikke regne med priserne fra forhandlere spredt over hele
landet, og så sige, at du bare kan købe dem "samme sted". Så må du også
samtidig lave regnestykket om!

Har du f.eks.prøvet at lave en beregning, hvor du køber det hele hos ÉN af
forhandlerne? Endsige den, der ligger nærmest?? Og alt dette er jo så under
forudsætning af, at de rent faktisk kan SKAFFE varerne..

Fra : mohr

Dato : 28-03-01 22:00

"izy" <izy@city.dk> wrote:

> Apacer 128MB 443 kr.

De Apacer som kan købes til den pris er også CAS3, som meget vel kan
køre 133CAS2 eller mere (har selv haft Apacer som kørte 153CAS2) men
det er det også stor sandsynlighed for at Simens rammene kan.

> IBM DeskStar 75GXP 45GB 1.490 kr.

Du skriver at det er verdens bedste harddisk - det er noget forbandet
vrøvl, meget muligt at den har været markedets hurtigste IDE HD (har
selv en 75GXP), men det er den absolut ikke længere!! Du kan evt.
opdatere din viden på fx. www.tomshardware.com

Aldi pc'en er et vildt godt tilbud til den rette målgruppe med 2 års
garanti!

/mohr

Fra : izy

Dato : 28-03-01 23:33

"mohr" <mmohr@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> vrøvl, meget muligt at den har været markedets hurtigste IDE HD (har
> selv en 75GXP), men det er den absolut ikke længere!! Du kan evt.

Det er den bedste IDE harddisk.... men hvis du har noget der er bedre til
samme pris så snak dog.. kan ikke bare give et link og sige der er det
bedste.

> Aldi pc'en er et vildt godt tilbud til den rette målgruppe med 2 års
> garanti!

Ja.. men jeg foreslår stadig et alternativ hvis man har interesse inde for
Pc'er.

--
izy
izy@city.dk

Fra : mohr

Dato : 28-03-01 23:44

"izy" <izy@city.dk> wrote

> [...]
bedre til
> samme pris så snak dog.. kan ikke bare give et link og sige der er

Hvordan definere du "bedste"??
Hvor svært er det lige at finde rundt på et af de bedste hardwaresites
www.tomshardware.com - nej vel, ikke så svært men jeg hjælper da
gerne:

http://www4.tomshardware.com/storage/01q1/010312/index.html
og en anden test:
http://www.tecchannel.de/hardware/498/30.html

> Ja.. men jeg foreslår stadig et alternativ hvis man har interesse
inde for
> Pc'er.

Der er absolut alternativer, og jeg skriver også "til rette
målgruppe" - men 2 års garanti finder man normalt ikke på løsdele
hardware.

/mohr

Fra : izy

Dato : 29-03-01 00:11

> Hvordan definere du "bedste"??
> Hvor svært er det lige at finde rundt på et af de bedste hardwaresites
> [...]

Ja.. jeg ved da godt at der kommer nye harddiske som bliver fremvist ved
CeBIT i år.. men de er jo ikke på marked endnu. Og desuden vil IBM GXP75 slå
dem prismæssigt.

Men nu kommer IBM vidst nok med en GXP60.. tror godt at de andre godt
allerede nu kan lægge sig ;)

--
izy
izy@city.dk

Fra : mohr

Dato : 29-03-01 07:25

"izy" <izy@city.dk> wrote

> [...]
ved
> CeBIT i år.. men de er jo ikke på marked endnu. Og desuden vil IBM

Hmm f.eks. har Maxtor disken været tilsalg længe. Den er kun marginalt
dyrer end GXP75

Du mangler stadig at fortælle hvordan du definere "bedste disk"?

/mohr

Fra : Jesper Ryskin

Dato : 29-03-01 00:57

> Hvor svært er det lige at finde rundt på et af de bedste hardwaresites
> [...]

For nu lige at FORSVARE izy's standpunkt:

For det første har han indrømmet, at Aldi'en er et godt køb, og et godt
valg, til dem, der ikke har forstand på, eller ikke gider spilde for meget
tid på deres PC (hvis bare du havde kunnet se, izy, at det var det ENESTE
folk ville have dig til at sige fra starten af, så havde vi undgået 85% af
de indlæg her - der var ingen grund til at tvære Aldi's PC ud som du gjorde
fra starten af - men lad nu det ligge).

Lad os dog i det mindste lige bifalde fyren for, at han GODT kan se pointen
i nogen af de indlæg der har været - omend hidsighed nogen gange får os til
at svare for hurtigt på en provokation (den var specielt rettet mod dig,
Izy, men det betyder sgu' ikke at det kun har været dig). I en debat som
dette ville det hjælpe, hvis der var en slags mekanisme, der gjorde, at man
først kunne svare på et indlæg 60 minutter efter man havde læst det ;). Det
ville gøre tingene simplere...

Mht.testen på Tom's hardware, så er den ret typisk for dem: De glemmer
TOTALT (med mindre jeg er for træt til at nærlæse her kl.2 om natten) at
teste tingene i NT/2000, hvor IBM traditionelt (don't ask me why!) scorer
bedre end i 98/ME-versionerne - i hvert fald i følge en del test, jeg har
set. For en Win2000-bruger som mig (og alle de andre :), så er det rimelig
relevant. IBM klarer sig generelt bedre i NTFS end FAT32, når man taler om i
forhold til konkurrenterne. Hvad jeg dog derimod kun kan glæde mig over, er
at støjen fra alle de nye drev er endnu lavere end IBM's 75GXP, som jeg
ellers selv bedømmer som virkelig støjsvag - og det er en rigtig god nyhed i
min branche :).

Men som sagt: Få NT/2000 med. Jeg så en test for meget kort tid siden, hvor
IBM bankede alle i 2000, mens den lå lidt halvsløjt i ME/98.

Fra : mohr

Dato : 29-03-01 07:49

"Jesper Ryskin" <ryskin@webconsult.dk> wrote

> For nu lige at FORSVARE izy's standpunkt:

Vil ikke mene at jeg angriber izy's standpunkt, men påpeger blot nogle
fakta, som f.eks 2 års garanti, hotline og målgruppe. Personligt kunne
jeg ikke finde på at købe den, jeg vil selv have 100% valgfrihed i min
konfiguration.

> [...]
rimelig
> relevant. IBM klarer sig generelt bedre i NTFS end FAT32, når man

Tomshardware skriver om deres test setup at der er anvendt win98 og
w2k, men gengiver ikke resultater fra begge OS såvidt jeg kan se, og
han skriver ikke hvilket filsystem der er benyttet, hvilket klart er
en mangel. Jeg benytter også selv w2k, men da NTFS er klart
langsommere på min GXP75 end FAT32, har jeg valgt at konvertere disken
til FAT32 med den i w2k indbyggede convert kommando.

> [...]
jeg
> ellers selv bedømmer som virkelig støjsvag - og det er en rigtig god

Hvis jeg sætter min GXP75 til max ydelse med IBM util. synes jeg
absolut ikke den er støjsvag, men sænker jeg hastigheden kan den gøres
næsten støjfri, men den er så ulidelig langsom...

> Men som sagt: Få NT/2000 med. Jeg så en test for meget kort tid
siden, hvor
> IBM bankede alle i 2000, mens den lå lidt halvsløjt i ME/98.

Testen på tecChannel.de er testet på NT4 under NTFS, og giver
tilsvarende resultat som tomshardware!

/mohr

Fra : izy

Dato : 27-03-01 16:13

"ingeborg jacobsen" <ijac@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> og selv nørder kan ikke samle samme slags pc til den pris :-/

How would you know ?

--
izy
izy@city.dk

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 27-03-01 16:15

> "ingeborg jacobsen" <ijac@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> How would you know ?

Du ved det kan vi så forstå:
1/ saml en PC med tilsvarende stumper til approx. 9.700,-
2/ og giv os så en URL eller en prisliste på hvad du har brugt af stumper.

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.soren.fischer.as

Fra : ingeborg jacobsen

Dato : 27-03-01 21:37

> How would you know ?

fordi jeg også samler pc-ere og leder efter pristilbud!
for igen at gå tilbage til trådens oprindelige spørgsmål,
der blev spurgt om det var et godt tilbud - og det er
der vist bred enighed om at det er.
Indtil videre er der nævnt mange fordele og få
- endsidige- ulemper.
Og nej - jeg har heller ikke købt min computer i Aldi
af den simple grund jeg har en, der er rimelig i ydelse.
Men sad jeg med en gammel computer og skulle anskaffe en
ny, så ville jeg ikke tøve med den her - efter at have læst tråden.
mvh,
ingeborg

Fra : Martin A

Dato : 27-03-01 11:10

izy wrote:

> [...]
> Så er det garranteret et gammelt motherboard med ingen ATA/100 support.
>
> Computere har ingenting at gøre i Aldi.. det har folk der vil have en

Tja, jeg tror folkene i Aldi har ligeså meget forstand på computere som dem
i Fona, Merlin, Føtex og Bilka ;)
Hvad så hvis der ikk er ATA/100 support ? Hvilken harddisk giver større
data transmission med ATA/100 end med ATA/66 ? Skriv gerne en link til en
test.
Jeg vil sige det er bedre at købe maskinen i Aldi end i de andre ovenfor
nævnte butikker fordi det er billigere.

Hilsen Martin

Fra : izy

Dato : 27-03-01 15:59

"Martin A" <maa.150@rsk.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> test.
> Jeg vil sige det er bedre at købe maskinen i Aldi end i de andre ovenfor

*LOL* IBM Deskstar GXP75 - 45 GB for 1400,- (Over nettet) bedste IDE
harddisk på marked.

--
izy
izy@city.dk

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 27-03-01 16:13

> *LOL* IBM Deskstar GXP75 - 45 GB for 1400,- (Over nettet) bedste IDE
> harddisk på marked.

Og din manglende viden til webbaserede butikker skriger til himlen:
hit med en URL til en butik der 1/ sælger den til 1.400,- _OG_ 2/har den
hjemme.

hvor hvor hvor ?

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.soren.fischer.as

Fra : izy

Dato : 27-03-01 20:09

> Og din manglende viden til webbaserede butikker skriger til himlen:
> hit med en URL til en butik der 1/ sælger den til 1.400,- _OG_ 2/har den
> hjemme.
>
> hvor hvor hvor ?

Søren.. nu holder du snart din kæft.. du sidder der som om du er så skide
klog og udspørger mig hele tiden. Er det fordi du ikke selv ved det ?

Okay.. Harddisken koster 1490 danske kroner. Og det er den bedste IDE
harddisk på marked. Du ved godt hvad IDE er ik? Eller vil du også have
forklaring på det?

Ja og hvis du vil købe den så kig på:

http://www.chippen.dk/

De skulle åbenbart have den hjemme. Og ja der har været lidt mangel på den
her for tiden.

--
izy
izy@city.dk

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 27-03-01 20:22

> [...]
>
> http://www.chippen.dk/
>
> De skulle åbenbart have den hjemme. Og ja der har været lidt mangel på den

Jezuz christ... Jeg havde min første SCSI disk før du anede hvad en computer
var

Jeg tvivler på at de har den hjemme - den har været mangelvare længe, der er
sågar folk der efterspørger den brugt nu
Men en forhandler kan jo sagtens tiltrække kunder med en fiktiv lav pris
(efterhånden mere almindeligt på edbpriser end det omvendte).

Og nej jeg vil ikke købe en sådan, jeg har de diske jeg skal bruge.

/Søren

Fra : Jacob Rasmussen

Dato : 29-03-01 19:20

izy wrote:

> [...]
> >
> Okay.. Harddisken koster 1490 danske kroner. Og det er den bedste IDE
> harddisk på marked. Du ved godt hvad IDE er ik? Eller vil du også have

Prisen hos denne butik er ganske rigtigt 1.490 kr. Men det ser ikke ud
til, at man kan afhente varer hos butikken, og selv om man kunne, er det
jo kun en mulighed hvis man bor i nærheden af Hjortshøj (15 km nord for
Århus).
Fragt for varer på 0-5 kg. ligger på 45,- ved forudbetaling og 85,- ved
efterkrav (formentligt ikke inklusiv 8,- opkrævet af postvæsenet). Dette
bringer prisen op på mindst 1.535,- hvilket ikke er det samme som
1.400,- efter min opfattelse.

MVH
Jacob

NB: Hvorfor angiver du ikke dit eget navn i dine indlæg Izi? Vil du ikke
stå ved det du selv skriver?

Fra : izy

Dato : 29-03-01 20:16

"Jacob Rasmussen" <drebin@diku.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> efterkrav (formentligt ikke inklusiv 8,- opkrævet af postvæsenet). Dette
> bringer prisen op på mindst 1.535,- hvilket ikke er det samme som

Nu rettede jeg det også til 1.490,- men hey.. hvis jeg kan få den bragt til
min hoveddør med garranti.. Så lægger jeg da gerne de 45 kr. oven i. Det
svarer vel til benzin ned til Aldi eller hva ?

> NB: Hvorfor angiver du ikke dit eget navn i dine indlæg Izi? Vil du ikke
> stå ved det du selv skriver?

Skulle "izy" være et dækkenavn eller hvad påstår du ?
Men hvis du ikke har fundet ud af det.. så er det faktisk ret smart at have
et "alias" på internettet. Meget brugt af hackere, folk der spiller spil og
mindst 100 andre grupper. Man ser det selv i bokseringen "Iron" og "Super"
<-- ahem "fede". Og blandt venner hvis man har nogen. Og det ses jo tit. Så
selvfølgelig står jeg ved hvad jeg siger. At mit navn er ændret gør jo ikke
det store.. det er stadig MIN mail du kan skrive til.

--
izy
izy@city.dk

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 29-03-01 21:00

> [...]
> min hoveddør med garranti.. Så lægger jeg da gerne de 45 kr. oven i. Det
> svarer vel til benzin ned til Aldi eller hva ?

Og når du gør det ved 10 varer, bingo: plus 500 kroner !

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.soren.fischer.as

Fra : Jacob Rasmussen

Dato : 29-03-01 21:48

izy wrote:

> [...]
> min hoveddør med garranti.. Så lægger jeg da gerne de 45 kr. oven i. Det
> svarer vel til benzin ned til Aldi eller hva ?

De fleste mennesker vil bare ikke være i stand til at sidde og vente på
pakkeposten dagen lang, og derfor vil et antal pakker (af en hel
bestilling) skulle hentes på posthuset. Måske kan man nøjes med en
enkelt tur til posthuset eller to, men det er min påstand at dette kan
sidestilles med en tur til Aldi. Reelt set får man derfor efter min
mening ikke noget for de penge man giver for postudbringningen, i
forhold til en indkøbstur til Aldi. For mit vedkommende er der lige
langt til Aldi og Posthuset, men Aldi har langt bedre åbningstider.

Om de fleste så overhovedet tør forudindbetale til en forhandler man
måske aldrig har hørt om før, kan diskuteres. Jeg ved godt hvad jeg
ville foretrække.

Under alle omstændigheder er vi ved at være langt ude i detaljer nu, og
min pointe var bare: mange bække små etc. Den disk var lige 135 kroner
dyrere end du troede, og sådan er det måske på flere af delene. Som
nævnt er man nødt til at gøre det hele op, også hvor meget tid og besvær
man har brugt.

Misforstå mig ikke. Jeg har kun købt én hel PC, og siden da opgraderet
et utal af gange. Jeg lærte det kun ved at læse om det og prøve mig
frem. Men det ER ikke alle der er interesserede i gør-det-selv. Når folk
spørger mig til råds anbefaler jeg nogen at købe en maskine med 3 års
"on site" garanti, andre en maskine som Aldi's, og igen andre at de
skulle prøve bare at opgradere den de har. Der er et marked for hver
mulighed, ellers ville den nok ikke eksistere.

Det skal selvfølgelig også siges, at det giver en hel del mere viden om
computerens opbygning at samle selv. Og hvem ved, det kan måske føre til
større glæde at bruge en hjemmelavet computer, og måske endda lidt
stolthed (hvem var ikke lidt stolt da de havde skiftet deres første
motherboard?).

> Skulle "izy" være et dækkenavn eller hvad påstår du ?

Jeg påstår ikke noget, jeg spurgte.

> [...]
> selvfølgelig står jeg ved hvad jeg siger. At mit navn er ændret gør jo ikke
> det store.. det er stadig MIN mail du kan skrive til.

Fint nok. Jeg tror bare, at de fleste der læser nyhedsgrupper føler, at
folk der poster under et alias eller lignende, i de fleste tilfælde har
noget at skjule, da de ikke vil offentliggøre deres eget navn.

Folkens: Skal vi ikke snart lade denne tråd dø, og komme tilbage til
noget rigtig hardware-snak?!

MVH Jacob

Fra : Jacob Rasmussen

Dato : 29-03-01 21:51

Jacob Rasmussen wrote:
> Folkens: Skal vi ikke snart lade denne tråd dø, og komme tilbage til
> noget rigtig hardware-snak?!

ARGH! Til min store skræk ser jeg nu en ny tråd: ALDI scanner :)

Fra : izy

Dato : 29-03-01 22:01

> [...]
> dyrere end du troede, og sådan er det måske på flere af delene. Som
> nævnt er man nødt til at gøre det hele op, også hvor meget tid og besvær

Nu var det kun 45 kr. men altså... hvis du vil samle selv, så tror jeg ikke
at sølle 45 kr. skal slå dig ud.

> [...]
> skulle prøve bare at opgradere den de har. Der er et marked for hver
> mulighed, ellers ville den nok ikke eksistere.

Ja.. men det ville være dit råd. Mit råd ville se anderledes ud. Og sådan er
det bare.. enough of that!

> [...]
> større glæde at bruge en hjemmelavet computer, og måske endda lidt
> stolthed (hvem var ikke lidt stolt da de havde skiftet deres første

Og det er selvfølgelig noget jeg aldrig nåede at komme ind på. Fordi du får
en masse gratis viden ved at samle selv. Og det følger altså ikke med for de
penge du giver i Aldi.

> Fint nok. Jeg tror bare, at de fleste der læser nyhedsgrupper føler, at
> folk der poster under et alias eller lignende, i de fleste tilfælde har
> noget at skjule, da de ikke vil offentliggøre deres eget navn.

Ja.. men Jacob alle kender jo lige dig.. kun 1 i verden der hedder Jacob
Rasmussen.. så et alias svare vel til det samme. Så længe man ved hvem der
sidder bag det.

> Folkens: Skal vi ikke snart lade denne tråd dø, og komme tilbage til
> noget rigtig hardware-snak?!

Ja.. start du bare en Intel vs AMD ;)

--
izy
izy@city.dk

Fra : ... TiTaN ...

Dato : 27-03-01 17:12

> *LOL* IBM Deskstar GXP75 - 45 GB for 1400,- (Over nettet) bedste IDE
> harddisk på marked.

Jep! En fed HDD til en fed pris. Som desværre snart gå af marked :(

Fra : Jonas Due Vesterhede~

Dato : 26-03-01 16:09

> [...]
> lyder som et godt tilbud på en PC.
>
> Er der nogen der har læst annoncen? eller kender mere til produktet?
Tilbuddet kan ses her : http://aldi.dk/OFFER_DK/OFFER_13/MULTI/OFFER14.html
(_meget_ grafik tung)

Jeg synes personligt at den ser udemærket ud, hvis man ikke har noget
problem med billig hardware. Jeg ville personligt investere de 800 kr. det
koster at smide 256mb ram mere i, så der er noget at tage af.. Eneste ulempe
jeg kan se er Winblows klistermærket på forsiden, men det kan jo pilles af.
Og så skal du jo lige huske at der ikke følger en skærm med...

Mvh. Jonas

Fra : Jan

Dato : 26-03-01 16:25

lyder til at det kun er et micro atx bundkort i, og en ata66 hd.

Fra : Claus Lerbech Jensen

Dato : 26-03-01 18:02

"Jan" <janimal@mail.trillegaarden.dk> wrote in message
> lyder til at det kun er et micro atx bundkort i, og en ata66 hd.

Klip

ja men hvem har egentlig så travlt at de ikke kan klare at vente på en ATA
66 disk med de programmer der bruges i dag, ved at jeg klare mig fint men
til fartfreaks går det jo ikke men de overvejer heller ikke at købe den. Jeg
kunne dog sagtens finde på det. Motherboardet er jo et Asus og det samme er
grafikkortet og et Geforce2 GTS ikke onboard, et liteon dvd drev er jo ikke
det bedste der findes men det er ganske godt til prisen og man kan jo altid
bruge brænderen hvis det skulle stå af. Ram på 128 MB det kan bruges men
mere fortrækkes da helt klart og skærmen eller mangel på sammen tja dem har
aldi også ellers kan man da købe en anden skærm hvis man ikke har en i
forvejen.

Fra : Jacob Rasmussen

Dato : 26-03-01 17:14

Jeg vil vurdere værdien af selve computeren til 9.700 kr. Dertil får man
så WinMe, Nero og MS Works Suite 2001. Angående kvalitet er det så vidt
jeg kan se kun DVD drev og modem, der er af mindre anerkendte mærker.
Men husk at prisen er uden skærm. Et OK tilbud hvis man ikke selv
vil/kan samle sin PC, men jeg ville nødig skulle returnere en defekt PC
til Aldi.

MVH Jacob

Fra : Karsten Olesen

Dato : 26-03-01 17:30

> [...]
> Men husk at prisen er uden skærm. Et OK tilbud hvis man ikke selv
> vil/kan samle sin PC, men jeg ville nødig skulle returnere en defekt PC
_______________

Tjek mulighederne for hvad der ar ON board..lyd eller grafik osv ?

MVH

Fra : Brian Bilenberg

Dato : 26-03-01 19:05

Det der med at det er et Asus Mb skal man ikke ligge for meget i da
det eneste Asus har haft med det at gøre er at producere det. De har
ikke designet det og dermed har det i den forstand intet med Asus's
egne boards at gøre.

Men ellers ligner den jo til forveksling den 900Mhz maskine de solgte
ved juletid og den kører så vidt jeg ved generalt udemærket.

Mvh. Brian

Fra : pwa

Dato : 26-03-01 22:44

"Brian Bilenberg" <brian@bilenberg.dk> wrote in message
> [...]
> PC

> Sikke noget sludder ang. returnering af en defekt PC (med mindre man skal
bære den under armen flere kilometer)
den jeg købte for et halvt år siden havde et defekt grafikkort...hvad
gjorde man så?..tilbage løb og jeg fik en anden i stedet.
den har siden fungeret ganske uden problemer...
v/h pwa
Ob Fructus Ardua Scandit)

Fra : ... TiTaN ...

Dato : 27-03-01 06:20

Det kan da godt være at det er en god computer de har i ALDI.
Men hvem ville ha det godt med at gi 10.000 kroner for noget i
ALDI??? Det er en principsag. Og som izy sagde tror jeg også
at det er et loggetilbud, 1GHz og et skod bundkort og HDD.. :)

Altså en princip sag!

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 27-03-01 08:11

"... TiTaN ..." <dsl3789@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ALDI??? Det er en principsag. Og som izy sagde tror jeg også
> at det er et loggetilbud, 1GHz og et skod bundkort og HDD.. :)

Er Aldi værre end Fona, Fredgaard, Merlin, D-E-R, Expert, Bilka, Obs, o.s.v.
?
Næppe - de er bare kolossalt meget billigere !
btw, hvilken model mobo og HD er der tale om ?

--
Mvh. Søren C. Fischer

http://lmarr.dyndns.dk

Fra : Jens

Dato : 27-03-01 09:42

lige lavet et regnestykke efter www.edbpriser.dk

hardware for 8.759 kr. + softwaren ? ca 1.040 = 9.799 kr

Fra : Hauge

Dato : 27-03-01 10:02

Hejsa

"Jens" <Jens@Madsen.dk> wrote in message
> lige lavet et regnestykke efter www.edbpriser.dk
>
> hardware for 8.759 kr. + softwaren ? ca 1.040 = 9.799 kr

Er det så for noget tilsvarende, eller for noget bedre?

Mvh Hauge

Fra : Jacob Rasmussen

Dato : 27-03-01 10:18

Jens wrote:

> lige lavet et regnestykke efter www.edbpriser.dk
>
> hardware for 8.759 kr. + softwaren ? ca 1.040 = 9.799 kr

Jeg lander ca. 1.000 kr. over din pris på hardware iht. edbpriser. Har
du husket det hele?

Mht. software ser regnestykket således ud på edbpriser: Nero 199 + MS
Works Suite 2000 849,- + billigste WinME promo upgrade 495,-. Hvilket
giver kr. 1.543, vel at mærke for en ældre udgave af Works.

MVH Jacob

Fra : Henning

Dato : 27-03-01 11:50

On Tue, 27 Mar 2001 10:41:38 +0200, "Jens" <Jens@Madsen.dk> wrote:

>lige lavet et regnestykke efter www.edbpriser.dk
>
>hardware for 8.759 kr. + softwaren ? ca 1.040 = 9.799 kr

+ porto og ekspedition fra 47 forskellige forhandlere? Hvad nu hvis
noget går i stykker, så skal du selv finde ud af om det er del a, b
eller c, som skal sendes til forhandler a, b eller c

Henning

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 27-03-01 14:09

"Jens" <Jens@Madsen.dk> skrev i en meddelelse

> lige lavet et regnestykke efter www.edbpriser.dk
>
> hardware for 8.759 kr. + softwaren ? ca 1.040 = 9.799 kr

Så med www.edbpriser.dk 's velkendte reference til lave priser hos
firmaerne som "...liiiiige har udsolgt... ikke liiiiige på lager p.t.
.... kommer snart..."
Så skal man nok hurtigt få samlet sådan en PC med *mange* stumper.
LOL!

--
Peter Thomas Fischer
peter@fischer.as

Fra : Jakob Bakke

Dato : 27-03-01 11:04

On Tue, 27 Mar 2001 07:19:44 +0200, "... TiTaN ..."
<dsl3789@vip.cybercity.dk> wrote:

> Og som izy sagde tror jeg også
>at det er et loggetilbud, 1GHz og et skod bundkort og HDD.. :)

Skod bundkort? Asus? Skod harddisk? Seagate?

Med venlig hilsen

Jakob Bakke

Fra : ingeborg jacobsen

Dato : 27-03-01 12:08

> [...]
Hvilket
> giver kr. 1.543, vel at mærke for en ældre udgave af Works.

Ved juletid havde aldi også et pc-tilbud med en 900 MHz pentium III
processor.
(og ja, den findes - men ikke i "løssalg).
Da jeg selv har samlet familiens pc'ere - og skulle lede efter et godt
tilbud til
en veninde sammenlignede jeg aldi's pc-bestykning med en tilsvarende,
hvis jeg selv skulle ud og købe løsdelene og sætte den sammen (uden
software).
Aldi's var ca. 1500 kr. billigere.
Det kabinet jeg valgte havde desuden ikke 2 usb porte på fronten, som
aldi's.
Support er fra medion, som er vældig god (men vi har IKKE haft brug
for den).
(det er ikke "yvonne" kassedame, der skal yde support som nogen
frygtede)
Man kan opgradere alt hvad man vil - som når man samler selv.
PC-bladet "computer-bild" i tyskland roste den i høje toner.
Den eneste komponent der var noget at udsætte på var dvd-drevet -
men det lader sig jo også udskifte.
mvh,
ingeborg

- og bor man i nærheden af tyskland, kan man hente pc'en for 8.778
kr! - i tyskland.

Fra : Jens

Dato : 27-03-01 15:54

> - og bor man i nærheden af tyskland, kan man hente pc'en for 8.778
> kr! - i tyskland.

JA og få TYSK tastetur og TYSK windowsME installeret - uha - da

Måske bei der Grenze zu Dänemark Sie können auf danisches Sprache zu
kaufen ?

Fra : ingeborg jacobsen

Dato : 27-03-01 21:38

> [...]
>
> JA og få TYSK tastetur og TYSK windowsME installeret - uha - da

> Måske bei der Grenze zu Dänemark Sie können auf danisches Sprache zu

ja, warum nicht? - (der tænkte jeg vist ikke nationalt).

Fra : Allan Ploug

Dato : 27-03-01 22:31

> JA og få TYSK tastetur og TYSK windowsME installeret - uha - da

Desuden foreskriver den tyske købelov kun ½ års garanti i modsætning til den
danske, der siger 1 år....(sådan har det i hvert fald været...måske EU har
fået det ændret?)

/AP

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 27-03-01 11:44

Jeg synes det ser meget fornuftigt ud, men du vil måske nok få lidt mere
for pengene hvis du vælger en maskine med AMD processor.

De test jeg har kunnet finde af ALDI PC'ere i Tyskland er også ganske
positive, der er vist ingen tvivl om at du får mere maskine her end hvis du
fx. køber en af de opreklamerede mærkevare PC'ere hos
Fona/Fredgaard/Merlin/Whatever.

Mvh

Bruno

Fra : Philip Darabos

Dato : 27-03-01 19:53

En ting man glemmer fuldstændig i denne diskussion er garantien. Denne
dækker ALT og du kan næsten smide computeren ud fra 4. sal og få den
repareret hos Medion. Du skal intet betale hvis der stadig er garanti på. Du
får aldrig nogensinde noget tilsvarende andre steder til de
penge.......Computeren er glimrende til folk som vil spare penge og ikke
gider bruge tid + kræfter på at bygge sin egen computer.
hilsen Philip

ps hej brian hehe

Fra : pwa

Dato : 27-03-01 20:47

"Philip Darabos" <superfrog@mail.dk> wrote in message
> [...]
> du

> Sikke dog engang flueknepperi over en maskine - Aldi vil sikker værdsætte
denne ihærdige omtale..
Køb den eller lad være..jeg har en fra Jul, og den er bare helt
iorden..til de penge..

Aldifan...

Fra : Jesper Ryskin

Dato : 27-03-01 22:09

> Ved gennemlæsning af ALDIs tilbudsavis for denne uge, var der, hvad der
> lyder som et godt tilbud på en PC.
> Er der nogen der har læst annoncen? eller kender mere til produktet?
> Fordele/ulemper?

Hej Peter.

Jeg kender ALDI's produkter fra Tyskland, og som mange andre har nævnt, så
er det et ret fedt produkt. Jeg tror bedst, det kan sammenlignes med
Zitech's maskiner for 2-3 år siden - før de købte 2000 m2 hovedkontor, og
begyndte at synes, at deres maskiner skulle være rigtig dyre - eller måske
dem fra Datacentrum.

Det er en helt OK maskine, med en rigtig god garanti, og jeg ville til
ENHVER tid anbefale dem fremfor maskinerne fra f.eks.Fona/Merlin, men OGSÅ
dem fra Datacentrum/Zitech osv. Ser du på en Datacentrum-maskine synes jeg
snarere, at det er dem, der er gode til at stoppe alle mulige former for
ubrugeligt hardware i.

Izy har ikke fattet et klap af dit spørgsmål, eller de argumenter der
kommer - der kommer den religiøse attitude vist ind i billedet igen.

Den ENESTE ulempe jeg kan se, er at du ikke har frihed til at konfigurere
maskinen som du vil. Men for mange mennesker er det også fuldkommen
ligemeget. Jeg tror faktisk mere, at du spørger, om det er "OK" at handle PC
i Aldi, da det umiddelbart kan virke lidt suspekt (lidt som at købe TV i
Netto :). Men Aldi har et meget stort navn på det punkt, og har ry for deres
virkelig gode service og gode produkter til lave priser, pga.de køber ind i
kollosalle mængder, helt andre mængder end en Falkoner-fyr kan gøre - også
selvom han køber hos en distributør.

Køb du endelig en Aldi, så længe muligheden for at konfigurere den ikke er
personligt vigtig for dig!

Fra : izy

Dato : 27-03-01 22:57

> Izy har ikke fattet et klap af dit spørgsmål, eller de argumenter der
> kommer - der kommer den religiøse attitude vist ind i billedet igen.

Jeg har ingen religion..

Jeg foreslog et alternativ... det er vel tilladt. At der var en masse
mennesker der blev sure er sgu ikke min skyld.

> [...]
> kollosalle mængder, helt andre mængder end en Falkoner-fyr kan gøre - også

Ja... men det er det når du køber den Aldi pc så vinker du ligesom farvel
til den spændene verden af hardware. At du ikke selv kan bestemme hvad din
pc kan præstere er lidt træls. Og den software der følger med.. er man
nærmest tvunget til at benytte sig af. Du ved jo selv hvordan man kan sidde
og savle over et nyt grafikkort eller andet stykke vildt hardware. Og det er
ligesom taget væk. At du bare går ud og køber en "pc" som du næsten ikke har
klejne forstand hvad den består af. Den virker "bare".

Så hvis du bare er almindelig bruger uden nogen yderlig form for special
interesse inde for pc'er. JA! så er en Aldi pc nok et godt tilbud... fordi
den er billigere en alle de andre mærkevare-pc'ere.

Men jeg ville foreslår at samle selv. Det er bare min mening.

--
izy
izy@city.dk

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 27-03-01 23:31

> Ja... men det er det når du køber den Aldi pc så vinker du ligesom farvel
> til den spændene verden af hardware. At du ikke selv kan bestemme hvad din
> pc kan præstere er lidt træls.
[snip]
> Du ved jo selv hvordan man kan sidde
> og savle over et nyt grafikkort eller andet stykke vildt hardware. Og det
er
> ligesom taget væk.

Sikke noget vrøvl!
Hvorfor pokker skulle man ikke kunne udskifte stumperne i en Aldi PC.....?
Det er da for pokker en alm. PC med ok komponenter - og hvis brugeren vil
skifte HD, RAM, gfx-kort, CDROM, DVD, whatever, så er det hverken lettere
eller sværere end i alle andre maskiner.
......måske med undtagelse af IBM der har ry/tradition for at benytte weird
hardware....

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.soren.fischer.as

Fra : izy

Dato : 28-03-01 02:46

> [...]
> eller sværere end i alle andre maskiner.
> .....måske med undtagelse af IBM der har ry/tradition for at benytte weird

Det vil sige at hvis jeg bytter alle stumperne ud og putter noget gammel
ravelse i og så går den i stykker.. tror du så stadig at garrantien virker ?

Bliv nu ikke fornærmet Aldi-Boy

--
izy
izy@city.dk

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 28-03-01 04:50

> [...]
> ravelse i og så går den i stykker.. tror du så stadig at garrantien virker

Jamen.... hvad er forskellen mellem en PC købt i Aldi, en IBM, en Compaq, en
Siemens Fujitsu, en xxx.....? Ingen !
Jo, måske at Fona, Fredgaard, Merlin risikerer du/køberen, at lærlingen
eller "teknikkeren" ude i bagbutikken begynder at pille-rode-rave i maskinen
og forsøge at "reparere" den - det kan man være 100% sikker på ikke sker i
Aldi.

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.soren.fischer.as

Fra : izy

Dato : 28-03-01 13:57

> [...]
maskinen
> og forsøge at "reparere" den - det kan man være 100% sikker på ikke sker i

Søren.. nu drejer du lige emnet en tand for meget.
Det siger jo sig selv at hvis du begynder at rode med din Aldi pc så
bortfalder garrantien vel.

Selvfølgelig er der forskel på de forskellige Pc'er.

Og hvorfor kan man være 100% sikker på at det ikke sker i Aldi ? Desuden er
det jo bare noget du går ud fra kan ske. Desuden hvis nu lærlingen skulle
fucke computeren op.. så ville de da nok give dig en erstatning (anden pc).

--
izy
izy@city.dk

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 28-03-01 16:00

> Søren.. nu drejer du lige emnet en tand for meget.
> Det siger jo sig selv at hvis du begynder at rode med din Aldi pc så
> bortfalder garrantien vel.

Jezuz hvor du taler som du har viden til:
http://www.familieadvokaten.dk/Breve-900/b900-360.htm
Læs selv...

> [...]
> det jo bare noget du går ud fra kan ske. Desuden hvis nu lærlingen skulle
> fucke computeren op.. så ville de da nok give dig en erstatning (anden

Jeg har det!
Du er ham der sidder og pille-rode-rager i reparationerne nede i baglokalet
i Fona!
*LOL*
Så tror da pokker at alle reparationer tager så lang tid, og at de fleste
fejl slet ikke bliver rettet *G*

Anyway.....
Vent du bare til du bliver gammel nok til at handle i f.eks. Fona eller
Fredgaard, så vil du opleve at det er *ualmindeligt* svært at få ombyttet
noget som helst der koster over 500 kroner!

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.soren.fischer.as

Fra : izy

Dato : 28-03-01 17:23

> [...]
> Fredgaard, så vil du opleve at det er *ualmindeligt* svært at få ombyttet
> noget som helst der koster over 500 kroner!

Har handlet der masser af gange. Og at de har nogle lidt krydret priser skal
ikke diskutteres nu.

Men Søren denne gang er du altså lidt langt ude.

Og det passer jo ikke helt det du siger. Min onkel fik lavet sin Compaq uden
problemmer, som var købt i Fona.

Det er jo ligesom at sige: Nede i Aldi vasker de ikke hænder før de rører
ved alle madvarene. Det er jo ren påstand. Desuden tror jeg at det med Fona
er måske blige sket med 1 eller 2.. og ikke alle.

Ja, der er da garranteret nogle mekanikere som er dårlige til det de laver.
Men de kan da lige så nemt arbejde for Aldi som de arbejder for Fona.

--
izy
izy@city.dk

Fra : izy

Dato : 28-03-01 17:34

> Jezuz hvor du taler som du har viden til:
> http://www.familieadvokaten.dk/Breve-900/b900-360.htm
> Læs selv...

Det er jo ikke det jeg snakker om. Tænk nu hvis Jens ejer en Aldi pc. Jens
tænker at han gerne ville bytte grafikkortet ud med et andet. Og så sætter
han Aldi grafikkortet over i en anden pc. Og så kunne han jo sætte f.eks. et
Voodoo 3 i Aldi pc'en.

Grafikkortet i maskinen bliver brændt af og Jens sender sin Pc til
reparation. Hos Aldi kan de godt se at det er et andet grafikkort Jens selv
har sat i. Så ville du stadig påstå at de ville give ham sådan et grafikkort
der oprindeligt sad i? Det tror jeg ikke.

Fordi så kunne man jo bare skifte den 1GHz ud med en en ældre og billigere
model.. brænde den af med vilje, gå ned og få en ny 1GHZ processor ?
Det burde jo lovligt virke efter dit princip med at man må
opgradere/nedgradere alt det man har lyst til.

Det lyder lidt.. underligt. Hvad synts du Søren ?

--
izy
izy@city.dk

Fra : Henning

Dato : 28-03-01 18:22

> [...]
>han Aldi grafikkortet over i en anden pc. Og så kunne han jo sætte f.eks. et

Jeg forstår ikke denne udvikling - Izy bliver ved med at tale om at
udvide & overclocke. Det er altså de færreste der går det - de skal
bare ha' en færdig spille, som virker når den sættes i stikkontakten!
De opgraderer og installerer ikke hver og hveranden dag - dem der går
det, skal nok selv bygge deres PC. Spørgsmålet gik på, om den angivne
PC var et godt tilbud - ud fra "almindelige" menneskers synspunkt; JA!

Henning
hsb@image.dk

Fra : izy

Dato : 28-03-01 23:16

"Henning" <ingen@email.tx> skrev i en meddelelse

> [...]
> det, skal nok selv bygge deres PC. Spørgsmålet gik på, om den angivne
> PC var et godt tilbud - ud fra "almindelige" menneskers synspunkt; JA!

Du har åbenbart ikke læst nok.. eller ikke gidet prøve at forstå hvor jeg
vil hen.

Jeg mener at Aldi pc'en er et godt tilbud. Men jeg foreslog et alternativ og
det var at samle en pc selv da jeg mener det er langt bedre.

--
izy
izy@city.dk

Fra : Philip Darabos

Dato : 28-03-01 19:34

Garantien bortfalder ikke hvis du selv åbner computeren og installerer dine
egne komponenter. Det eneste der sker er at der ikke er garanti på de ting
du selv har købt og har smidt i computeren.
hilsen Philip

Fra : DWM

Dato : 28-03-01 20:16

"Philip Darabos" <superfrog@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> egne komponenter. Det eneste der sker er at der ikke er garanti på de ting
> du selv har købt og har smidt i computeren.

Mon ikke du mener at Aldi ikke vil give garenti på de nye dele

Fra : Carsten Riis

Dato : 28-03-01 08:18

"Søren C. Fischer" wrote:

> .....måske med undtagelse af IBM der har ry/tradition for at benytte weird
> hardware....

Det har Compaq sgu også

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 29-03-01 14:38

> Det har Compaq sgu også

Ja - i høj grad.

/Jakob

Fra : ... TiTaN ...

Dato : 29-03-01 18:40

Okay! Det her topic slår ALLE rekorder!!!
Har aldrig set et så langt topic før =)

Nice izy :D
Luuuv!

Fra : izy

Dato : 29-03-01 20:17

> Okay! Det her topic slår ALLE rekorder!!!
> Har aldrig set et så langt topic før =)

Hehe.. nogen der bare har talentet, ik Titan ;)

--
izy
izy@city.dk

Fra : -=Madsen=-

Dato : 30-03-01 01:19

Ja ha ha... også på søle 3 dage *GGG*

Fra : Nicolai Boilesen

Dato : 30-03-01 11:35

"... TiTaN ..." <dsl3789@vip.cybercity.dk> wrote in message
> Okay! Det her topic slår ALLE rekorder!!!
> Har aldrig set et så langt topic før =)
>
> Nice izy :D
> Luuuv!

Så tjeck tråden [OTD] Ny gruppe: outlookexpress.stationery (1. udg.) i
dk.admin den er i skrivende stund på 558 indlæg!

Se det er vildt :)

--
MVH / Regards
Nicolai Boilesen

Fra : -=Madsen=-

Dato : 30-03-01 01:52

Selvfølgelig er en home-made pc'er det beste valg, med jeg syntes nu Aldi's
tilbud er meget fint, til dem som ikke har så meget forstand på selv at
bygge en pc, helt snydt bliver de i hvertfal ikke, man får her en pc som er
næsten helt med i front og til fornuftige penge.

Her er 3 pluser som du ikke finder hos, de store mærker som Compaq, Ibm osv.

Asus mother board
Asus Geforce2 GTS
2 års garenti.

Jeg mener nu ikke at det er det beste køb, med det er ok hvis man ikke selv
kan bygge en.

Man er meget ringere stillet hvis man lader sig lokke af en helt ny Compaq
eller anden mærkevare pc som jeg mener er det værste lort uden at komme
nærmere ind på det.

Fra : ingeborg jacobsen

Dato : 30-03-01 08:32

> [...]
der
> lyder som et godt tilbud på en PC.
>
> Er der nogen der har læst annoncen? eller kender mere til produktet?

nu vil jeg egentlig gerne vide en ting! Fik du klart svar på dit
spørgsmål, Peter?
hilsen,
ingeborg