Hjælp:Rengøring sejl/ Jordslåede.
Fra : Nicolai

Dato : 11-05-03 16:29

Hej med jer!
Jeg har købt en gammel træ-lystbåd, og med den fulgte originale bomuls+
nyere alm. sejl.
Sejlene har været dårligt opbevaret, har skjolder og er jordslåede(utalige
små 1mm2 sorte pletter).
Hvordan går jeg frem?

Fra : Karen Stricker & Car~

Dato : 11-05-03 19:41

Hej
Jeg synes engang at have set i "Det Leth" at kærnemælk i en lukket
plasticpose skulle være ualmindeligt godt.

Så køb en 5-6 liter kærnemælk, væd sejlet i det og smid det i en pose natten
over. så skulle pletterne være væk efter en gang vasken...

Ellers er her et link til lidt "voldsommere" fremgangsmåder

http://www.ask-alex.dk/artikler/?cid=12§ion=33&submit=TRUE&searchfrase=jordsl%E5et

God fornøjelse

Mvh
Carsten

Fra : Ejvind Andersen

Dato : 12-05-03 01:48

Hej Nicolai
Jordslået er en skimmelsvamp, som fjernes med atamon eller eddike og det
skulle sejlet heller ikke tage skade af.
Ejvind

Nicolai <nic.pernille@email.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:b9lq7f$1jbo$1@news.cybercity.dk...