F35 tager vand
Fra : Kay Larsen

Dato : 10-05-03 19:44

Jeg har lige købt en Finnsailor 35. Den tager lidt vand ind,
såvidt jeg kan se, gennem agterstævnrøret.
Sådan circa 7 liter i døgnet. Jeg synes faktisk, at det er for meget.
Har nogen erfaringer hermed.

Hilsen Kay

Fra : Ejvind Andersen

Dato : 10-05-03 23:55

Hej Kay
Fyld stævnrøret med fedt, eller spænd de pakninger, der sidder i enderne.
Ejvind

Kay Larsen <news@kaylarsen.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ebd488d$0$24724$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

Fra : Kay Larsen

Dato : 11-05-03 02:58

> Hej Kay
> Fyld stævnrøret med fedt, eller spænd de pakninger, der sidder i enderne.
> Ejvind

Stævnrøret fyldes med fedt fra en lille beholder, hvorpå der sidder et
håndtag,
hvormed man kan presse fedt udi stævnrøret. Det har jeg allerede gjort.

Jeg har ikke checket eller spændt nogle pakninger.
Jeg vidste faktisk ikke, at der også er pakninger. De vil jeg lige kikke
efter.
Jeg havde en mindre båd engang og her var ingen pakninger ved stævnrøret.
Skal båden på land for at checke og spænde evt. pakninger?
hilsen Kay

Fra : Ejvind Andersen

Dato : 12-05-03 01:43

Nej
Kay Larsen <news@kaylarsen.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ebdae33$0$24667$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

Fra : Hans Olsen

Dato : 11-05-03 05:40

"Kay Larsen" <news@kaylarsen.com> skrev i en meddelelse
> Jeg har lige købt en Finnsailor 35. Den tager lidt vand ind,
> såvidt jeg kan se, gennem agterstævnrøret.
> Sådan circa 7 liter i døgnet. Jeg synes faktisk, at det er for meget.
> Har nogen erfaringer hermed.
Hej
Jeg kan kun sige hvad erfaring jeg havde med en Saga27, det
er ikke sikker det er det samme.
Omkring stævn rørets indløb i skroget, sad der en fedtsnor i
en flange som skulle spændes mere sammen, så blev den tæt.
MVH
Hans Olsen

Fra : Leon Hulstrøm \(4220~

Dato : 11-05-03 12:22

<snip>
> Omkring stævn rørets indløb i skroget, sad der en fedtsnor i
> en flange som skulle spændes mere sammen, så blev den tæt.

Eller en stor møtrik på indersiden, spænd den en 1/4 omgang.
Du kan ikke skifte snoren i vandet, husk at hvis du skifter den så skal den
skæres skrå ala // og ikke lige ala || da denne ikke er tæt.
Du må ikke stramme formeget da din aksel ellers kører varm, så hellere 10
dryp om dagen.

Mvh
Leon