Headers til at downloade txt-fil
Fra : Mikael Hilligsøe

Dato : 26-03-01 14:06

Jeg har gennem php gennereret en tekst-fil, som jeg gerne vil sende til
vedkommende der sidder og surfer på min side.

Hvilken header skal jeg bruge for at filen ikke bare åbnes i browseren, men
som kan gemmes på disken/åbnes?

Jeg har prøvet noget lignende, men...

header("Content-Disposition: filename=tekst.txt");
header("Content-type: text/plain");
readfile("tekst.txt");

Er der en som kan hjælpe mig??

Med venlig hilsen
Mikael Hilligsøe.

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 26-03-01 14:08

Mikael Hilligsøe skrev:

> [...]
>
> Hvilken header skal jeg bruge for at filen ikke bare åbnes i
> browseren, men som kan gemmes på disken/åbnes?

gzip/bzip/zip den med PHPs funktioner til det. Du kan (som en nemmere
løsning, der dog muligvis ikke virker i Explorer) sætte Content-type
til "application/unknown" eller "application/octet-stream".

--
Venlig hilsen
Jonas Koch Bentzen

Fra : Rasmus E. Simonsen

Dato : 26-03-01 16:14

> [...]
> som kan gemmes på disken/åbnes?
>
> Jeg har prøvet noget lignende, men...
>
> header("Content-Disposition: filename=tekst.txt");

Jeg har haft gode erfaringer med:

Header("Content-Type: application/x-ms-download");
Header("Content-Disposition: inline; filename=$filename");

Du behøver naturligvis ikke kun bruge readfile(), da alt til stdout (bl.a.
echo) bliver smidt ned i det som sendes til "surferen".

/rasmus

Fra : Christian Schmidt

Dato : 26-03-01 23:51

"Mikael Hilligsøe" wrote:

> [...]
> vedkommende der sidder og surfer på min side.
>
> Hvilken header skal jeg bruge for at filen ikke bare åbnes i browseren, men

Du kan læse lidt om folks erfaringer her:

http://www.faqts.com/knowledge_base/view.phtml/aid/141/fid/59

Christian

Fra : Thomas L. Kjeldsen

Dato : 27-03-01 13:00

In article <Q7Hv6.247$94.86530@news010.worldonline.dk>, Mikael Hilligsøe wrote:

>Hvilken header skal jeg bruge for at filen ikke bare åbnes i browseren, men
>som kan gemmes på disken/åbnes?

se evt http://troels.arvin.dk/word-download-test/

/tlk

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 27-03-01 13:48

"Thomas L. Kjeldsen" <tlk@tigerdyr.lyngbol.dk> skrev i en meddelelse

> se evt http://troels.arvin.dk/word-download-test/

Den der nytter intet i min betroede IE5.5.
De første to gange jeg klikkede (en gang på hver), fik jeg en "åbn/gem" box,
hvor hvis jeg valgte gem, så prøvede den at gemme med det filnavn jeg
klikkede på, men med "html fil" valgt i filtype-boxen.

anden gang, og iøvrigt hver gang herefter, bliver filerne bare åbnet i word
embeddet i browseren.

--
Mvh. Nezar Nielsen

Fra : Thomas L. Kjeldsen

Dato : 27-03-01 13:51

In article <b_%v6.957$Tj4.104827@news101.telia.com>, Nezar Nielsen wrote:

>Den der nytter intet i min betroede IE5.5.

ok... msie... suk

/tlk