Netkort til Compaq Presario med BNC-stik
Fra : Thames

Dato : 26-03-01 13:06

Hej...

Jeg har ikke en dyt forstand på bærbare computere, men min kæreste er altså
lige flyttet på kollegium og hun har kun en bærbar Compaq Presario 1200
som ikke har noget netkort i fra start.
For at komme på internettet fra kollegiumet skal hun bruge et netkort
med BNC-stik.
Jeg har lovet at hjælpe hende, derfor denne forespørgsel.
Det skal helst være forholdsvis billigt. Det behøver altså ikke være noget
smart netkort, det skal bare virke
Det jeg forestiller mig er at der findes et kort til at stikke ind i tomme
slots
i siden på computeren men jeg ved det ikke...

På forhånd tak
Thames

Fra : Flemming Kobbernagel

Dato : 26-03-01 13:36

> For at komme på internettet fra kollegiumet skal hun bruge et netkort
> med BNC-stik.

For det første må det være et gammelt kollegie at hun flytter ind på. Det lyder
som om at hun kan komme ud for noget ustabilt netværk pga. BNC.

Men anyway, så mener jeg at jeg har en PCMIA (eller hvordan det nu staves) 10MB
BNC netkort derhjemme. Hvis du bor i nærheden af Århus er du velkommen til at
se om det virker, også kan vi finde ud af hvad det skal koste ...

mvh
Flemming

Fra : Thames

Dato : 26-03-01 13:43

"Flemming Kobbernagel" <fjk@innoscan-isc.com> wrote in message
> For det første må det være et gammelt kollegie at hun flytter ind på. Det
lyder
> som om at hun kan komme ud for noget ustabilt netværk pga. BNC.

Ja det er lidt mærkeligt. For hvis der sker en fejl med nettet på et af
værelserne
så virker nettet ikke for alle de andre, da de sidder i serie.
Jeg er fuldstændig enig i at det er en tåbelig metode, men jeg kan desværre
ikke ændre fakta (jeg bro der ikke).

> [...]
at
> se om det virker, også kan vi finde ud af hvad det skal koste ...

Desværre bor jeg i Odense (lidt langt væk). Men hvordan virker det kort du
har?
Hvis det er let at installere og det stadig virker? så vil jeg helt sikkert
være villig
til at betale transport og hvad du nu vil have for kortet.

Mvh
Thames

Fra : Flemming Kobbernagel

Dato : 27-03-01 07:40

> Desværre bor jeg i Odense (lidt langt væk). Men hvordan virker det kort du
> har?

Nu har jeg et par venner i Odensen, og en fra mit arbejde bor i Odensen, så det
skulle nok ikke være det store problem :)
Det kort jeg har stikkes bare ind i en af computerens kortpladser i siden. Der
går så et stik ud som der sidder et BNC stik på, som du bare tilslutter
netværket med. Så skulle du i teorien bare starte computeren op og installere
netkortet.

> Hvis det er let at installere og det stadig virker? så vil jeg helt sikkert
> være villig til at betale transport og hvad du nu vil have for kortet.

For at være ærlig, så har jeg ikke prøvet det. Det er bare et jeg fik af en af
mine venner, som havde rydet op i lidt computerudstyr han havde. Men du må da
gerne låne kortet og se om det virker ...
mvh
Flemming