Sild/makrel vestkysten
Fra : Uffe Thomsen

Dato : 26-03-01 10:58

Nogen der ved hvornår der er chance for sild/makrel på vestkysten enten
omkring Hanstholm, Hvidesande, Thyborøn eller Thorminde??

Hilsen Uffe.

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 26-03-01 13:30

"Uffe Thomsen" <uffe_thomsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Nogen der ved hvornår der er chance for sild/makrel på vestkysten enten
> omkring Hanstholm, Hvidesande, Thyborøn eller Thorminde??

I Hanstholm plejer det vist at være sidst i juli, men det er nogle år siden,
jeg var der sidst. Vi ringede da vist engentlig til en pølsevogn der ligger
på havnen, for at høre om, der var gang i den.
Dengang blev det vist til over 60 makreller og næsten 40 hornfisk. Vi
fiskede fra molen med enten blink eller pirk og makrelforfang.
Næste gang jeg skal derop, skal jeg have listet fluestangen med. Sådan en
mini-tunfisk må være sjov at fange på flue.

Mvh
Tonni Aagesen

Fra : Thomas Dalsgaard

Dato : 26-03-01 14:18

Ikke fordi jeg ved endnu har fanget noget fra molen i Hanstholm, men jeg
tror der er chance for sild og hornfisk allerede i april/maj måned.
Hornfiskene plejer at komme til Sjælland i maj, og de kommer vist lidt
tidligere til Hanstholm.

Ellers så tag ind i fjorden, og fang en havørred. Det skulle være godt lige
nu. Selv skal jeg til Thisted i påsken, og er blevet mindet om at jeg skal
tage min stang med, for mulighederne er store.

Hilsen
Thomas Dalsgaard

Fra : The Borg

Dato : 26-03-01 20:02

Prøv at ringe til sandormskiosken : 97312341 eller lystfiskeren: 97312710
begge to ligger i hvide sande.
Der er begyndt at komme nogle tyskere men det ser ikke ud til at der rigtigt
er gang i noget. Normalt starter sildegildet først omkring påsken.
mvh.
Allan, hvide sande

Fra : Brian Kristensen

Dato : 29-03-01 23:32

On Mon, 26 Mar 2001 11:58:12 +0200, "Uffe Thomsen"
<uffe_thomsen@hotmail.com> wrote:

>Nogen der ved hvornår der er chance for sild/makrel på vestkysten enten
>omkring Hanstholm, Hvidesande, Thyborøn eller Thorminde??
>
>Hilsen Uffe.

Det med sildene har jeg ikke styr, men de første makreller plejer at
indfinde sig i begyndelsen af juni, men der er absolut ikke tale om de
store mængder så tidligt på året. I slutningen af juli begynder man
for alvor at kunne gøre nogle gode fangster, men top-måneden er så
absolut august, hvor man fra molerne i bl.a. Agger, Vorupør og
Hanstholm ofte kan gøre nogle store fangster.

Mvh Brian Kristensen
farkbk@hotmail.com
http://www.members.tripod.com/brian_kristensen/Startside.htm