RedHat AS 2.1
Fra : Michael

Dato : 13-05-03 12:50

Hej NG,

Er der nogen der kan fortælle mig hvilken RedHat dist RedHat Advanced
Server 2.1 er baseret på 7.2, 7,3 8.0 etc?

/Michael

Fra : Henrik Andersen

Dato : 14-05-03 01:19

Den er baseret på Red Hat 7.2. Ved I iøvrigt, hvad Red Hat 7.2 kaldes?
F.eks. kaldes Red Hat 9 for Shrike.
Iøvrigt, Red Hat AS 2.1 er open source, så du kan downloade og bruge den
gratis....

Fra : Thor Dreier

Dato : 14-05-03 01:48

Henrik Andersen wrote:
> Den er baseret på Red Hat 7.2. Ved I iøvrigt, hvad Red Hat 7.2 kaldes?
> F.eks. kaldes Red Hat 9 for Shrike.

9 shrike
8.0 psyche
7.3 vallhalla
7.2 enigma
7.1 seawolf
7.0 guiness
6.2 zoot
6.1 cartman
6.0 hedwig
5.2 apollo
5.1 manhattan
5.0 hurricane
4.2 biltmore

Thor

Fra : Thor Dreier

Dato : 14-05-03 01:57

Thor Dreier wrote:

> 9 shrike
> 8.0 psyche
> 7.3 vallhalla
> 7.2 enigma
> 7.1 seawolf
> 7.0 guiness
> 6.2 zoot
> 6.1 cartman
> 6.0 hedwig
> 5.2 apollo
> 5.1 manhattan
> 5.0 hurricane
> 4.2 biltmore

Her er nogle flere, jeg fandt frem til:
4.1 vanderbilt
4.0 Colgate
3.0.4 Rembrandt
3.0.3 Picasso

Jeg tror at det er alle Redhat'erne der har haft et navn.

Fra : Lars Dybdahl

Dato : 14-05-03 12:57

Thor Dreier wrote:
> [...]

Princippet i navnene er, at hvert navn har noget til fælles med den
foregående. F.eks. var både Rembrandt og Picasso malere, og Rembrandt og
Colgate er så også to ord, der kan siges noget fælles om.

Lars.

--
Dybdahl Engineering
http://dybdahl.dk/

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 14-05-03 01:52

"Henrik Andersen" <peter900000@hotmail.com> writes:

> Den er baseret på Red Hat 7.2. Ved I iøvrigt, hvad Red Hat 7.2 kaldes?

Den hed Enigma.

> Iøvrigt, Red Hat AS 2.1 er open source, så du kan downloade og bruge den
> gratis....

Ja - det er support samt prioritets-ftp-adgang, man betaler, mig
bekendt.

/Rasmus

Beware of bugs in the above code;
I have only proved it correct, not tried it.
- Donald Knuth

Fra : Henrik Andersen

Dato : 14-05-03 02:21

Ja, det er sandt. Red Hat skriver direkte at AS 2.1 ikke indeholder
proprietært software. Oracle, som har lavet ændringerne i forhold til f.eks.
Red Hat 7.2 skriver direkte, at det er open source. Så du kan lovligt
downloade den fra f.eks. edonkey.