Lille bogholderi?
Fra : Steen Suder, privat

Dato : 12-05-03 19:40

Hvilke muligheder er der for bogholderi på Linux?

Jeg vil gerne føre bogholderiet på min Linux.
Jeg har fundet programmer som Quasar (er jeg ikke gode venner med),
Idalux (alt for dyrt), sql-ledger (ser komplekst ud) og ganske få andre.

Jeg har så få posteringer at jeg vil kunne klare mig med ganske lidt
(tror jeg), men vil helst undgå regneark.

Jeg vil kunne udskrive fakturaer, afregne moms nemt samt have overblik
over kasse og bankkonti etc.

Hvad kan I anbefale?

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Claus Christian Lars~

Dato : 12-05-03 20:02

Steen Suder, privat wrote:

> Hvad kan I anbefale?

sql-ledger.

se her:

http://www.sql-ledger.com/

Den er oversat til dansk.

Hvis du kikker et par poster over vil du se at jeg har en forespørgelse
på installationen af sql-ledger.

Jeg finder det grummesvært at installere den. Jeg forsøger nu for 3. gang.

Så hvis du klarer det må du gerne give mig et par hints.

Hilsen Claus

Fra : Kim Bendtsen

Dato : 12-05-03 22:09

Den Mon, 12 May 2003 21:01:57 +0200, skrev Claus Christian Larsen:

> [...]

har du kigget på GnuCash?
http://www.gnucash.org/
Mvh
Kim

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 13-05-03 00:41

Kim Bendtsen wrote:

> har du kigget på GnuCash?
> http://www.gnucash.org/

Det er vel mest til "personligt" bogholderi.
Jeg leder efter noget til at håndtere mit lille firma med.

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 13-05-03 00:45

Claus Christian Larsen wrote:

> [...]
>
> Jeg finder det grummesvært at installere den. Jeg forsøger nu for 3. gang.
>
> Så hvis du klarer det må du gerne give mig et par hints.

Jeg har installeret sql-ledger tidligere i aften og det fungerer fint.
Hvilke problemer har du med installationen?

Fra : Claus Christian Lars~

Dato : 13-05-03 20:04

Steen Suder, privat wrote:
> Claus Christian Larsen wrote:

> Jeg har installeret sql-ledger tidligere i aften og det fungerer fint.
> Hvilke problemer har du med installationen?

Denne gang er det gået rimeligt problemfrit, det er faktisk installeret.
Jeg har bare en lille ting:

Jeg skal til at sætte databasen op og skal udfylde forskellige felter;

dataset host port :

Hvordan vælger jeg det?

Hilsen Claus

Fra : Claus Christian Lars~

Dato : 13-05-03 20:36

Claus Christian Larsen wrote:

> Jeg skal til at sætte databasen op og skal udfylde forskellige felter;
>
> dataset host port :
>
> Hvordan vælger jeg det?

test localhost 5432

Nu kører det hele-.