installering af sql-ledger.
Fra : Claus Christian Lars~

Dato : 12-05-03 18:43

Jeg forsøger nu ( igen) at installere sql-ledger.
Jeg finder det vanskeligt og beder derfor om hjælp.

Jeg følger denne FAQ:

http://www.sql-ledger.com/cgi-bin/nav.pl?page=misc/faq.html&title=FAQ

for debian.

Jeg er kommet til at restarte apache og det er gjort.
Ved næste punkt kommer der noget jeg ikke forstår:

* restart apache
* change fileownership of users and templates to www-data
chown www-data: users templates
* From browser enter http://localhost/sql-ledger/admin.pl
* Login as the postgres user (account manager) you have created (above)
Create a DB
Create users
* then enter http://localhost/sql-ledger/login.pl
Login as one of the users you have just created

Jeg gør dette:

debian# /etc/init.d/apache restart
Reloading apache modules[Mon May 12 19:31:43 2003] [alert] apache: Could
not determine the server's fully qualified domain name, using 127.0.0.1
for ServerName
..
debian# chown www-data: users templates
chown: getting attributes of `users': No such file or directory
chown: getting attributes of `templates': No such file or directory

Jeg går udfra at jeg skal gøre noget ved ovenstående.

Hilsen Claus

Fra : J. A. Langdorf-Joerg~

Dato : 12-05-03 20:29

On 20030512/1942, Claus Christian Larsen wrote in message
<3EBFDD0B.7020405@linuxwaves.com>:

> debian# chown www-data: users templates
> chown: getting attributes of `users': No such file or directory
> chown: getting attributes of `templates': No such file or directory

Og naturligvis eksisterer 'users' og 'templates'?

/Joergen

--
The address in the From: header is valid, but rarely checked.
To mail me, use this (and have a good reason!):

Fra : Claus Christian Lars~

Dato : 12-05-03 20:57

J. A. Langdorf-Joergensen wrote:

> Og naturligvis eksisterer 'users' og 'templates'?

Det er jeg ved at undersøge. Jeg følger blot vejledningen.

Jeg kan ikke blive klog på hvad det er for en user. Jeg har ( som det
følger i vejledningen) oprettet en user i postgresql, indtil videre uden
password. Det vil jeg selvfølgelig oprette senere.

Jeg har et standardscript i /var/www men det er jo ikke en user.

Jeg har ikke oprettet noget i sql-ledger på nuværende tidspunkt

Skulle jeg ifg vejledningen have oprettet user og templates på nuværende
tidspunkt af installationen?

Det synes jeg ikke at kunne se.

Hilsen Claus

Fra : Claus Christian Lars~

Dato : 12-05-03 21:29

Claus Christian Larsen wrote:

ok, det var lidt kryptisk men jeg tror jeg har fundet ud af det:

debian:/usr/local/www/sql-ledger# chown www-data: sql-ledger
debian:/usr/local/www/sql-ledger#

user er sql-ledger og der er ingen templates

Takker for svar jeg går videre med installationen.

Hilsen Claus

Fra : J. A. Langdorf-Joerg~

Dato : 12-05-03 21:31

On 20030512/2157, Claus Christian Larsen wrote in message
<3EBFFC8C.80003@linuxwaves.com>:

> Skulle jeg ifg vejledningen have oprettet user og templates på
> nuværende tidspunkt af installationen?

Ingen anelse; jeg har aldrig roert SQL-ledger - blot tyder dine
fejlmeddelelser[1] paa, at du forsoeger at chown'e et par file eller
directories, som ikke eksisterer.

/Joergen

[1]: