Irriterende problemer ved XFree opstart
Fra : Kasper Laudrup

Dato : 12-05-03 03:01

Hejsa,

Jeg har med success fået lavet et lille script der starter endnu en
x-server som jeg kan bruge til at se film med på mit tv. Problemet er, at
når jeg starter X virker det som om den bruger en del tid på at finde en
passe opløsning/frekvens den kan bruge. Skærmen "hakker" ihvertfald en del
og man kan høre relæet (er det ikke det det hedder?) skifte som når
skærmen skifter opløsning. Problemet er mere generelt, da det samme sker
når X startes normalt (i runlevel 5), men der generer det i sagens natur
ikke så meget. Min XFree log er fyldt med:
Not using default mode "blah,blah" (hsync out of range)
Men jeg har kun en default mode i min XFree86Config. Jeg mindes at have
været ude for det før, men nærmest vænnet mig til det. Har nogen en
forklaring og måske endda en løsning på dette mindre problem?

Jeg har et Nvidia GeForce4 TI4200 med to skærme og et TV og kører Suse
8.1, jeg kan vedlægge min XFree86Config hvis det hjælper noget.

På forhånd tak,
Kasper

Fra : Kent Friis

Dato : 12-05-03 17:50

Den Mon, 12 May 2003 04:01:10 +0200 skrev Kasper Laudrup:
>Hejsa,
>
>Jeg har et Nvidia GeForce4 TI4200 med to skærme og et TV og kører Suse
>8.1, jeg kan vedlægge min XFree86Config hvis det hjælper noget.

Prøv at spørge Nvidia support.

Mvh
Kent
--
Desuden kan jeg ikke se nogen grund til at springe over hvor gærdet er
lavest, når man kan vente på at det alligevel bliver revet ned fordi